Kristi mysterium.


   Guds mysterium.

Kristus i deg.

Hvis vi bare kunne innse hva denne Skriften betyr: “...han som er i eder, er større enn han som er i verden.” Vi vet at det er sannheten, men vi egentlig ikke forstår det. Hva er i deg det er større? Det er Kristus, den salvede! Gud, som var i Kristus, er i deg. Så, hvis han er i deg, så er det ikke deg noe mer levende, det er ham som bor i deg.

Melkisedek.

Genesis 14 [1 Mosebok] forteller hvordan byen Sodoma ble ransaket av kongen av Elam (Persia). Lot og hans kone og barn ble tatt til fange og ført bort mot nord. Abraham satt sammen en kampstyrke på 318 mann som fulgte kongen av Elam og beseiret ham i kamp. Dermed Abraham reddet sin nevø Lot fra slaveriet. Etter kampen, en prest som heter Melkisedek kom til Abraham og velsignet ham, og så spiste brød og drakk vin med ham. Til gengitt betalte Abraham tiende til Melkisedek, og ga ham en tiendedel av alt han hadde.

Denne historien ville være mystisk nok bare fra Genesis-kontoen, men i Hebreerne 7 Paulus skriver at Melkisedek er kongen av fred og rettferdighet, og han hadde ikke en far eller mor, hverken begynnelse eller slutt på dager. Hvem er denne mystiske personen? Bror branham forklarte at Melkisedek måtte være Gud selv, fordi bare Gud hadde ingen begynnelse. Melkisedek var Guds teofani vises til Abraham for å prefigurere Jesus Kristus. Det var ikke Jesus som vi ser ham i Det nye testamente, fordi Jesus hadde en far og en mor, og denne mannen hadde heller ikke. Jesus hadde en begynnelse; denne mannen gjorde det ikke. Jesus ga sitt liv; denne mannen kunne ikke, fordi han var liv.

Last ned (Engelsk).

Christ is the Mystery of God Revealed.
Who is this Melchisedec?
Christ is Revealed in His own Word.

   Vår Slægtninge Forløsers.

Slægtninge Forløsers.

Oversetterne da de satt sammen bøkene kjent som vår Bibel, nesten utelatt Ruts bok. Det er en kjærlighetshistorie, og er veldig vakker, men Gud er neppe nevnt. Det var dette faktum som forårsaket dem å nesten avvise denne boken som inspirert. Men den inneholder i "type" historien om en slektning gjenløser, Jesus Kristus er vår ‘nær slektning’ som var i stand til å betale prisen for å forløse Naomi (som representerer den jødiske kirken) og dermed får Ruth (en gentil brud) hvem representerer den kristne kirke. Takk Gud, at vi har en slik forløser som denne. Det var en nærmere slektning (vår gamle natur) som valgte å ikke innløse for ikke å ha stigmatisering av å gifte seg med Rut. Dette forlot vår Boaz (Kristus) fri til å innløse sin brud. Dette er grunnen til at Kristus måtte være "født av en kvinne" slik at han kunne være vår slektning.

Last ned (Engelsk)     "Kinsman Redeemer"


   Guds plan.

Guds plan.

Når Gud skapte universet, Han hadde en tredelt hensikt i tankene. Først ønsket han å åpenbare seg for mennesker ved å uttrykke Hans attributter. Han kunne ikke gjøre dette som Jehova Gud som dekker alt mellomrom, tid og evighet. Han er så dyp og mystisk at ingen noen gang kunne forstå Ham. Hvordan kunne de forstå et vesen som alltid eksisterte? Så, uttrykte han sin farskapved å bli en menneskesønn. Det er derfor Jesus kalte seg selv “Menneskesønnen”. Gud ønsket å identifisere seg med mennesker ved å avsløre seg selv i Kristus.

Gud ønsket å leve i mennesker, og dermed har preeminence i et legeme av troende kaller han sin brud. Opprinnelig kunne han gjøre dette i Adam og Eva; men da separerte synden dem fra hans nærvær. Hvorfor gjorde ikke Gud bare holde Adam og Eva ren? Hvis han hadde, kunne han aldri har uttrykt sin fulle attributter. Han var en sønn, en frelser og en helbreder, som han bare kunne uttrykke gjennom Kristus. Se? Alle ting er bundet opp i den ene personen, Jesus Kristus. Guds store hensikt har alltid vært å åpenbare seg selv først i Kristus som “Guddommens fylde legemlig”, og deretter i et folk som vil omfavne Kristi Hellige Ånd. Disse spesielle menneskene vil gjøre Jesus Kristus pre eminente i deres liv. Fra begynnelsen har Gud jobbet utrettelig mot dette målet, så han kan bli herliggjort i et folk som vil gi Jesus Kristus pre eminence; det vil si stillingen over eller før alle andre.

For det tredje, Guds hensikt er å gjenopprette sitt rike tilbake til Edens hage, slik at hans folk kan gå med ham igjen i det kule av kvelden, som Adam og Eva gjorde før fallet. For å oppnå dette, har Gud uttrykt seg gjennom tidene som en far, en sønn og en hellig ånd. Faderen og Den Hellige Ånd er den samme ånd. Får du det? Det er ikke tre guder; det er én Gud uttrykke seg i tre attributter. Gud uttrykte seg i Jesus Kristus, hvem var far, sønn og hellig ånd - Guddommens fylde legemlig. Nå guddommens fylde legemlig bor i Hans kirke (Hans brud) og hun gir ham pre eminence. Alt som Gud var, han helles i Kristus; og alt det som Kristus er, Han skjenker det i Hans kirke (individuelle troende.)


  Jesus - en talt ordfødsel.

Jesus - en talt ordfødsel.

Jesus var et talt ord barn. Han ble ikke unnfanget gjennom en seksuell handling, men gjennom Guds talte ord. (Inside Marias livmor skapte Gud både egg og sæd som befrukter egget, så genetisk var han helt menneskelig, men hans foreldre var strengt guddommelig.) Siden han ikke kom gjennom kjønn, Jesus trengte ikke å dø; men han døde for å betale gjelden for Adams synd. Det er den eneste måten det kunne vært betalt på. Ingen andre kunne gjøre det, fordi alle andre var seksuelt fødte. Som Maria, de menneskene som er forutbestemt å være en del av den kollektive brud Jesu Kristi vil først motta ordet i livmor av deres sinn.

Last ned (Engelsk)   Mary's Belief


  Den største synden.

Den største synden.

Det er to typer synd.
Løgn, tyveri, mord osv, er synder av "Kommisjonen".
Ting som folk gjør.

Den største synden er imidlertid en synd av "Utelatelse", der folk har ikke gjort noe.

Gode mennesker, som tenker, "Jeg har bodd et godt liv ...jeg har ikke begått synd ...sikkert Gud vil akseptere meg?"

Men det de ikke gjorde var å godta Gods gratis gave frelse, gjennom Jesus Kristus som døde for dem. Og de gjør dette på grunn av vantro.

Den største synden er vantro.


  Guds navn.

Gud har et personlig navn.
Hva er Guds navn?

Det er klart at Gud har et ekte navn. Salme 9:11,
“Og de som kjenner ditt navn, stoler på dig; for du har ikke forlatt dem som søker dig, Herre!”.
Salme 83:19,
Og la dem kjenne at du alene har navnet Herre, den Høieste over all jorden!
[Se også Jesaja 42:8, Jesaja 54:5]

Betydningen av hans navn er “Han forårsaker å bli”.

De hebraiske lærde hadde en slik respekt for Guds navn, de fjernet alle vokalene slik at det ikke ville være i stand til å bli uttalt. Dermed ingen ville være i stand til å «Ta Hans navn forgjeves.»


Tetragrammet.

Dette forlot de 4 tegnene "YHWH", som bare "representerer" Guds navn. (Noen bruker "JHVH" for disse, selv om dette er feil.) Denne gruppen av tegn kalles “tetragrammet”, som på gresk betyr "4 tegn".

De hebraiske vokalene av ordet “Adonay” som betyr “min Herre”, ble kombinert med disse tegnene å gjøre ordet “Jehova”. Det er ikke kjent hvilke vokaler ble faktisk brukt. Husk også at i hebraisk er det ikke noe bokstav 'J'.

I den engelske King James versjonen av Bibelen ordet “Jehovah” or “LORD” ["Jehova" eller "HERRE"] [alle hovedstader] brukes der tetragrammet forekom. Dette skjer nesten syv tusen ganger gjennom hele Bibelen. [Ordet «Herre», med små bokstaver, er ikke det samme ordet.] Ordet Jehova, er dermed en engelsk "representasjon" av Hans navn.

Jeg er uvitende om noe dokument [ruller eller tablettskriving, keramikk osv.] av den gamle testamentperioden, som viser Guds komplette navn. De viser bare tetragrammet.

Som svar på vårt spørsmål da, må komme fra ORDET; Vi slår til Det nye testamente.

Engelen som talte til Maria sa i Lukas 1:31,
og se, du skal bli fruktsommelig og føde en sønn, og du skal kalle ham Jesus.

I Matteus kapittel 1 vers 21-23, finner vi at Jesus blir kalt “Immanuel” som betyr “Gud med oss”.
21 og hun skal føde en sønn, og du skal kalle ham Jesus; for han skal frelse sitt folk fra deres synder.
22 Men alt dette skjedde forat det skulde opfylles som er talt av Herren ved profeten, som sier:
23 Se, en jomfru skal bli fruktsommelig og føde en sønn, og han skal kalles Immanuel, det er utlagt: Gud med oss.

“Jesus” er det engelske navnet til vår Herre.
På gresk er det “Iesous”.
På hebraisk ble hans navn uttalt “Yehohshua”.

I Åpenbaringen kapittel 1, Johannes har en visjon om den oppstandne Jesus. Dette er av “Menneskesønnen” (v13) og Jesus sa til johannes “Jeg er Alfa og Omega” (v8) [og også på engelsk KJV, v11], den “første og siste” (v18), “den Allmektige” og det viser at han er klart Gud. Han “var død, men lever for alltid mer”. Hans hår er hvitt, ikke fordi han er gammel, men fordi han er dommeren.

Johannes evangeliet begynner med disse ordene, Johannes 1:1-3,
1 I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud.
2 Han var i begynnelsen hos Gud.
3 Alt er blitt til ved ham, og uten ham er ikke noget blitt til av alt som er blitt til.

Vers 14 fortsetter...
Og Ordet blev kjød og tok bolig iblandt oss, og vi så hans herlighet (en herlighet som den en enbåren sønn har fra sin far) full av nåde og sannhet.

Her ser vi noen flere titler av Jesus, den “skaperen” og “ordet” og “enbåren sønn har fra sin far.”

Profeti av Messias.

Jesaja profeterte om den kommende Messias i Jesaja 9:6. I denne profetien Jesaja gir Messias titlene på "evig fader" og den "veldig Gud".

For et barn er oss født, en sønn er oss gitt, og herredømmet er på hans skulder, og han kalles under, rådgiver, veldig Gud, evig fader, fredsfyrste.


Kristi mysterium.

Engelsk Nyhetsbrev nettsted.

Noahs Arken.

Gud og Vitenskap
Indeks. - Arkeologi.

Rapturen kommer.

 

Viktigste lære av meldingen.

Gode Nyheter.
Jesus døde for dine synder.

Vann dåpen.

 
 

Overnaturlige Skyen.

Ildstøtte.

Levende ord serien.
- Et Paradoks.

Graven er tom.
Han lever.

Endetiden serien.

Gud og Historie
Serien Indeks. Daniel.

Opprinnelige synd.
Var det et eple?

Guds navn.
Hva er Guds navn?

Bibelsk Geologi.

Gud og Vitenskap.
Dinosaurens myte.

Arkeologi.
Sodoma og Gomorra.

   Last ned meldinger.

  Skriften sier...

den hemmelighet som har vært skjult fra alle tiders og slekters ophav, men nu er blitt åpenbaret for hans hellige,

for hvem Gud vilde kunngjøre hvor rik på herlighet denne hemmelighet er iblandt hedningene, det er Kristus iblandt eder, håpet om herlighet.

Kolossenserne 1:26-27


   Last ned meldinger...

Klikk på et bilde for å laste ned full størrelse bilde eller PDF.


En fjellside og
rosenbuske i snø
i Kina.

Stature of a Perfect Man
(PDF Engelsk)

Han er det er jeg.

Kristus. I det
gyldne lysestaken.

De 3 rikene av mannen.

De syv dimensjonene.

Han leder meg
ved stillvann.

På kvelden tid det
skal være lys.


Melding Hub... Velg ditt språk og last ned gratis meldinger fra Bror Branham.