De Boek Openbaring.


  De Boek Openbaring serie.

De Openbaring van Johannes.


William Branham.

Lees het volledige rekening in...
De Openbaring van Jezus Christus.

Openbaring 1:1-3,
1 Openbaring van Jezus Christus, welke God Hem gegeven heeft om Zijn dienstknechten te tonen hetgeen weldra moet geschieden, en welke Hij door de zending van Zijn engel aan Zijn dienstknecht Johannes heeft te kennen gegeven.
2 Deze heeft van het Woord Gods getuigd en van het getuigenis van Jezus Christus, alles wat hij gezien heeft.
3 Zalig hij, die voorleest, en zij, die horen de Woorden der profetie, en bewaren, hetgeen daarin geschreven staat, want de tijd is nabij.

De schrijver (niet de auteur) van dit boek is de goddelijke apostel Johannes. De geschiedkundigen zijn het erover eens, dat hij het laatste deel van zijn leven in Efeze heeft doorgebracht, hoewel hij op het eiland Patmos was toen hij dit boek schreef. Het is niet de levensgeschiedenis van Johannes, maar het is de Openbaring van Jezus Christus in de komende tijdperken der gemeente. In vers drie wordt het een profetie genoemd, en dat is het ook inderdaad.

Dit boek wordt gewoonlijk de Openbaring van Johannes genoemd, maar dat is onjuist. Het is de Openbaring van Jezus Christus, aan Johannes gegeven voor de Christenen van alle eeuwen. Dit is het enige boek in de gehele Bijbel, dat Jezus Zelf geschreven heeft, door persoonlijk te verschijnen aan een schrijver.

Het is het laatste boek van de Bijbel, toch vertelt het ons het begin en het einde van de bedelingen van het Evangelie.

Nu is het Griekse woord voor openbaring “apocalypsis”, dat “onthulling” betekent. Deze onthulling kunnen wij heel goed zien uit het voorbeeld van een beeldhouwer, die zijn standbeeld onthult en het vertoont aan de toeschouwer. Het is een ontsluiering, openbaring van wat tevoren verborgen was. Nu is de onthulling niet alleen de openbaring van de Persoon van Christus, maar het is de OPENBARING VAN ZIJN TOEKOMSTIGE WERKEN IN DE KOMENDE ZEVEN GEMEENTETIJDPERKEN. Het belang van openbaring door de Geest aan een ware gelovige kan nooit teveel benadrukt worden. Openbaring betekent misschien meer voor u dan u zich bewust bent. Nu spreek ik niet over dit Boek der Openbaring en u. Ik spreek over ALLE openbaring. Die is van geweldig groot belang voor de Gemeente.

Herinnert u zich Mattheüs 16 waar Jezus vroeg aan de discipelen:
“Wie zeggen de mensen, dat de Zoon des mensen is? En zij zeiden: Sommigen: Johannes de Doper; anderen: Elia; weer anderen: Jeremia, of één der profeten. Hij zeide tot hen: Maar gij, wie zegt gij, dat Ik ben? Simon Petrus antwoordde en zeide: Gij zijt de Christus, de Zoon van de levende God! Jezus antwoordde en zeide: Zalig zijt gij, Simon Barjona, want vlees en bloed heeft u dat niet geopenbaard, maar Mijn Vader, Die in de hemelen is. En Ik zeg u, dat gij Petrus zijt, en op deze petra zal Ik Mijn gemeente bouwen en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet overweldigen.”

De rooms-katholieken zeggen, dat de kerk gebouwd is op Petrus. Dat is nu echt vleselijk. Hoe zou God de Gemeente kunnen bouwen op een man, die zo onstandvastig was, dat hij de Here Jezus verloochende en er nog bij vloekte ook? God kan Zijn Gemeente niet bouwen op enig mens, die in zonden geboren is. Ook was het niet de een of andere rots daar, alsof God op die plaats de grond geheiligd had. En het is niet zoals de protestanten zeggen, n.l. dat de Gemeente gebouwd is op Jezus. Het was de OPENBARING. Lees het zoals het is geschreven: “Vlees en bloed heeft u dat niet GEOPENBAARD, MAAR MIJN VADER HEEFT HET GEOPENBAARD, en OP DEZE ROTS (OPENBARING) ZAL IK MIJN GEMEENTE BOUWEN”. De gemeente wordt gebouwd op Openbaring, op het “Zo zegt de Here”.

Hoe wist Abel, wat hij moest doen om een welgevallig offer aan God te brengen? Door geloof ontving hij de openbaring van het bloed. Kaïn kreeg zulk een openbaring niet (al had hij wel een gebod), en daardoor kon hij niet het juiste offer brengen. Het verschil lag in een openbaring van God, en die gaf Abel het eeuwige leven. Nu zou u kunnen aannemen wat de prediker zegt, of wat de theologische school leert, en toch, al zouden zij het u leren met welbespraaktheid, zolang God u niet openbaart, dat Jezus de Christus is, en dat het het bloed is dat u reinigt, en dat God uw Redder is, zult u nooit eeuwig leven hebben. Het is de Geestelijke openbaring die het doet.

Nu zei ik, dat dit Boek der Openbaring de openbaring van Jezus is en van hetgeen Hij gedurende die zeven tijdperken in de gemeenten doet. Het is een openbaring omdat de discipelen zelf van deze vastgestelde waarheden niets af wisten. Het was hun tevoren niet geopenbaard. Herinnert u zich, dat zij tot Jezus kwamen in het Boek Handelingen en Hem vroegen: “Herstelt Gij in deze tijd het koningschap voor Israël?” Hij zeide tot hen: “Het is niet uw zaak, de tijden of gelegenheden te weten.” Die mensen dachten nog aan Jezus met een aards koninkrijk. Maar het was een geestelijk koninkrijk dat Hij ging bouwen. Zelfs Hij kon hun niet vertellen, welke plaats Hij daarin zou hebben, want de Vader had het Hem niet geopenbaard. Maar nu, na Zijn dood en opstanding, op deze bepaalde tijd in Zijn middelaarsbediening, kan Hij hier, in deze openbaring van Zichzelf aan Johannes, uiteenzetten wat Zijn heerlijkheid en aanwezigheid in de gemeente betekent en doet.

In deze openbaring vertelt Hij ons wat het einde van de duivel is. Hij vertelt ons, hoe Hij met de duivel gaat afrekenen en hem gaat werpen in de poel des vuurs. Hij openbaart het einde van de goddelozen die Satan volgen. En dat haat Satan.

Is het u wel eens opgevallen, dat Satan van de Bijbel twee boeken meer haat dan alle andere? Altijd valt hij, door vrijzinnige theologen en pseudo-wetenschapsmensen het Boek Genesis en het Boek Openbaring aan. In deze beide boeken vinden wij dan ook Satans oorsprong, zijn afschuwelijke wegen en zijn ondergang. Daarom valt hij ze aan. Hij haat het ontmaskerd te worden en in die boeken wordt hij ontmaskerd en wij zien hem precies zoals hij is. Jezus zei van Satan: “Hij heeft geen deel aan Mij, en Ik heb geen deel aan hem.” De duivel zou graag bewijzen dat het anders is; maar dat kan hij niet, daarom doet hij al wat hij kan om het vertrouwen in het Woord teniet te doen. Maar wanneer de Gemeente Satan niet gelooft en de openbaring door de Geest van het Woord wel, dan kunnen de poorten der hel haar niet overweldigen.

Misschien mag ik hier iets uit mijn eigen bediening invoegen, als u het niet erg vindt. U allen weet dat deze gave die in mijn leven is, bovennatuurlijk is. Het is een gave, waardoor de Heilige Geest ziekten kan onderscheiden en de overleggingen van de mensenharten en andere verborgenheden, die alleen God kan weten en deze dan aan mij openbaart. Ik zou willen, dat u erbij kon zijn en de gezichten van de mensen kon zien, wanneer satan weet dat hij ontmaskerd wordt. Ik heb het nu niet over de mensen. Het gaat erom, dat satan vat op hun leven heeft gekregen door zonde, onverschilligheid en ziekte. Maar u zou hun gezichten eens moeten zien. Satan weet, dat hij ontmaskerd wordt en de meest merkwaardige trekken komen over de gezichten van de mensen. Satan is bang. Hij weet, dat de Geest van God op het punt staat de mensen van zijn werk op de hoogte te brengen. Daarom haat hij deze samenkomsten ook zo erg. Als er namen worden genoemd en kwalen aan het licht gebracht worden, haat satan dat. En wat is dit nu? Het is geen gedachtenlezen, het is geen telepathie, ook geen hekserij. Het is een OPENBARING door de Heilige Geest. Dat is de enige manier, waardoor ik het kan weten. Natuurlijk zal het vleselijke verstand het alles, behalve de Heilige Geest noemen.

Laat mij u nog een reden geven, waarom satan dit Boek der Openbaring van Jezus Christus in de Gemeente haat. Hij weet, dat Jezus Christus dezelfde is, gisteren, heden en tot in alle eeuwigheid, en dat Hij niet verandert. Hij weet dat heel wat beter dan negentig procent van de theologen. Hij weet, dat God onveranderlijk is in Zijn wezen, en daarom ook even onveranderlijk in Zijn wegen. Daarom weet Satan heel zeker, dat de oorspronkelijke Gemeente op Pinksteren met de kracht Gods (Marcus 16 in actie) de Ware Gemeente is, die Jezus de Zijne noemt. Al het andere is vals. Het moet het zijn.

Denk nu aan het volgende: Christus in de Ware Gemeente is een voortzetting van het Boek Handelingen. Maar het Boek Openbaring toont, hoe de antichristelijke geest in de Gemeente zou komen om haar te verontreinigen en haar lauw, vormelijk en krachteloos te maken. Het ontmaskert Satan, door zijn werken te openbaren (zijn poging om Gods volk te verwoesten en Gods Woord in diskrediet te brengen), totdat hij tenslotte in de poel des vuurs wordt geworpen. Hij verzet zich daartegen. Hij kan het niet verdragen. Hij weet, dat als de mensen de WARE OPENBARING krijgen van de WARE GEMEENTE: wat zij is, waar zij voor staat en dat ZIJ DE GROTERE WERKEN KAN DOEN, zij een onoverwinnelijk leger zal zijn. Als ze een ware openbaring krijgen van de twee geesten, die binnen de Christelijke Gemeente optreden, en als ze door de Geest van God de antichristelijke geest gaat onderscheiden en weerstaan, zal satan krachteloos zijn tegenover haar. Hij zal net zo zeker weerstaan worden, als Christus hem weerstond toen hij poogde Hem te overweldigen in de woestijn. Ja, Satan haat openbaring. Maar wij hebben haar lief. Met de ware openbaring in ons leven kunnen de poorten der hel ons niet overweldigen, maar wij zullen haar overweldigen.

U zult zich wel herinneren, dat ik aan het begin van deze boodschap heb gezegd dat dit Boek, dat wij nu aan het bestuderen zijn, niets anders dan de openbaring van Jezus Zelf is in de Gemeente, en Zijn werk in de komende tijdperken. Vervolgens zei ik, dat wij de Heilige Geest nodig hebben om ons openbaring te geven, want anders zullen we het niet vatten. Voegen wij deze twee gedachten samen, dan zult u zien dat dit Boek geen werkelijkheid voor ons wordt door gewone studie en nadenken. Wij hebben er het werk van de Heilige Geest voor nodig. Dat houdt in, dat dit Boek niet kan worden geopenbaard aan iedereen, maar aan een speciale groep mensen. Er zal iemand nodig zijn met profetisch inzicht. Er is de mogelijkheid voor nodig om van God te kunnen horen. Het vereist bovennatuurlijke instructie, niet slechts een student die vers met vers vergelijkt, hoewel dat goed is. Maar een geheimenis vereist de onderwijzing van de Geest, anders wordt het nooit duidelijk. Hoezeer hebben wij het nodig van God te horen en onszelf open te stellen en ons over te geven aan de Geest om te horen en te verstaan.

Zoals ik al zei, dit Boek (Openbaring) is de voltooiing van de Schriften. Het staat zelfs precies op de juiste plaats in de canon van de Schrift, aan het einde. Nu kunt u begrijpen waarom er staat geschreven, dat een ieder die leest of hoort zalig is. Het is de openbaring van God, die u autoriteit geeft over de duivel. En tevens kunt u zien, waarom zij die eraan toedoen of ervan afdoen, vervloekt zijn. Zo moest het wel zijn, want wie kan afdoen of toedoen aan de volmaakte openbaring van God en de vijand overwinnen? Zo eenvoudig is het. Niets is zulk een overwinnende kracht als de openbaring van het Woord. Zie, in vers 3 wordt een zegen uitgesproken over hen, die bijzondere aandacht aan dit Boek schenken. Ik denk dat dit vers verwijst naar de Oudtestamentische gewoonte van de priesters, die des ochtends het Woord voorlazen voor de vergadering. Ziet u, velen konden niet lezen, dus moest de priester het hun voorlezen. Zolang het het Woord was, was de zegen daar. Het deed er niet toe of iemand het las dan wel het hoorde.

“De tijd is nabij.” Tevoren was de tijd nog niet nabij. In Gods wijsheid en beleid kon deze machtige openbaring (hoewel zij aan God volkomen bekend was) niet eerder gegeven worden. Onmiddellijk leren wij hieruit een principe: de openbaring van God voor ieder tijdperk kan alleen in dat tijdperk komen, en op een vastgestelde tijd. Kijk naar de geschiedenis van Israël. De openbaring van God aan Mozes kwam slechts op een bepaalde tijd in de geschiedenis en om het nog duidelijker te stellen, zij kwam toen het volk tot God riep. Jezus kwam Zelf in de volheid des tijds als de volledige Openbaring van de Godheid. En in dit tijdperk, (Laodicea) zal de openbaring van God op haar gezette tijd komen. Zij zal niet uitblijven en ze zal ook niet voortijdig komen. Denk hieraan, en sla er terdege acht op want wij leven thans in de eindtijd.

Lees het volledige rekening in...
De Openbaring van Jezus Christus.



Het boek Openbaring.
Ga verder op de volgende pagina.
(De godheid van Jezus Christus.)




 

Mysterie van Christus.

Engels Nieuwsbrief Website

Het boek Openbaring.

 

God en Wetenschap.
+ Archeologie.

Goed Nieuws.
Jezus voor je zonden gestorven.

Waterdoop.
Dit is de weg,
wandelt in denzelven;

De Opname Komt.

 

Bekende Leringen van de Boodschap.

Bovennatuurlijke Wolk

De Vuurkolom.

De Shekinah Heerlijkheid van God.

Het graf is leeg
Hij is opgestaan​​.

De voorlopers.

God is Licht.

De Godheid Verklaard.

 

Handelingen van de Profeet.

Zeven Gemeente-tijdperken

De Zeven Zegels.

God en Geschiedenis.
Serie Index - Daniel.

Christelijk lopen serie.

De naam van God.

Levende Woord Serie.

Eindtijd serie.

De Kerst-serie.

Bijbelse Geologie.

 

Ark van Noach.

 

Engel Verschijnt.

Stem van het Teken.

De Originele zonde.
Was het een appel?

Mythologie.

God en Wetenschap.
- Evolutie.
Huwelijk en Echtscheiding.

De Vrouw Izebel.

Onze tijd Laodicéa.

Christus Buitten de Gemeente.

De Leer der Nikolaïeten.

Dood. Wat dan?

Mysterie Babylon.

God en Wetenschap.
Microbiologie.

God en Wetenschap.
Kosmologie.

God en Wetenschap.
De Dinosaurus mythe.

Rechtvaardiging van de Profeet.

Aardbeving Oordeel.

Armageddon.

Goddelijke Genezing.

Ons jonge zonnestelsel.

Archeologie.
Sodom en Gomorra.

Onze berichtenlijst.

   De Schrift zegt...

Want de aarde, die den regen, menigmaal op haar komende, indrinkt, en bekwaam kruid voortbrengt voor degenen, door welke zij ook gebouwd wordt, die ontvangt zegen van God;

Maar die doornen en distelen draagt, die is verwerpelijk, en nabij de vervloeking, welker einde is tot verbranding.

Hebreeën 6:7-8


Klik op een afbeelding om PDF's of een full size afbeelding te downloaden.


Handelingen van de
Profeet.
(PDFs)

Huwelijk En
Echtscheiding.
(PDF)

Mijn Levensgeschiedenis
(W.Branham)
(PDF)
 

Hoe De Engel Tot Mij
Kwam
(PDF)


Bericht Hub...Kies uw taal en download gratis boodschappen van Broeder Branham.