Ajattelevan miehen suodatin.

<< edellinen

seuraava >>

  Kristillinen kävellä sarja.

Uskonnollisen maailman suodatin.


William Branham.

Lue koko artikkeli in...
Ajattelevan miehen suodatin.

4.Mooseksen 19:9,
Ja miehen, joka on puhdas, tulee kerätä hiehon tuhkat ja asettaa ne leirin ulkopuolelle puhtaaseen paikkaan, ja se tulee pitää Israelin lasten seurakuntaa varten, erotuksen vedeksi, puhdistukseksi syntiä varten.

Aihe, jonka otan tänä iltana, on: Ajattelevan miehen suodatin. Kuulostaa kovin radikaalilta aiheelta saarnaajalle, joka on tupakointia vastaan, ottaa tämänkaltainen teksti: Ajattelevan miehen suodatin. Tapahtui eräänä aamuna, kun olin metsästämässä oravia, että... Teidän ihmisten siellä puhelin- ja radioyhteyksien päässä olisi pitänyt nähdä tämän seurakunnan kasvojen ilmeet, kun ilmoitin tekstini. Se olisi saanut teidät nauramaan: Ajattelevan miehen suodatin.

No niin, se tapahtui siellä, missä Herran Enkelit ilmestyivät minulle eräänä aamuna, ja missä nuo oravat puhuttiin olemassaoloon. Te kaikki muistatte, kun se tapahtui. Ja myöskin juuri siellä mäen harjalla, missä olin seisonut aikaisemmin, juuri ennen Seitsemän Seurakuntajakson saarnaamista, kun menin metsästämään eräänä aamuna, siellä seisoi... Minä ajattelin auringon nousevan, koska se oli noin kello neljä aamulla. Epätavallista, mutta minä näin tuon Valon ja käännyin ympäri, ja siellä seisoi Seitsenhaarainen Kultainen Kynttilänjalka, olleen siellä ylhäällä mäen harjalla, ja ikään kuin sateenkaari olisi tullut sen putkien lävitse ja ruokkien sitä.

Välittömästi sen jälkeen Herra Jeesus ilmestyi meille. Ja juuri silloin minä kuulin Äänen, joka sanoi: “Vanhan Testamentin Jehova on Uuden [Testamentin] Jeesus!” Ja siellä Hän ilmestyi noiden Seitsemän Kultaisen Kynttilänjalan takana. Sitten huomatkaa tämä. Kuinka monet muistavat tuon tekstin? Kirjoitin sen tuon ammuslaatikon taakse, joka minulla oli taskussani: “Vanhan Testamentin Jehova on Uuden [Testamentin] Jeesus.” Jumala Taivaassa tietää, että se on totuus.

----
Minä luin Danielin kirjasta, missä Hän tuli Vanhaikäisen tykö, jonka hiukset olivat villanvalkoiset. Sitten minä näin tuon Vanhaikäisen. Hän oli tuo Vanhaikäinen, sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Minä näin, että se oli esikuva. Sitten miksi se oli villanvalkoinen? Pyhä Henki näytti puhuvan minulle eräästä kuvasta, jonka kerran näin vanhaikäisestä tuomarista. Sitten tutkin historiaa, menin takaisin Raamatun historiaan ja kaikkeen muuhun löytääkseni sen. Ja vanhat tuomarit, kuten ylipappi Israelissa, hänellä täytyi olla tuo valkoinen, harmaantunut villan kaltainen tukka ja parta, koska valkoinen hänen yllään kuvasi sitä, että hänellä oli korkein valta Israelin tuomareiden ylitse. Ja jopa tänä päivänä, ja ehkä noin kaksisataa vuotta sitten tai ehkä vähän myöhemminkin, englantilaiset tuomarit, ei väliä sillä, kuinka nuoria he olivat, tai kuinka vanhoja he olivat, he mennessään tuomitsemaan käyttivät valkoista peruukkia osoittaakseen, että valtakunnassa ei ollut toista heidän sanaansa ylittävää valtaa. Heidän sanansa on lopullinen. Mitä he sanovat, se on lopullista.

Sitten minä näin, että siellä Hän seisoi vaikkakin nuorena miehenä, mutta valkoinen peruukki päässään. Hän oli täydellinen, ylin Valtias, Hän oli Sana. Ja Hänellä oli valkoinen peruukki päässään. Sitten myöhemmin kun olimme käyneet sen lävitse ja menneet länteen, ja kun Herran Enkelit ilmestyivät siellä Seitsemää Sinettiä varten, ja se kohosi ylös ilmaan, (josta meillä on tuo kuva täällä, niin kuin muuallakin maassa), niin siellä Hän yhä seisoi peruukki päässään ylimpänä arvovaltana. Hän on Seurakunnan Pää. Hän on Ruumiin Pää. Missään ei ole mitään Hänen kaltaistaan. Hän itse on tehnyt kaikki asiat. Hän valmisti kaikki asiat itsensä kautta, ja ilman Häntä ei ole syntynyt mitään. Hänellä on kaikki valta Taivaissa ja maan päällä, ja kaikki kuuluu Hänelle. Hänessä asuu Jumaluuden Täyteys ruumiillisesti. Ja Sana oli Jumala, ja se tehtiin lihaksi meidän keskuuteemme, ja Hän oli tuo Yksi, joka paljasti koko pelastussuunnitelman koko salaisuuden kaikille profeetoille ja viisaille miehille, jotka puhuivat Sen. Hän yksin oli tuo, jolla oli peruukki ja ylin valtius.

No niin, minä pysähdyin tuolla mäen harjalla eräänä aamuna. Näytti siltä, niin kuin jotkut oravat olisivat kaivelleet siellä. Ja minä istuuduin alas. Olin ollut siellä vain hetken, kun pensaikko vierelläni lakoutui, ja sieltä käveli esiin valtavan suuri kaveri kaksipiippuisen haulikon kanssa, ja se säikytti minut perinpohjin. Minä kumarruin alas. Pelkäsin liikahtaa. Pelkäsin, että hän ampuisi minut. Pensaikko liikkui, ja minä istuin tosi hiljaisesti.

Orava alkoi juosta mäkeä ylös, ja hän ampui molemmilla piipuilla sitä, ja ampui ohitse. Joten orava jatkoi matkaansa mäen ylitse, ja minä ajattelin: “Nyt minä lähden pois kaiken tämän melun kaikuessa ympärinsä. Hän on ampunut aseensa tyhjäksi.” Ja minä lähdin menemään mäkeä alas, ja tuo kaveri ampui suoraan minun eteeni. Se sai minut kääntymään takaisin tähän suuntaan. Ja lähdin menemään tännepäin, menemään alas toista kautta, kun pienoiskiväärillä alettiin ampua. Luodit vinkuivat yläpuolellani. Sanoin: “Nyt olen tukalassa tilanteessa.”

Niinpä käännyin ympäri ja menin alas joen rantaan ja ajattelin: “Minä menen tänne alas ja piiloudun niin pitkäksi aikaa, kuin he lopettavat, ja sitten minä lähden pois.” Ja matkatessani alaspäin huomioni kiinnittyi oikealle puolelleni, ja tehdessäni niin näin siellä tuon tyhjän savukerasian, jonka joku oli heittänyt sinne juostessaan mäkeä alas, oravien mennessä pensaikon lävitse.

Minä en nostanut sitä ylös, koska alunpitäenkään en pidä sen hajusta. Katsoin sitä, ja se oli erään määrätyn tupakkatehtaan tuote, ja luulen, että minun ei tule sanoa sen nimeä, tiedättehän. Ja siinä luki: “Ajattelevan miehen suodatin ja tupakoivan miehen maku.” Katsoin sitä ja ajattelin: “Ajattelevan miehen suodatin!” Ajattelin: “Jos mies kykenee lainkaan ajattelemaan, niin hän ei myöskään polta. Kuinka se voisi olla ‘ajattelevan miehen suodatin’? Ajatteleva mies ei alunpitäenkään polta.

----
Minä katselin sitä ja ajattelin: “Se on jotenkin samanlainen kuin kirkkokunnat ovat tänään, nuo seurakunnat, joita meillä on.” Jokaisella niistä on heidän oma suodattimensa, heillä on kullakin oman tyyppinen suodattimensa, joka päästää sisälle vain sen, mitä he haluavat, ja estää sen, mitä he eivät halua, minkä he suodattavat heidän omalla suodattimellaan. He päästävät juuri tarpeeksi maailmaa tulemaan sisälle tyydyttääkseen siellä olevat epäuskoiset. He ottavat heidät sisään riippumatta siitä, millaisia he ovat, jos heillä vain on rahaa. He ottavat heidät sisään riippumatta siitä, millaisia he ovat, jos he vain ovat suosittuja. Mutta yksi asia sitä koskien: te ette voi päästä sisälle Jumalan Seurakuntaan sillä tavalla, en puhu nyt kirkkokunnasta, vaan tarkoitan todellista aitoa Jumalan Seurakuntaa.

----
He tietävät, mitä ihmiset haluavat. Joten jos heidän täytyy saada, mitä he haluavat, silloin heillä täytyy olla määrätynlainen suodatin, joka päästää tarpeeksi maailmaa lävitse tyydyttääkseen heidän maailmallisen makunsa. “Ajattelevan miehen suodatin, tupakoivan miehen maku. Uskonnollisen maailman suodatin, maailmallisen miehen maku.”

He haluavat olla uskonnollisia. He ajattelevat, että heidän täytyy olla uskonnollisia, koska heillä on sielu. Kun me ensimmäisen kerran tulimme tähän maahan, me löysimme intiaanit palvomassa aurinkoa ja niin edelleen. Minkä vuoksi? Koska hän on inhimillinen olento. Jos me menemme Afrikan viidakoiden perukoille, me löydämme alkuasukkaat palvomassa jotakin. Miksi? He ovat ihmisolentoja, ja heidän täytyy palvoa. Niinpä, ihmisolento, ei väliä sillä, kuinka langennut hän on, hän yhä tietää, että on jotakin jossakin, mutta hänellä on sellainen maku maailman asioihin, että hän ei voi valita oikeata suodatinta. Hänellä täytyy olla hänen omatekoinen suodattimensa. Jokainen valmistaa itsensä kaltaisensa suodattimen.

----
Pankaa merkille 4.Mooseksen kirja l9. Minä haluan että luotte sen kotiin tultuanne, kun teillä on enemmän aikaa. Huomatkaa, kun Israel oli tehnyt syntiä, niin ensiksi he ottivat punaisen hiehon, jonka kaulassa ei ollut koskaan ollut iestä. Se merkitsee, että sitä ei ollut koskaan iestetty minkään kanssa. Ja sen täytyi olla punainen. Punainen väri on sovituksen väri. Tehän tiedätte, että tiede voi osoittaa, että jos te katsotte punaisen lävitse punaista, se on valkoinen? Katsokaa punaista punaisen lävitse, niin se on valkoinen. Hän katsoo Jeesuksen Kristuksen punaisen Veren lävitse, ja meidän punaiset syntimme tulevat valkoisiksi kuin lumi, punainen punaisen lävitse. Ja koko Israelin seurakunta tappoi hiehon ehtooaikana, ja sen verellä piirrettiin seitsemän raitaa sen oven yläpuolelle, josta koko seurakunnan täytyi mennä sisälle, esikuva Verestä Seitsemässä Seurakuntajaksossa.

Sitten hiehon ruumis poltettiin. Se poltettiin sorkkineen, nahkoineen, sisälmyksineen ja lantoineen. Kaikki poltettiin yhdessä, ja puhtaan miehen täytyi ottaa se ja panna se puhtaaseen paikkaan seurakunnan ulkopuolelle. Sen vuoksi, jos Israel vain voisi nähdä tämän esikuvan! Tätä Jumalan Sanaa ei saa käsitellä epäuskon likaisilla käsillä. Sen täytyy olla puhdas mies, ja jos hän on puhdas, hänen on täytynyt tulla Jumalan Suodattimen lävitse. Puhdas mies ja puhtaat kädet! Ja se täytyi pitää puhtaassa paikassa, ei jossakin, jossa iisebelit ja rickyt ottavat osaa ehtoolliseen ja juoksentelevat ympäriinsä toisten vaimojen ja aviomiesten kanssa, ja on kaikenlaista saastaa, ja käydään tansseissa ja juhlimassa leikatuin hiuksin ja pukeudutaan shortseihin, ja kaikenlaista muuta, ja he kutsuvat itseään kristityiksi. Se täytyy pitää puhtaassa paikassa ja sitä tulee käsitellä puhtain käsin. Kun sitten Israel oli tehnyt syntiä, ja he olivat huomanneet tehneensä väärin, heidän päälleen pirskoteltiin hiehon tuhkaa. Ja tuo vesi oli erottamisen vesi, puhdistus synnistä.

Huomatkaa, tässä se on! Ennen kuin Israel saattoi tulla yhteyteen palvonnassa, sen täytyi ensin käydä erottamisen vesien lävitse. Vanhurskauttaminen uskon kautta tulee kuulemisen kautta, Sanan kuulemisen kautta. Sitten he menivät sisälle noiden seitsemän verijuovan alitse osoittaakseen, että jotakin oli kuollut ja käynyt heidän edellään heidän syntiensä puolesta. Sanan kuuleminen erotti heidät, erotuksen Vedet, ja sen jälkeen he kävivät sisälle yhteyteen.

Se oli ainoa tapa, miten Jumala kohtasi ihmisen, tuossa järjestyksessä. Hän ei kohdannut häntä millään muulla tavalla. Hänen täytyi tulla tuon järjestyksen mukaisesti. Oli vain yksi paikka, jossa Jumala kohtasi Israelin. Ja Jumala kohtaa teidät tänään vain yhdessä paikassa, ja se on Jeesuksessa Kristuksessa. Ja Hän on Sana, joka on erottava vesi. Ja Hänen Verensä vuodatettiin kaikkien Seitsemän Seurakuntajakson puolesta. Ja sitten Pyhän Hengen kautta me käymme sisälle tuohon yhteyteen, joka on annettu vain Seurakunnalle. Oi, kuinka suuri Hän onkaan.

Me haluamme nyt katsoa myös Efesolaiskirjeen kohtaa 5:26, joka kutsuu sitä vedellä pesemiseksi Sanan kautta, erottaviksi Vesiksi. Mitä Se tekee? Jumalan Suodatin on Sana, “erottamisen vedet, erottamisen vesillä peseminen Sanan kautta”, Jumalan Suodatin.

Silloin te ette voi tulla Kristukseen seurakunta- suodattimen kautta. Te ette voi tulla kirkkokunnallisen suodattimen kautta tai uskontunnustuksen suodattimen kautta. On vain yksi Suodatin, jonka kautta te voitte tulla sisälle pyhään paikkaan, ja se on “vedellä pestynä Sanan” kautta. Jumalan Sana on ajattelevan miehen suodatin.

Seurakunta täällä tuomitsee teidät sen mukaisesti, että oletteko te hyvä jäsen vai ette. He antavat teille hyvän hautauksen, laskevat liput puolitankoon kuollessanne ja lähettävät haudallenne suuren kukkaseppeleen ja tekevät kaikenlaista teille, mutta kun tulee kysymys siitä, kun teidän sielunne kohtaa Jumalan kasvoista kasvoihin, niin sillä [sielulla] täytyy olla Iankaikkinen Elämä ! Ja jos sillä on Iankaikkinen Elämä, niin silloin se on osa Sanasta.

Minun oma käteni ei voi kieltää minun kättäni. Minun silmäni ei voi kieltää kättäni, jalkaani, varvastani tai mitään muuta osaa minusta. Se ei voi kieltää niitä. Niin ei myöskään mies tai nainen, joka on osa Jumalan Sanasta, ei voi kieltää yhtään osaa Jumalan Sanasta. Sitten, te naiset, te ajattelette voivanne käyttää lyhyitä hiuksia ja tulla Jumalan läsnäoloon, te olette väärässä! Näettekö te sen? Te olette väärässä! Te ette voi tulla Jumalan Suodattimen lävitse, jossa teidät pestään Sanan vedellä. Sitten te ajattelette olevanne yhteydessä. Te luulette olevanne, mutta te ette voi olla ennen kuin olette tulleet Sanan lävitse. Ja jokainen pieni osakin Jumalan Sanasta... “Mies ei tule elämään yksin leivästä vaan jokaisesta Sanasta.” Sen täytyy tulla tuon suodattimen lävitse. Ja se antaa vanhurskaan miehen maun, koska tätä hän haluaa. Hän haluaa jotakin, joka puhdistaa hänet.

Sana, Jumalan Sana, on ajattelevan miehen suodatin, ja Se antaa vanhurskaan miehen maun. Me tiedämme, että se on totta. Se suodattaa kaiken epäuskon synnin pois. Te ette enää ole epäuskoinen tultuanne tuon Suodattimen lävitse, koska se on todellisen uskovaisen maun mukainen.

Todellinen uskovainen haluaa olla oikeassa välittämättä mistään muusta. Hän ei halua ainoastaan sanoa: “Minä kuulun sosiaaliseen seurapiiriin. Minä kuulun kaupungin suurimpaan kirkkoon.” Minä en välitä siitä, onko se kokous kadunkulmassa tai jossakin satamassa, ajatteleva mies tietää, että hänen täytyy kohdata Jumala. Ja huolimatta siitä, mitä kirkko tai kuka hyvänsä muu sanoo, hänen täytyy tulla Jumalan ehtojen mukaisesti. Ja Jumalan ehdot ovat Jumalan Sana.

He sanovat: “Jumalan Sana!” Varmasti, he kaikki uskovat, että Se on Jumalan Sana, mutta voitko sinä tulla suodatetuksi Sen lävitse. Kuinka te voisitte saada lyhythiuksisen naisen tulemaan Sen lävitse? Kuinka voitte tehdä sen? Kuinka te voitte saada miehen, joka riippuu kiinni jossakin opissa, tulemaan Sen lävitse? Näettekö? Sellainen ei ole ajattelevan miehen maun mukaista. Ei! Ajatteleva mies tulee ajattelemaan kahdesti ennen kuin hän hyppää johonkin senkaltaiseen.

Pankaa merkille, että Sana ei voi kieltää itseänsä. Sitten sen tyydytetty, tai sen on halu. Haluta mitä? Mikä sai teidät alun pitäen haluamaan Sitä? Koska syvällä sielussanne oli ennalta määrätty siemen, joka oli Iankaikkinen Elämä, ja joka oli aina ollut siellä. “Kaikki, jotka Isä on antanut Minulle, tulevat tulemaan Minun luokseni. Yksikään heistä ei tule kadotetuksi.”

“Ajattelevan miehen maku.” Kun ajatteleva mies kuulee Jumalan Sanan: “Minun lampaani kuulevat Minun Ääneni, ja vierasta he eivät tule seuraamaan…” Koska siellä sisimmässä on Elämä, ja Elämä yhdistyy Elämän kanssa. Synti yhdistyy synnin kanssa, ja synti on niin tekopyhä, että se ajattelee olevansa pelastettu, silloin kun se ei sitä ole. Se on tekopyhyyden kaikkein syvintä olemusta.

Lue koko artikkeli in...
Ajattelevan miehen suodatin


Kristuksen Salaisuutta.

Englanti Uutiskirjeen
Sivusto.

Ilmestyskirja.

 

Jumala ja Tiede.
+ Arkeologia.

Ylöstempaus on
Tulossa.

Suuret Opetukset
Viestin.

Hyviä Uutisia.
Jeesus kuoli teidän
rikoksenne.

Vesikaste.

 
 

Yliluonnollinen Pilvi.

Tulenpatsaassa.

Shekinah Jumalan
Kunnia.

 

Suurin Uutinen
Historiassa.
(Hauta on Tyhjä.)

Edelläkävijöitä.

Jumala on valkeus.

Jumaluus Selitettynä.

 

Perisynti.
Oliko se an omena?

Profeetan teot -sarja.

 

Enkeli ilmestyy.

Seitsemän
Seurakuntajaksoa.

Seitsemän Sinettiä.

Joulua Sarja.

Elävä Sana Sarja.

Lopunajalla sarja.

Mytologia.

 

Kolmas Vedä.

Jumalan nimeä.

Nooan Arkki.

Nykyinen tutkimus.

Jumalan ja Historia
sarja. Index. Daniel.

Kristillinen Kävellä
Sarja.

Jumala ja Tiede.
- Evolution.

Geologia.
Todisteita Nooan tulva.

Kuolema. Mitä sitten
tapahtuu?

Patmosnäky.

 

Jumala ja Tiede.
Mikrobiologia.

Jumala ja Tiede.
Kosmologia.

Jumala ja Tiede.
Dinosaurus myytti.

Viestiluettelomme.

 

Äänelle kyseinen merkki.

Profeetan syyttömäksi todistaminen.

Maanjäristys Tuomio.

Jumalallista
parantamista.

Raamatullinen
geologia.

 

Arkeologia.
Sodoma ja Gomorra.
Avioliitto ja avioero.

   Raamattu Sanoo...

Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,

että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,

saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

Kirje efesolaisille 5:25-27


Klikkaa kuvaa lataa PDF tai täysikokoinen kuva.


Profeetan Teot -sarja.

(PDFs)

Luvussa 11
Yliluonnollinen Pilvi.

(osa. - PDF)
 

William Branham
Life Story.

(Englanti PDF)

How the Angel came
to me.
(Englanti PDF)



Viesti Napa....Valitse kieli ja ladata ilmaiseksi viestejä Veli Branham.