De niet herkende tegenwoordigheid van God.

<< vorige

volgende >>

  Eindtijd serie.


William Branham.

Lees het volledige rekening in...
De niet herkende tegenwoordigheid van God.

De niet herkende Tegenwoordigheid! Waar zouden deze mensen aan gedacht kunnen hebben? God had het altijd, zo is het altijd geweest als Hij kwam. Toen Jezus hier de eerste keer was, zei hij: “Gij wit en versiert de muren en de graven van de profeten en gij hebt hen daarin gebracht.” Ziet u, er gebeurt iets en het gaat voorbij. “En God verbergt het voor de ogen van de wijzen en verstandigen en openbaart het aan kinderkens die willen leren.” Jezus dankte de Vader dat Hij het zo deed. Ziet u? Het gaat gewoon aan de mensen voorbij en zij weten het niet.

----
Nu, wat gebeurde er in de dagen van de profeten? Men deed hetzelfde. Men herkende hen niet tot zij waren geweest, hun bediening hadden beëindigd en de Uitverkorenen eruit gehaald hadden. En dan pas, nadat zij heengegaan waren, herkenden zij dat er een profeet onder hen geweest was.
Jezus kwam naar de aarde. In Hem was de Vader, God, als gave geschonken. “Ik en Mijn Vader zijn één. Mijn Vader woont in Mij. Ik ben het niet die de werken doet, maar Mijn Vader. En als Ik niet de werken doe van Mijn Vader, geloof Mij niet.” Nu, als u opmerkt, toen hij kwam, wist ongeveer één negentigste van de wereld dat Hij op dat tijdstip op de wereld was. En toch was daar de Redder van de wereld. Voorts herkenden zij nooit Wie Hij was. Zelfs de gemeente of iemand anders herkende Hem nauwelijks; tot men Hem gekruisigd had en begraven en Hij op de derde dag opstond, voor zij zelfs wisten Wie Hij was.

Het komt en gaat en de mensen herkennen het niet tot het voorbij is omdat het nooit past bij hun theologie, omdat het nooit past bij de tijd van de dag. Ziet u wat het is, zij leven altijd in een schijnsel van een ander tijdperk, altijd. De reden waarom zij Jezus niet aanvaardden was omdat zij in het schijnsel van de Wet leefden. En toen Jezus kwam, was het niet in tegenspraak met de Wet, maar Hij kwam om de Wet te vervullen. Wel, zij konden Hem niet aanvaarden omdat zijn Boodschap niet precies op de wijze was waarop zij het allemaal in belijdenissen hadden uitgedokterd, en toen werden het tradities genoemd. En Hij kwam niet volgens hun tradities. Hij hield hun tradities niet. En Hij smeet ze werkelijk omver en verscheurde ze en deed dingen die ermee in tegenspraak waren, in zoverre dat zij dachten dat Hij de kerken deed scheuren. En zij konden Hem vanwege Zijn Boodschap niet ontvangen. En wij weten vandaag allemaal dat Hij precies in de lijn van Gods profetie kwam, maar toen wisten zij het niet.
En het zou opnieuw kunnen gebeuren en wij zouden het niet weten. Als Hij vanavond werkelijk zou verschijnen, kan ik mij indenken dat het zo in tegenspraak zou zijn met wat wij allemaal uitgedokterd hebben in onze schema's, en in onze scholen en zo. Het zouden er heel weinigen zijn die zouden herkennen wat er gaande was. Hij zei dat het zo zou zijn, hoe Hij zou komen.

Nu, Jezus was daar zo Schriftuurlijk geïdentificeerd door de Schriften, maar de Schriftgeleerden en Farizeeërs van die dag konden Hem niet herkennen. Waarom herkenden zij Hem niet? Omdat zij het op een andere wijze hadden uitgedokterd. Daarom zei Jezus hun: “Onderzoek de Schriften, want in hen denkt gij Eeuwig Leven te hebben en Zij zijn het die van Mij getuigen.” Ziet u? Nu, Hij kwam precies volgens de Schriften, maar zij hadden uitgedokterd dat Hij misschien, als hij zou komen, dat de Messias waarschijnlijk zou doen wat Mozes deed of wat Noach deed, een ark voor hen bouwen of iets anders. Maar, de reden dat Hij kwam zoals Hij deed, hadden zij niet uitgedokterd; in de Schriften met hun tradities leerden zij het niet. De mensen waren dus zo verward, dat zij niet wisten wat er gaande was.
Ik vraag mij af of dat vandaag zou kunnen gebeuren. Ik vraag mij af of het anders zou kunnen zijn dan onze tradities ons geleerd hebben. En het zou komen en iets zou er passeren en wij zouden het zelfs nooit weten tot het reeds voorbijgegaan is, en dan is het voorbij. Dat is ongeveer de wijze dat het zal komen.

Weet u dat toen Johannes de Doper op het toneel kwam, dat al de tijd vanaf het boek Jesaja reeds voorspeld was, honderden jaren ervoor? Ongeveer achthonderd jaar daarvoor denk ik, profeteerde Jesaja, vóór de komst van Christus. Wist u dat Johannes precies kwam zoals Jesaja zei dat Hij zou komen, dat hij precies kwam zoals Maleachi zei dat Hij zou komen en dat zelfs de apostelen het niet herkenden? Op een dag, in Mattheüs 11, was Johannes in de gevangenis. En de apostelen, sommigen van zijn discipelen, gingen heen om Jezus te vragen of Hij Degene was, of dat zij naar een ander moesten uitkijken.
Merk nu op dat Jezus hun geen boek gaf over hoe zich te gedragen, hoe zich in de gevangenis te gedragen, of hoe zijn karakter in toom te houden. Hij zei: “Blijf in de buurt en let op wat er gebeurt en ga Johannes de dingen tonen die u hebt zien gebeuren.” Dat was het bewijs dat Hij dat Woord was.

En bedenk nu dat het Woord altijd tot een profeet komt. Wij weten dat allemaal. God doet niets zonder het zijn profeten te tonen. Dat is de reden dat het Boek Openbaring van Jezus Christus de volledige volheid van Christus hier precies voor ons is, het Boek. Nu, Hij zal iemand zenden, iemand om dat Boek te bevestigen, Het te openbaren, de Zegels te openen, enzovoort. Maar voor zover het enige verdere openbaring van Christus betreft, het is reeds precies hier herkend. Hij is de volheid Hiervan, van de Openbaring. Merk nu op dat het nooit faalt, maar dat het Woord tot de profeet komt.

Kijk naar Johannes die in het water stond, de profeet voorspelde dat de Messias op dat moment onder hen was. Hij zei: “Er is Eén die nu onder u staat waarvan u niet weet. Hij zal u dopen met de Heilige Geest en Vuur.” Nu, bedenk dat Hij gewoon onder hen stond. De Bijbel zegt het. En zij herkenden Het niet. Op een dag toen Jezus kwam aangelopen, herkende Johannes Hem en hij zei: “Zie het Lam Gods dat de zonden der wereld wegneemt.” Nu, let op: vóór Hij door iemand herkend was, kwam Hij tot de profeet. Hij was het Woord. Johannes was een profeet.

Ik herinner mij mijn oude Baptistenleraar die mij zei: “Weet u wat er gebeurde? Jezus doopte Johannes.”
Ik zei: “Ik denk van niet.”
Hij zei: “Zeker. Johannes was nooit gedoopt. Hij kwam om te prediken, te dopen; er was niemand waardig om hem te dopen. Jezus doopte hem.”
Ik zei: “Ik weet het niet.”
En op een dag terwijl ik in studie was, openbaarde de Heilige Geest het aldus, ziet u. Let op. Hij liep het water in. Hij, Johannes, zei: “Waarom komt Gij tot mij? Ik heb nodig door U gedoopt te worden.” Jezus zei: “Verdraag dat het zo is, maar zo betaamt het ons, schikt het ons dat wij alle gerechtigheid vervullen.” Johannes, die een profeet was, kende het Woord! Het Offer dat Hij was, moest gewassen worden alvorens te worden gepresenteerd; toen werd Hij gedoopt, Johannes doopte Hem, omdat: “het ons past alle gerechtigheid te vervullen.” Het Woord kwam tot de profeet, in het water.

En toen Hij gedoopt was, waren de mensen nog steeds... En de Heilige Geest kwam naar beneden, niet iedereen zag Hem. Johannes zag Hem. De Engel des Heren zou hier precies vanavond kunnen zijn en misschien zou één persoon Hem zien en geen enkel ander.
Dat Licht, die Ster, die over ieder observatorium kwam waar de wijzen volgden; geen observatorium wist er iets over; niemand anders zag het, helemaal niemand, behalve die wijzen omdat het voor hen was om Het te zien. Zij zagen Het. Het was zo reëel voor hen.
Toen het Licht, die Vuurkolom, Paulus neersloeg op de weg naar Damascus, herkende hij dat hij in de Tegenwoordigheid van God was. Nu, die Hebreeër zou nooit enige andere geest “Heer” genoemd hebben tenzij hij wist dat Dat dezelfde Vuurkolom was Die zijn volk uit de wildernis leidde. Hij zei: “Heer, Wie zijt Gij?”
“Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij? Ik ben Jezus.”

Jezus zei: “Ik kom van God en keer tot God terug.” Hij was dat Vuur dat in de brandende braamstruik was, die Mozes door de wildernis heen leidde en Hij keerde Daar weer naar terug. En hier was hij nu, op de weg naar Damascus, neergeslagen. En al de mannen die met hem waren zagen nimmer die Vuurkolom. En het was zo werkelijk voor Paulus, dat Het zijn ogenlicht verblindde en dat men hem naar de straat, de Rechte genaamd, moest leiden in Damascus. Hij was blind.
Ananias, een profeet, daarginds zag een visioen, ging en legde hem de handen op en hij ontving de Heilige Geest en de schellen vielen van zijn ogen en hij kon opnieuw zien. Het was zo reëel voor hem dat het zijn ogenlicht verblindde en toch herkende niemand van de rest van hen dat Het daar was, kon niemand Het zien.
Zo is het vanavond! Er zit daar precies iemand die God op het toneel kan brengen, terwijl de ander er niets over zal weten. God herkennen!

En Jezus had, toen Hij hier op aarde was, het teken volledig volvoerd waarvan de Bijbel zei dat Hij het zou doen, maar zij herkenden het niet omdat het niet volgens hun traditie was. Voor dat tijdperk zou Hij niet komen om te doen wat Mozes deed. Hij zou komen en uit een maagd geboren worden. En in overeenstemming met Deuteronomium 18:15 moest Hij een Profeet zijn. En Hij deed precies die werken en tekenen.
De Joden zochten altijd tekenen. Hun was geleerd nooit te vertrouwen op intellectuele toespraken. De Joden wisten wel beter dan dat. De Grieken leerden dat. Maar geen intellectuele toespraken, maar op tekenen. “Toon ons een teken.” Deze mensen zeiden: “Rabbi, of Meester, toon ons een teken.” Zij wilden het weten. En Hij had hun reeds het teken getoond, maar zij wilden een ander teken. Hij kon echter alleen het teken van dàt tijdperk doen. Zo doet Hij vandaag. Deze uitstorting van de Heilige Geest is het teken van Zijn verschijning, zelfs in dit tijdperk, zoals Hij beloofde. Zij wilden een teken en Hij had hun het Schriftuurlijk teken gegeven, maar zij wilden een ander teken.

Daarover zullen zovele mensen vandaag verward zijn. Weet u, de Opname zou kunnen plaatsvinden, bedenk gewoon hoe droef het is! Laat mij teruggaan tot waar Jezus of...
Johannes zond zijn discipelen heen om Jezus te zien, of Hij de Messias was of niet. In dat uur deed Hij vele tekenen. Toen de discipelen terugkeerden om Johannes te vertellen wat zij hadden gezien, zei Jezus tot degenen die daar zaten: “Wat zijt gij uitgegaan om in de woestijn te zien. Wat zijt gij uitgegaan om te zien toen Johannes predikte? Ging u heen en zag u een man gekleed in witte of fijne kleding? Zij zijn in de paleizen van de koning. Zij begraven de doden en kussen de babies en trouwen de jongeren, enzovoort, dat alles. Zij weten niets over het hanteren van een tweesnijdend zwaard.”
Hij zei: “Wat zijt gij dan uitgegaan om te zien? Een riet bewogen door de wind? Iemand, aan wie een groep wat meer geld zal aanbieden en hij zal daar heengaan in plaats van in te gaan op de roep des Heren? Niet Johannes! Iemand die men onder druk zou kunnen zetten en zeggen: 'Wij zullen u meer geven als u dit zult loochenen en dit aannemen'? Niet Johannes!” Hij zei: “Wat zijt gij dan uitgegaan om te zien? Een profeet? Ik zeg u: meer dan een profeet. Als u het kunt ontvangen: dit is hij van wie de profeet zei: Zie, Ik zend Mijn boodschapper uit voor Mijn aangezicht, die de weg zal bereiden.” En dat was Maleachi 3, waar hij het zei.

Op een dag vroegen de discipelen Hem en zeiden: “Waarom zeggen de Schriftgeleerden dat Elia eerst moet komen?” Jezus zei: “Hij is reeds gekomen en u wist het niet.” En zij begrepen dat het Johannes de Doper was. Die uitverkoren apostelen konden nog steeds niet zien wie hij was. Dat was de Elia.
Nu kijk. U weet dat de Wederkomst des Heren een geheime komst zal zijn. Hij zei: “Er zullen er twee in bed zijn en Ik zal er één nemen en één achterlaten”, dat is waar de nacht is. “Twee in het veld, Ik zal er één nemen en één achterlaten.”
U weet dat er elke dag zovele mensen verdwijnen van het oppervlak der aarde waar niemand zich rekenschap van geeft. Een dezer dagen kan het misschien zijn dat de mensen mogelijk zeggen: “Wel, u bedoelt de verdrukking, de zaak die nu op ons is? Ik dacht dat de Gemeente heen moest gaan vóór de verdrukking?” Zij beseffen niet en begrijpen niet dat de Opname zou kunnen gebeuren en dat zij er niets over zouden weten; het is het geheime heengaan van de Gemeente.

En bedenk dat mensen gewoon zullen doorgaan met prediken, zeggend dat zij geloven dat zij gered worden en zich voegen bij de kerk en met gaat door met kerken bouwen, gewoon voortgaande zoals zij deden in de dagen van Noach, enzovoort, en weten het niet. En de Opname zou voorbij zijn: “Het is reeds gebeurd en u wist het niet.” Er zijn honderden mensen die van de aarde verdwijnen en de mensen weten er niets over waar zij heengingen. Zij kunnen het niet verklaren. Iemand ging ergens heen en men hoorde niets meer van hen. En dàt zou de Opname kunnen zijn.

Ik zeg u vrienden, dat wij leden van de gemeente of iets dergelijks zijn, dat betekent niet al te veel voor ons. U kunt maar beter die wapenrusting aangespen. U kunt maar beter het hele Woord van God nemen en er aan vasthouden en stoppen met dat Hollywoodgedrag hier. Het is regelrecht de kerk binnen gekomen en het is een schande. Maar Hollywood schijnt, geeft gewoon een helder licht en de kerk probeert zich vandaag met Hollywood te vergelijken. Christus is niet in Hollywood, Christus is in het individu. Hollywood blinkt terwijl het Evangelie gloeit in nederigheid. God is niet in deze fijne modieuze plaatsen en al dit spul wat wij zien. Hij komt binnen in nederigheid, in de vorm van zachtmoedigheid en vriendelijkheid, gaat er gewoon doorheen. En als u met het Woord hebt kennis gemaakt, zult u Het zien. Dat is hij die een oog heeft. En die hoort, laat hem horen wat de Geest tot de gemeente zegt.

----
Kijk naar de dag waarin wij leven, wat er voor deze dag beloofd is. Waar zijn wij? Wij zijn naar boven voortbewogen. De Vuurkolom bewoog en de kinderen Israëls bewogen mee met de Vuurkolom of zij gingen terug naar Egypte. Wij moeten met het Woord meebewegen. En vandaag zijn wij zo traag, is de gemeente zo werelds en onverschillig aan het worden en hun verstand is zo verstrikt door televisie en “We love Susy” en enkele van deze oude dingen, dat men thuisblijft. Dat toont waar de harten van de mensen zijn. En u kunt hun zeggen dat deze dingen verkeerd zijn en dan denken zij dat u gek bent. Wat is het? “Liefhebbers van genot, meer dan liefhebbers Gods.” Ziet u?

O, het grootste genoegen dat ik weet, is om biddend te zijn tot ik kan beseffen dat ik in de Tegenwoordigheid van God ben, en het herken. Ik denk dat dat de opwinding van de gemeente behoorde te zijn: de Tegenwoordigheid van de Heilige Geest; ziende dat de God Die de belofte deed onder ons staat, Zijn Tegenwoordigheid te voelen en Zijn Woord te zien en Het betuigd te zien. Het behoorde geloof te geven om kreupelen te doen lopen, blinden te doen zien, doven te doen horen en stommen te doen spreken.

Lees het volledige rekening in...
De niet herkende tegenwoordigheid van God.


Mysterie van Christus.

Engels Nieuwsbrief Website

Het boek Openbaring.

 

God en Wetenschap.
+ Archeologie.

Goed Nieuws.
Jezus voor je zonden gestorven.

Waterdoop.
Dit is de weg,
wandelt in denzelven;

De Opname Komt.

 

Bekende Leringen van de Boodschap.

Bovennatuurlijke Wolk

De Vuurkolom.

De Shekinah Heerlijkheid van God.

Het graf is leeg
Hij is opgestaan​​.

De voorlopers.

God is Licht.

De Godheid Verklaard.

 

Handelingen van de Profeet.

Zeven Gemeente-tijdperken

De Zeven Zegels.

God en Geschiedenis.
Serie Index - Daniel.

Christelijk lopen serie.

De naam van God.

Levende Woord Serie.

Eindtijd serie.

De Kerst-serie.

Bijbelse Geologie.

 

Ark van Noach.

 

Engel Verschijnt.

Stem van het Teken.

De Originele zonde.
Was het een appel?

Mythologie.

God en Wetenschap.
- Evolutie.
Huwelijk en Echtscheiding.

De Vrouw Izebel.

Onze tijd Laodicéa.

Christus Buitten de Gemeente.

De Leer der Nikolaïeten.

Dood. Wat dan?

Mysterie Babylon.

God en Wetenschap.
Microbiologie.

God en Wetenschap.
Kosmologie.

God en Wetenschap.
De Dinosaurus mythe.

Rechtvaardiging van de Profeet.

Aardbeving Oordeel.

Armageddon.

Goddelijke Genezing.

Ons jonge zonnestelsel.

Archeologie.
Sodom en Gomorra.

Onze berichtenlijst.

  De Schrift zegt...

Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.

Indien gijlieden Mij gekend hadt, zo zoudt gij ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu kent gij Hem, en hebt Hem gezien.

Johannes 14:6-7


Klik op een afbeelding om PDF's of een full size afbeelding te downloaden.


Handelingen van
de Profeet.

(PDFs)

Hoofdstuk 9
- De Derde Trek.

(PDF)

Mijn
Levensgeschiedenis
(W.Branham)
(PDF)

Hoe De Engel Tot Mij
Kwam
(PDF)

Hoofdstuk 14
- Sabino Canyon

(PDF) Waar de
zwaard verscheen.

Heren, is dit de tijd?

(PDF) - Berg Sunset.
Waar de wolk verscheen.


 


Bericht Hub...Kies uw taal en download gratis boodschappen van Broeder Branham.