Het kiezen van een bruid.

<< vorige

volgende >>

  Christelijk lopen serie.

Kiezen is een geweldige zaak.


William Branham.

Lees het volledige rekening in...
Het kiezen van een bruid.

Nu, in het negende vers van het 21e hoofdstuk van Openbaring:
En er kwam een van de zeven engelen met de zeven schalen, die vol waren van de laatste zeven plagen, en hij sprak met mij, zeggende: Kom hier, ik zal u tonen de bruid, de vrouw des Lams.

In vele aangelegenheden des levens worden we voor een keus gesteld. De manier van leven is op zichzelf al een keus. We hebben het recht om onze eigen weg te kiezen, te kiezen op welke manier we willen leven. Opleiding is een keuze. We kunnen kiezen of we opgeleid willen worden of dat we niet opgeleid willen worden. Dat is een keuze die we hebben. Goed en kwaad is een keuze. Iedere man, iedere vrouw, jongen en meisje moet kiezen of ze zullen proberen goed te leven of niet goed te leven. Het is een keuze. Kiezen is een geweldige zaak. Uw eeuwige bestemming is een keuze en misschien zullen vanavond enigen van u die keuze maken waar u de eeuwigheid zult doorbrengen, voordat deze dienst vanavond eindigt. Er zal één keer zijn dat... Als u God vele keren afwijst, dan zal er één keer zijn dat u Hem voor de laatste keer afwijst. Er bestaat een grens tussen genade en oordeel en het is een gevaarlijke zaak voor een man of een vrouw, jongen of meisje, om die grens te overschrijden, want er is geen terugkeer mogelijk als je over die doodgrens heen stapt. Dus het is mogelijk dat het vanavond de tijd is dat velen hun beslissing zullen maken waar zij de eindeloze eeuwigheid zullen doorbrengen.

Er is nog een keus die we in dit leven kunnen maken. Dat is een levenspartner. Een jonge man of een jonge vrouw die de wereld instappen hebben een... hebben het recht gekregen om een keus te maken. De jonge man kiest, de jonge vrouw heeft het recht om het te aanvaarden of te verwerpen; maar het is evengoed een recht aan beide zijden; zowel man als vrouw hebben het recht om te kiezen. Als Christen hebt u ook een keus. Hier in Amerika kunt u kiezen (tot dusver) naar welke kerk u wilt gaan. Dat is uw eigen Amerikaanse privilege om de een of andere kerk waar u toe wilt behoren, te kiezen. Dat is een keuze. U hoeft naar geen enkele te gaan als u dat niet zou willen, maar als u wilt veranderen van de Methodisten naar de Baptisten, of van de Katholieke naar een Protestantse kerk of zoiets, dan is er niemand die u iets kan vertellen of maken dat u naar enige kerk moet gaan. Dat is onze vrijheid. Dat is wat onze democratie inhoudt. Iedere persoon kan voor zichzelf kiezen, vrijheid van godsdienst, en dat is een geweldige zaak. God helpe ons om het zolang te houden als we kunnen.

U hebt ook een keus of... Als u deze kerk kiest, dan kunt u kiezen of u in deze kerk... of u een kerk zult kiezen die u naar uw eeuwige bestemming zal leiden. U kunt een kerk kiezen die een bepaalde leerstelling heeft, dat u veronderstelt dat deze leerstelling precies is wat u wilt; of de andere kerk heeft haar leerstelling. En dan is daar het Woord van God waar u voor kunt kiezen. U moet uw keuze maken. Er bestaat een ongeschreven wet onder ons van kiezen. Ik geloof dat het eertijds Elia was op de berg Karmel. Na de ontknoping in een geweldig uur van crisis, waar we op dit ogenblik recht voor staan. En misschien betreft het u of mij vanavond, dat wij deze keuze moeten maken, zoals de ervaring op de berg Karmel. Eigenlijk geloof ik dat het nu wereldwijd aan de gang is. Maar er zal spoedig een tijd aanbreken waarin u een keuze zult moeten maken.

En u mannen van uw denominationele kerken, geloof toch dit, dat het uur recht boven u hangt waarin u een keuze moet maken. Of u zult in de Wereldraad moeten gaan of u zult nooit meer een denominatie kunnen zijn. U zult dat moeten gaan doen en die keuze komt spoedig. En het is ook een gevaarlijke zaak om tot dat laatste moment te wachten, want u zou iets kunnen aannemen dat u nooit meer van u kunt afschudden. Weet u, er is een tijd dat u kunt worden gewaarschuwd, als u dan over die grens van waarschuwing heen stapt, bent u aan de andere kant al gemerkt, gebrandmerkt.

Herinner u, wanneer het jubeljaar aanbrak en de priester blazende op zijn bazuin rondging, dat iedere slaaf vrijuit kon gaan, maar als zij weigerden hun vrijheid aan te nemen, dan moest hij worden meegenomen naar een post in de tempel en werd er een priem door z'n oor geboord - daarna diende hij zijn meester voor immer. En het werd met zijn oor gedaan als een type van horen. Geloof komt door horen. Hij hoorde die bazuin, maar hij wilde er niet naar luisteren. En dikwijls horen mannen en vrouwen Gods Waarheid en zien dat het wordt betuigd en bewezen de waarheid te zijn, maar toch willen zij het niet horen. Er is een of andere reden voor. Er is iets anders wat zij kiezen in plaats van de Waarheid en om de feiten onder ogen te zien. Daarom kunnen hun oren worden gesloten voor het Evangelie. Ze zullen het nooit meer horen. Mijn advies aan u is om direct te reageren als God tot uw hart spreekt. Elia stelde ze voor een keuze wat ze moesten doen: “Kiest heden wie gij dienen zult. Als God God is, dient Hem; maar als Baäl God is, dient hem.”

Zoals we hebben gezien, zijn alle natuurlijke dingen een type van de geestelijke dingen, hetgeen we vanmorgen in onze les hebben doorgenomen, zoals de zon en haar natuur. Dat was mijn eerste Bijbel. Voordat ik ooit een bladzijde in de Bijbel had gelezen, kende ik God al. Want de Bijbel staat overal in de natuur geschreven en het komt precies overeen met het Woord van God: bijvoorbeeld, de dood, begrafenis en opstanding van de natuur; en de zon die opkomt, haar baan beschrijft, ondergaat, sterft, opnieuw opstaat; er zijn zoveel dingen in de natuur waarmee we God kunnen typeren, maar die we voor deze boodschap moeten laten liggen.

Als nu het geestelijke... of het natuurlijke een type is van het geestelijke, dan is het kiezen van een bruid in het natuurlijke een typering van het kiezen van een bruid, de bruid, in het geestelijke. Nu, het is een ernstige zaak als we een vrouw gaan kiezen. Een man... want de eed is hier 'totdat de dood ons scheidt'. Dat is hoe we het zouden moeten houden. En u doet die eed voor God, dat slechts de dood u zal scheiden. En ik geloof dat we zouden... een man die bezig is een toekomst te plannen en goed bij zijn verstand is, die zou die vrouw heel zorgvuldig moeten kiezen; wees voorzichtig met wat u doet. En een vrouw die een man kiest, of de keuze aanvaardt van een man, zou heel voorzichtig moeten zijn met wat zij doet, speciaal in deze dagen. Een man zou moeten nadenken en bidden voordat hij een vrouw kiest.

Ik geloof dat we vandaag zoveel echtscheidingszaken hebben gekregen dat wij in Amerika de wereld leiden in echtscheidingsgevallen; wij leiden de rest van de wereld. Er zijn in deze natie meer echtscheidingsgevallen dan ergens anders, terwijl er van ons wordt aangenomen en verwacht dat wij een Christelijke natie zijn. Wat een schande, onze echtscheidingsrechtbank. Ik geloof dat de reden daarin ligt, dat mannen zijn weggegaan bij God en vrouwen zijn weggegaan bij God. En we ontdekken dat als een man zou bidden over de zaak en de vrouw zou bidden, niet slechts kijken naar een paar mooie ogen of grote brede schouders of zoiets dergelijks, of een andere soort wereldse aantrekkelijkheid, maar eerst naar God zou opzien en zeggen: “God, is dit Uw plan?”

-----
En als we diep zouden nadenken wat we aan het doen waren, als we zouden gaan trouwen, als we onze vrouw of man kiezen, als we er diep over zouden nadenken... Een man behoorde ernstig te bidden, want hij zou zijn hele leven kunnen ruïneren. Onthoud dat de eed is: “Totdat de dood ons scheidt.” En hij zou zijn leven kunnen ruïneren door de verkeerde keus te maken. Maar als hij weet dat hij de verkeerde keuze maakt, en een vrouw trouwt die niet geschikt is om zijn vrouw te zijn en hij doet het toch, dan is het zijn fout. Als de vrouw een man neemt en weet dat hij niet geschikt is om voor u een man te zijn, dan is dat uw eigen fout, nadat u weet wat goed en verkeerd is. Dus u zou het niet moeten doen tenzij u het grondig hebt doorgebeden.

Datzelfde geldt voor het kiezen van een kerk. U moet bidden over de kerk waarin u gemeenschap hebt. Onthoud: Kerken hebben geesten. Ik wil niet kritisch zijn, maar ik besef dat ik een oude man ben en een dezer dagen zal ik hier moeten weggaan. Ik zal mij moeten verantwoorden op de dag des oordeels voor wat ik vanavond zeg of op enig ander moment, en ik... daarom moet ik doodernstig zijn en volkomen overtuigd. Maar als u een kerk binnengaat, zie eens naar het gedrag van die gemeente, let dan eens een poosje op de voorganger en meestal zult u ontdekken dat de gemeente zich gedraagt zoals de voorganger. Soms vraag ik me af of we niet elkanders geest krijgen in plaats van de Heilige Geest. Als u op een plaats komt waar de voorganger erg radicaal is en tekeer gaat, dan zult u ontdekken dat de gemeente ook zo is. Ik zal u naar een kerk brengen waar ik een voorganger zag staan die z'n hoofd heen en weer schudde. Let u op de gemeente; zij doen hetzelfde. Neem een voorganger die over iedere zaak een hoop drukte maakt, gewoonlijk zal de gemeente hetzelfde doen. Als ìk dus een kerk zou kiezen, zou ik een oorspronkelijke, fundamentele, volle Evangelie Bijbelkerk kiezen, als ik er een zou kiezen om mijn gezin mee naartoe te nemen. Kiezen...

-----
Nog eens, het soort vrouw dat een man zou kiezen zal zijn ambitie en zijn karakter weerspiegelen. Als een man de verkeerde vrouw kiest weerspiegelt dat zijn karakter. En waar hij zichzelf mee verbindt, toont wat echt in hem is. Een vrouw weerspiegelt wat in de man is, als hij haar tot vrouw kiest. Het toont wat er in hem leeft. Ongeacht wat hij tegen buitenstaanders zegt, let op wie hij trouwt. Ik ga het kantoor van een man binnen en hij zegt dat hij een Christen is, pin-ups overal in het rond aan de muren, die oude boogie-woogie muziek die aanstaat, het maakt mij niet uit wat hij zegt; ik geloof zijn getuigenis niet, omdat zijn geest zich voedt met die dingen van de wereld.

Wat te zeggen als hij een revue-ster zou huwen, of wat als hij een seks-koningin zou huwen, of gewoon een knappe, moderne Ricketta? Het weerspiegelt; het toont aan wat hij in z'n gedachten heeft hoe zijn toekomstige thuis er uit zal zien, want hij nam haar om zijn kinderen groot te brengen en hoe zij zal zijn, dat is de manier waarop zij die kinderen zal opvoeden. Dus het weerspiegelt wat in de man is. Een man die een dergelijke vrouw neemt, bewijst daarmee hoe hij over de toekomst denkt. Kunt u zich een Christen voorstellen die zoiets doet? Beslist niet, ik kan dat niet. Een echt Christen zal niet uitkijken naar zulke schoonheidskoninginnen en revue-sterren en sekskoninginnen. Hij zal uitzien naar een Christelijke karakter.

Als we ons dan nu voor een ogenblik naar de geestelijke kant zullen wenden en u ziet een kerk die in de wereld is, handelt als de wereld, meedoet met de wereld, deelneemt aan de wereld, net doet of Gods wetten nooit geschreven zijn, dan kunt u zich wel voorstellen dat Christus een dergelijke bruid niet zal nemen. Kunt u zich voorstellen de moderne kerk van vandaag te nemen als een bruid? Niet mijn Heer. Dat kan ik nauwelijks zien. Nee. Nu onthoud, een man en zijn vrouw zijn één. Zoudt u zich aan een dergelijk persoon willen verbinden? Als u dat zou doen, zou dat beslist een teleurstelling zijn voor mijn geloof in u.

Hoe dan met God die zich met zoiets dergelijks zou verenigen? Een regelrechte denominationele prostituee. Gelooft u dat Hij zoiets zou doen? “Hebbende een vorm van godzaligheid, maar ontkennen de kracht daarvan.” Hij zou dat nooit doen. Zij moet Zijn karakter in haar hebben. De echte waarachtige wederom geboren Christen moet het karakter hebben dat in Christus was, want de man en vrouw zijn één. En als Jezus slechts datgene deed wat God behaagde (hield Zijn Woord en manifesteerde Zijn Woord), dan zal Zijn bruid hetzelfde soort karakter moeten hebben. Ze zou onder geen enkele voorwaarde een denominatie kunnen zijn, want hoezeer u dan ook “nee” zou willen zeggen, zij wordt ergens gecontroleerd door een kerkenraad die haar vertelt wat er gedaan moet worden en wat zij niet kan doen; en dikwijls is het een miljoen mijl van het echte Woord af.

Het is te erg dat we eenmaal zijn weggegaan van de echte Leider die God ons heeft achtergelaten om de gemeente te leiden. Nimmer heeft Hij staatsopzieners gezonden. Nimmer zond Hij een bisschop, kardinaal, priester, pausen. Hij zond de Heilige Geest voor de gemeente om de gemeente te leiden. “Als Hij, de Heilige Geest gekomen is, zal Hij u in alle waarheid leiden, deze dingen aan u openbaren die Ik aan u heb verteld, ze in uw herinnering brengen en u dingen tonen die zullen komen.” De Heilige Geest moest dat doen. Nu, de moderne kerk haat dat! Zij houden er niet van. Hoe zou zij dan de bruid van Christus kunnen zijn? Wat doet het bij de hedendaagse mensen die een moderne denominatie kiezen? Het reflecteert slechts hun armzalig begrip aangaande het Woord. Ik wil niet kwetsen, maar ik probeer het diep genoeg te laten gaan zodat u er naar zult willen kijken.

Lees het volledige rekening in...
Het kiezen van een bruid.



Bericht Hub...Kies uw taal en download gratis boodschappen van Broeder Branham.


Mysterie van Christus.

Engels Nieuwsbrief Website

Het boek Openbaring.

 

God en Wetenschap.
+ Archeologie.

Goed Nieuws.
Jezus voor je zonden gestorven.

Waterdoop.
Dit is de weg,
wandelt in denzelven;

De Opname Komt.

 

Bekende Leringen van de Boodschap.

Bovennatuurlijke Wolk

De Vuurkolom.

De Shekinah Heerlijkheid van God.

Het graf is leeg
Hij is opgestaan​​.

De voorlopers.

God is Licht.

De Godheid Verklaard.

 

Handelingen van de Profeet.

Zeven Gemeente-tijdperken

De Zeven Zegels.

God en Geschiedenis.
Serie Index - Daniel.

Christelijk lopen serie.

De naam van God.

Levende Woord Serie.

Eindtijd serie.

De Kerst-serie.

Bijbelse Geologie.

 

Ark van Noach.

 

Engel Verschijnt.

Stem van het Teken.

De Originele zonde.
Was het een appel?

Mythologie.

God en Wetenschap.
- Evolutie.
Huwelijk en Echtscheiding.

De Vrouw Izebel.

Onze tijd Laodicéa.

Christus Buitten de Gemeente.

De Leer der Nikolaïeten.

Dood. Wat dan?

Mysterie Babylon.

God en Wetenschap.
Microbiologie.

God en Wetenschap.
Kosmologie.

God en Wetenschap.
De Dinosaurus mythe.

Rechtvaardiging van de Profeet.

Aardbeving Oordeel.

Armageddon.

Goddelijke Genezing.

Ons jonge zonnestelsel.

Archeologie.
Sodom en Gomorra.

Onze berichtenlijst.

  De Schrift zegt...

Ik neem heden tegen ulieden tot getuigen den hemel en de aarde; het leven en den dood heb ik u voorgesteld, den zegen en den vloek! Kiest dan het leven, opdat gij levet, gij en uw zaad;

Deuteronomium 30:19


Klik op een afbeelding om PDF's of een full size afbeelding te downloaden.


Handelingen van de Profeet.
(PDFs)

Huwelijk En
Echtscheiding.
(PDF)

Mijn Levensgeschiedenis
(W.Branham)
(PDF)
 

Hoe De Engel Tot Mij
Kwam
(PDF)