Patmos Visionen.


  Åbenbaringen serie.

Johannes på Patmos.


William Branham.

Læs hele kontoen i....
Patmos Visionen.

Åbenbaring 1:9-10,
Jeg, Johannes, jeres broder, fælles med jer om trængslen og Riget og udholdenheden i Jesus, var på den ø, der hedder Patmos, for Guds ords og Jesu vidnesbyrds skyld.
På Herrens dag blev jeg grebet af Ånden og hørte bag mig en høj røst som af en basun.

Denne serie af syner af åbenbaringen af Jesu Kristi person blev givet til Johannes, mens han blev forvist til øen Patmos. Denne lille ø ligger tredive miles fra Lilleasiens kyst i Det Ægæiske Hav. Da den var stenet og befængt med slanger, firben og skorpioner, havde den ringe kommerciel værdi, så den blev brugt af Romerriget som en straffekoloni, hvor de mere desperate kriminelle, politiske fanger, osv. var indkvarteret.

Du vil bemærke, at Johannes har henvendt sig til de kristne som en broder i trængsel. Det var på dette tidspunkt, at den tidlige kirke gennemgik store forfølgelser. Deres religion blev ikke kun “overalt talt imod”, men folket selv blev fængslet og dræbt. Johannes led nu, ligesom mange andre, fængslet for Guds ord og Jesu Kristi vidnesbyrd. Da de blev arresteret, forsøgte de forgæves at dræbe ham ved at koge ham i olie i 24 timer. De rasende og magtesløse embedsmænd dømte ham derefter til Patmos som heks. Men Gud var med ham, og han blev skånet for at forlade øen og vende tilbage til Efesos, hvor han igen fortsatte som pastor indtil sin død.

Hans Persons Syvfoldige Herlighed.

Åbenbaring 1:14-16,
14 Hans hoved og hår var hvidt som den hvideste uld, som sne, og hans øjne var som luende ild,
15 og hans fødder var ligesom skinnende malm, der gløder i ovnen, og hans røst var som lyden af vældige vande.
16 I sin højre hånd holdt han syv stjerner, og ud af hans mund stod et skarpt, tveægget sværd, og hans udseende var, som når solen stråler i al sin styrke.

Hvor dybt bevægende og inspirerende var Jesu tilsynekomst for Johannes, som var i eksil for Ordets sag, og se, det Levende ORD står nu foran ham. Hvilken lysende vision, for hver beskrivende egenskab har en betydning. Hvilken åbenbaring af Hans herlige væsen.

1.Hans hår så hvidt som sne.

Johannes bemærker først og nævner det hvide i Hans hår. Det var hvidt og lyst som sne. Dette var ikke på grund af Hans alder. Åh nej. Det strålende hvide hår betyder ikke alder men erfaring, modenhed og visdom. Den Evige ældes ikke. Hvad er tid for Gud? Tid betyder lidt for Gud, men visdom betyder meget. Det er, som da Salomo kaldte til Gud om visdom til at dømme Israels folk. Nu kommer Han, hele jordens Dommer. Han vil blive kronet med visdom. Det er, hvad det hvide og glinsende hår betyder.

Han var dommeren, der åbnede bøgerne og dømte ud af dem. Daniel så Ham komme i skyer. Det var præcis, hvad Johannes så. De så Ham begge nøjagtigt det samme. De så Dommeren med Sit dømmebælte over Sine skuldre, stå ren og hellig, fuld af visdom, fuldt ud kvalificeret til at dømme verden i retfærdighed. Halleluja.

2. Hans Øjne som Ild.

Tænk på det. De øjne, der engang var dæmpede af tårer af sorg og medlidenhed. De øjne, der græd af medfølelse ved Lazarus' grav. De øjne, der ikke så mordernes ondskab, som hængte Ham på et kors, men i sorg råbte: “Fader tilgiv dem.” Nu er disse øjne en flamme af ild, øjnene af Dommeren, som vil gengælde dem, der afviste Ham. Af alle de menneskelige følelser, Han manifesterede mest, da Han viste sig, som Menneskesønnen var denne, at Han græd ofte. Men bag den gråd og den sorg var der stadig Gud. De samme øjne så syner. De kiggede dybt i menneskenes hjerter og læste selve deres tanker og kendte alle deres forskellige måder. Gud flammede ud af dødelige øjne, som råbte til dem, der ikke kendte Ham for det, han var, “... For hvis I ikke tror, at Jeg er den, Jeg er, skal I dø i jeres synder.”
Johannesevangeliet 8:24.
“Gør jeg ikke min faders gerninger, skal I ikke tro mig. Men gør jeg dem, så tro gerningerne...”
Johannesevangeliet 10:37-38.
Ligesom Jeremias fordum var Han den grædende profet, for mennesker modtog ikke Guds Ord og tilsidesatte åbenbaringen.

Dommerens brændende flammende øjne optegner allerede nu alt køds liv. Løbende frem og tilbage over hele jorden, er der intet, Han ikke ved. Han kender hjertets ønsker, og hvad hver enkelt har til hensigt at gøre. Der er intet skjult, som ikke skal åbenbares, for alt er nøgent for Ham, som vi har at gøre med. Tænk over det, Han ved selv nu, hvad du tænker.

Ja, der står Han som Dommer med flammende øjne for at udmåle dommen. Dagen for nåden er forbi. Åh, at mennesker må omvende sig og søge Hans ansigt i retfærdighed, mens der endnu er tid. For at de kunne gøre Hans barm til deres hovedpude, før verden opløses i ild.

3. Messingfødderne.

“Og Hans fødder ligner fint kobber, som om de brændte i en ovn.” Messing er kendt for sin bemærkelsesværdige hårdhed. Der er intet, der er kendt, som du kan sætte med det for at temperere det. Men dette messing, der beskriver Hans fødder, er endnu mere bemærkelsesværdigt, fordi det har bestået prøven af den flammende ovn, en prøve, som ingen anden har gennemgået. Og det er helt rigtigt. For messing betyder guddommelig dom: en dom, som Gud har bestemt og bragt i stand.

Fjerde Mosebog 21:8-9,
8 og Herren sagde til Moses: »Lav en slange og sæt den på en stang! Enhver, der er blevet bidt, og som ser på den, skal beholde livet.
9 Så lavede Moses en kobberslange og satte den på en stang; hvis nogen så blev bidt af en slange og rettede sit blik mod kobberslangen, beholdt han livet.

Israel havde syndet. Synd skulle dømmes. Så Gud befalede Moses at placere en kobberslange på en stang, og den, der så, blev frelst fra straffen for sin synd.

Men en dag vil disse fødder af kobber stå på jorden. Og hele jordens dommer skal han være, og med retfærdighed og fuldkommenhed vil han dømme menneskeheden. Og der vil ikke være nogen omgåelse af den dom. Ingen drejning af den retfærdighed. Der bliver ingen temperering af det. Den, der er uretfærdig, vil stadig være uretfærdig; den, der er snavset, bliver stadig snavset. Den Uforanderlige vil ikke ændre sig da, for Han har aldrig og vil aldrig. Disse fødder af messing vil knuse fjenden. De vil ødelægge antikristen, dyret og billedet og alt det modbydelige i hans øjne. Han vil ødelægge kirkesystemerne, som har taget hans navn kun for at ødelægge dets glans og knuse dem sammen med antikrist. Alle de onde, ateisterne, agnostikerne, modernisterne, de liberale vil alle være der. Døden, helvede og graven vil være der. Ja det vil de. For når han kommer, vil bøgerne blive åbnet. Det er, når selv den lunkne kirke og de fem tåbelige brudepiger dukker op. Han vil skille fårene fra bukkene. Når han kommer, vil han overtage riget, for det er hans, og med ham vil være de tusinder gange ti tusinde, hans brud, som kommer for at tjene ham. Ære! Åh, det er nu eller aldrig. Omvend dig, før det er for sent. Vågn op blandt de døde og søg Gud for at blive fyldt med hans Ånd, ellers vil du gå glip af evigt liv. Gør det nu, mens der er tid.

4. Hans stemme var som lyden af vældige vande.

Hvad repræsenterer vandet nu? Hør det i Johannes Åbenbaringen 17:15,
“...de vande, som du har set,... er folk og skarer, folkeslag og tungemål.”
Hans stemme var som lyden af skarer, der talte. Hvad er det? Det er dommen. For disse er røster fra skaren af vidner, som ved Helligånden gennem tiderne har vidnet om Kristus og forkyndt hans evangelium. Det vil være stemmen fra ethvert menneske, der rejser sig på dommedagen over synderen, som ikke ville advares. De syv budbringeres stemmer vil blive hørt højt og tydeligt. De trofaste prædikanter, som prædikede Jesu frelsende kraft, som prædikede vanddåb i Jesu Navn, som prædikede Helligåndens fylde og kraft, som stod med Ordet mere, end de stod med deres eget liv; de var alle Jesu Kristi stemme ved Helligånden gennem tiderne.
Johannesevangeliet 17:20,
“Ikke for dem alene beder jeg, men også for dem, som ved deres ord tror på mig.”

Åh, hvis du bare ville se det. Det var vandet, der ødelagde verden, men det var det samme vand, der reddede Noa og også reddede hele jorden for Noa. Lyt til Hans stemme, Hans tjeneres stemme, når den kalder til omvendelse og liv.

5. I hans højre hånd var syv stjerner.

“han, som holder de syv stjerner i sin højre hånd.” Nu ved vi selvfølgelig allerede fra vers tyve, hvad de syv stjerner egentlig er. “Og de syv stjerners mysterium er englene (budbringerne) i de syv kirker.” Nu kunne vi på ingen måde begå en fejl her, som Han tolker det for os. Disse syv stjerner er budbringere til de syv følgende menighedstider. De kaldes ikke ved navn. De er blot angivet som syv, en til hver alder. Fra den Efesiske tidsalder og ned til denne Laodikeiske tidsalder bragte hver budbringer sandhedens budskab til folket, uden at undlade at holde det Guds Ord til den særlige kirkealder.

Hver enkelt holdt fast i det. De var standhaftige i deres loyalitet over for det oprindelige lys. Efterhånden som hver tidsalder trak sig væk fra Gud, Hans trofaste budbringer vendte den tidsalder tilbage til Ordet. Deres styrke kom fra Herren, ellers kunne de aldrig have dæmmet tidevandet. De var trygge i Hans varetægt, for ikke noget kunne rive dem ud af Hans hånd, og heller ikke noget kunne adskille dem fra Guds kærlighed, lad det være sygdom, fare, nøgenhed, hungersnød, sværd, liv eller død. De var i sandhed overgivet til Ham og bevaret af Hans almagt. De var ikke bekymrede over den forfølgelse, der kom deres vej. Smerte og hån var kun årsag til at give Gud ære, at de blev anset for værdige til at lide for Ham. Og i taknemmelighed for Hans frelse brændte de af Hans livs lys og afspejlede Hans kærlighed, tålmodighed, sagtmodighed, afholdenhed, mildhed og trofasthed. Og Gud støttede dem op med undere, tegn og mirakler. De blev anklaget for at være fanatikere og holy rollers, (på amerikansk referer holy rollers til Pinsekristne kirkegængere. Udtrykket bruges almindeligvis hånligt, som for at beskrive folk, der bogstaveligt talt ruller på gulvet eller taler i tunger på en ukontrolleret måde). De blev fordømt af organisationer og holdt i hån, men de holdt sig tro mod Ordet.

Og denne trøst er ikke kun for de syv budbringere i kirketiden. Enhver sand troende er i Guds hånd og kan trække på Hans kærlighed og magt og modtage det fulde udbytte af alt, hvad Gud er for den troende. Hvad Gud giver budbringeren, og hvordan Han velsigner og bruger budbringeren, er et eksempel for alle troende på Hans godhed og omsorg for ALLE lemmer af Hans krop. Amen.

6. Det tveæggede sværd.

“og ud af hans mund stod et skarpt, tveægget sværd”
Hebræerbrevet 4:12,
“For Guds ord er levende og virksomt og skarpere end noget tveægget sværd; det trænger igennem, så det skiller sjæl fra ånd og marv fra ben og er dommer over hjertets tanker og meninger.”
Ud af hans mund stod et skarpt tveæggede sværd, som er GUDS ORD.

Nu sagde Paulus, at Ordet kom i kraft såvel som stemme. Det forkyndte Ord viste sig faktisk. Som et flammende, skærende sværd gik det til menneskenes samvittighed, og som en kirurgkniv skar det sygdommene ud og satte fanger fri. Overalt hvor de tidlige troende gik, “gik de og prædikede evangeliet (Ordet), og Gud bekræftede dette Ord med tegn efter.” De syge blev helbredt, djævle blev uddrevet, og de talte i nye tunger. Det var Ordet i handling. Det Ord har aldrig svigtet i munden på troende kristne. Og i denne sidste tidsalder er den her stærkere og større end nogensinde i den sande Ord-brud. Åh, lille flok, din lille minoritet, hold fast i Ordet, fyld din mund og dit hjerte med det, og en dag vil Gud give dig riget.

7. Hans ansigt som solen.

I Johannes' Åbenbaring 21:23,
“Og byen havde ikke brug for solen eller månen til at skinne i den, for Guds herlighed oplyste den, og Lammet er dens lys.”
Dette er det nye Jerusalem. Lammet vil være i den by, og på grund af Hans tilstedeværelse vil der ikke være behov for lys. Solen vil ikke stå op og skinne der, for Han er Solen og Lyset deraf, Selv. De nationer, der kommer ind i det, vil vandre i Hans lys. Er du ikke glad for, at dagen er over os? Johannes så den dag komme. Alligevel, Herre Jesus, kom hurtigt!

Malakias 3:19-21,
“Nu kommer den dag, der brænder som en ovn; da bliver alle de overmodige og alle, der handler ugudeligt, til strå. Dagen, der kommer, skal sætte ild til dem, siger Hærskarers Herre, så der hverken bliver rod eller grene tilbage. Men for jer, der frygter mit navn, skal retfærdighedens sol stråle frem, under dens vinger er der helbredelse. I skal komme ud og springe omkring som fedekalve; I skal trampe de ugudelige ned, så de bliver som støv under jeres fødder, den dag jeg griber ind, siger Hærskarers Herre.”

Der er den igen. SOLEN skinner i al sin styrke. Åh, Guds Søns styrke, der skinner midt mellem de syv gyldne lysestager. Der står Han, Dommeren, den, der led og døde for os. Han tog den guddommelige doms vrede på sig. Han trampede alene Guds vredes voldsomme vinpresse. Som vi allerede har sagt, er Hans stemme for synderen som lyden af et vandfald eller brændingen, der hamrer i dødsbølger på de klippefyldte kyster. Men for helgenen er Hans stemme som lyden af den sødt syngende bæk, mens du ligger i ro, tilfreds med Kristus. Han skinner over os med sine varme stråler af kærlighed, og siger: “Frygt ikke, jeg er Ham, der var, som er, som skal komme; Jeg er den Almægtige. Ved siden af Mig er der ingen anden. Jeg er Alfa og Omega, ALT af det.” Han er liljekonvallen, den lyse og morgenstjerne. Han er den smukkeste af ti tusind for min sjæl. Ja, den store dag er klar til at bryde, og Retfærdighedens Sol vil stå op med helbredelse i Hans vinger.

Læs hele kontoen i....
Patmos Visionen.



Åbenbaringenbog.
Fortsætter på næste side.
(Livets Træ. Oprindelige synd.)


Mysteriet om Kristus.

Engelsk nyhedsbrev
hjemmeside.

Åbenbaringsbogen
Serie.

Gud og Videnskab
serie. Arkæologi.

Rapturen kommer.

 

Meddelelsens
hovedundervisning.

Gode Nyhed. Jesus
døde for dine synder.

Vanddåb.

 

Overnaturlige sky.

Ildstøtte.

Guds shekinah herlighed.

Graven er tom.
Han er i live.

Forløberne.

Gud er Lys.

Guddommen forklaret.

Oprindelige synd.
Var det et æble?

Hvad er Guds navn?

Død. Hvad sker der så?

De syv kirke aldre.

De retsakter Profeten.

Stemme af tegnet.

Engel vises.

Gud og Videnskab.
Dinosaur Myte.

En profetens
retfærdiggørelse.

Jordskælvsdommen.

Harmagedon.

Bibelsk Geologi.

 

Arkæologi.
Sodoma og Gomorra.

Gud og Historie
serie Indeks - Daniel.

Noas Arken.

Aktuel forskning.

Levende Ord serie.
Moabitten Rut.

Denne dag denne
Skriften er opfyldt.

  Skriften siger...

Da jeg så ham, faldt jeg ned for hans fødder som død; men han lagde sin højre hånd på mig og sagde: »Frygt ikke! Jeg er den første og den sidste.

Og den, som lever: Jeg var død, og se, jeg lever i evighedernes evigheder, og jeg har nøglerne til døden og dødsriget.

Åbenbaring 1:17-18.


Klik på et billede for at downloade fuld størrelse billede eller PDF.


"Jeg er den, jeg er!"

 

Kristus. I det gyldne
lysestage.

De Retsakter Profeten.

(PDFs)

The Two Babylons

by Rev Alexander Hislop.
(PDF Engelsk)

En bjergside og
rosenbusk i sne
i Kina.

Liljer af ild.

Ildstøtte.
- Houston 1950.

Lys på en
pyramide klippe.



Hub Besked... Vælg dit sprog og hent gratis beskeder fra Bror Branham.