Johannes' Åbenbaring.


  Åbenbaringen serie.


William Branham.

Læs hele kontoen i...
Jesu Kristi Åbenbaring.

Åbenbaring 1:1-3,
1. Jesu Kristi åbenbaring, som Gud gav ham for at vise sine tjenere, hvad der snart skal ske, og som han kundgjorde og sendte med sin engel til sin tjener Johannes,
2. der hermed bevidner Guds ord og Jesu Kristi vidnesbyrd, alt det, han har set.
3. Salig er den, som læser op, og de, som hører profetiens ord og holder fast ved det, der står skrevet i den; for tiden er nær.

Skribenten (ikke forfatteren) af denne bog er Johannes den Guddommelige. Historikerne er enige om, at han levede den sidste del af sit liv i Efesos, selv om han på det tidspunkt, hvor denne bog blev skrevet, befandt sig på øen Patmos. Det er ikke Johannes' livshistorie, men det er Jesu Kristi Åbenbaring i de fremtidige kirketider. I vers tre kaldes den en profeti, og det er faktisk, hvad den er.

Denne bog kaldes normalt Johannes' Åbenbaring, men det er ikke korrekt. Det er Jesu Kristi Åbenbaring givet til Johannes for kristne i alle aldre. Det er den eneste bog i hele Bibelen, som er skrevet af Jesus selv, da Han personligt viste sig for en skriftklog.

Det er den sidste bog i Bibelen, men den fortæller om begyndelsen og slutningen på evangeliets uddeling.

Det græske ord for åbenbaring er “apokalypse”, som betyder “afsløring”. Denne afsløring er perfekt beskrevet i eksemplet med en billedhugger, der afslører sit statueværk og viser det frem for tilskueren. Det er en afdækning, der afslører, hvad der tidligere var skjult. Afdækningen er ikke kun en åbenbaring af Kristi person, men det er en ÅBENBARING AF HANS FREMTIDIGE GERNINGER I DE KOMMENDE SYV KIRKETIDSALDRE.

Betydningen af Åndens åbenbaring for en sand troende kan aldrig understreges nok. Åbenbaringen betyder mere for dig, end du måske er klar over. Nu taler jeg ikke om denne Åbenbaringsbog og dig. Jeg taler om ALLE åbenbaringer. Den er enormt vigtig for kirken. Kan du huske i Matthæusevangeliet 16, hvor Jesus stillede disciplene dette spørgsmål?

13 Hvem siger folk at menneskesønnen er?
14 De svarede: Nogle siger Johannes Døber, andre Elias og andre igen Jeremias eller en anden af profeterne.
15 Så spurgte han dem: Men i, hvem siger i at jeg er?
16 Simon svarede: du er Kristus den levende Guds søn.
17 Og Jesus sagde til ham: salig, er du Simon, Jonas' søn, for det har kød og blod ikke åbenbaret dig men faderen i himlene.
18 Og jeg siger dig, at du er Peter, og på den klippe vil jeg bygge min kirke, og dødsrigets porte skal ikke få magt over den.

De romerske katolikker siger, at kirken er bygget på Peter. Det er virkelig kødeligt. Hvordan kunne Gud bygge kirken på en mand, der var så ustabil, at han fornægtede Herren Jesus og forbandede Ham, mens han gjorde det? Gud kan ikke bygge sin kirke på en mand, der er født i synd. Og det var ikke en eller anden sten, der lå der, som om Gud havde helliget jorden på det sted. Og det er ikke, som protestanterne siger, at kirken er bygget på Jesus. Det var ÅBENBARINGEN. Læs det, som det står skrevet: “for det har kød og blod ikke ÅBENBARET dig men faderen i himlene. Og jeg siger dig, at du er Peter, OG PÅ DEN KLIPPE (ÅBENBBARINGEN) VIL JEG BYGGE MIN KIRKE.” Kirken er bygget på Johannes' Åbenbaring, på “Dette siger Herren”.

Hvordan vidste Abel, hvad han skulle gøre for at bringe et ordentligt offer til Gud? Ved tro modtog han blodets åbenbaring. Kain fik ikke en sådan åbenbaring (selv om han havde et bud), så han kunne ikke bringe det rigtige offer. Det var en åbenbaring fra Gud, der gjorde forskellen og gav Abel evigt liv. Nu kan du tage, hvad præsten siger, eller hvad seminariet underviser i, og selv om det kan læres dig med veltalenhed, vil du aldrig få evigt liv, før Gud åbenbarer for dig, at Jesus er Kristus, og at det er blodet, der renser dig, og at Gud er din Frelser. Det er den åndelige åbenbaring, der gør det.

Nu sagde jeg, at Åbenbaringsbogen er en åbenbaring af Jesus, og hvad Han gør i menighederne i de syv tidsaldre. Det er en åbenbaring, fordi disciplene selv ikke kendte disse nedskrevne sandheder. Det var ikke tidligere blevet åbenbaret for dem. Du husker, at de kom til Jesus i Apostlenes Gerninger og spurgte ham: “Vil du på dette tidspunkt genoprette riget for Israel?” Og Han sagde: “Det er ikke jeres sag at kende tider eller timer.” De mænd tænkte stadig på, at Jesus havde et jordisk rige. Men det var et åndeligt rige, Han skulle opbygge. Selv Han kunne ikke fortælle dem om Sin plads i det, for Faderen havde ikke åbenbaret det for Ham. Men nu, efter Hans død og opstandelse, og på dette særlige tidspunkt i Hans tjeneste som mellemmand, er Han i stand til at fremlægge her i denne åbenbaring af sig Selv til Johannes, hvad Hans herlighed og tilstedeværelse i kirken ville betyde og gøre.

I denne åbenbaring fortæller Han os, hvad djævelens ende er. Han fortæller, hvordan Han vil håndtere djævelen og kaste ham i ildsøen. Han afslører enden på de onde, der følger Satan. Og det hader Satan.

Har du nogensinde lagt mærke til, hvordan Satan hader to bøger i Bibelen mere end alle andre? Gennem liberale teologer og pseudovidenskabsmænd angriber han altid Første Mosebog og Johannes' Åbenbaring. I begge disse bøger finder vi Satans oprindelse, hans forfærdelige veje og hans ødelæggelse. Det er derfor, han angriber dem. Han hader at blive afsløret, og i disse bøger bliver han afsløret som præcis det, han er. Jesus sagde om Satan: “Han har ingen del i mig, og jeg har ingen del i ham.” Djævelen vil gerne bevise det modsatte, men det kan han ikke, så han gør alt, hvad han kan, for at ødelægge tilliden til Ordet. Men når kirken ikke tror på Satan og tror på Åndens åbenbaring af Ordet, kan helvedes porte ikke sejre over hende.

Lad mig lige sige et par ord fra min egen tjeneste, hvis I ikke har noget imod det. I ved alle, at denne gave i mit liv er overnaturlig. Det er en gave, hvor Helligånden er i stand til at skelne mellem sygdomme og tanker i menneskers hjerter og andre skjulte ting, som kun Gud kan vide og derefter åbenbare for mig. Jeg ville ønske, at du kunne stå sammen med mig og se folks ansigter, når Satan ved, at han vil blive afsløret. Nu er det ikke mennesker, jeg taler om. Det er, at Satan har fået fat i deres liv gennem synd, ligegyldighed og sygdom. Men du skulle se deres ansigter. Satan ved, at han vil blive afsløret, og der sker de mest besynderlige forandringer i folks ansigter. Satan er bange. Han ved, at Guds Ånd er ved at lade folk få kendskab til hans gerninger. Det er derfor, han hader disse møder så meget. Når der bliver kaldt navne og afsløret sygdomme, hader Satan det. Hvad er nu dette? Det er ikke tankelæsning, det er ikke telepati, og det er heller ikke hekseri. Det er en ÅBENBARING ved Helligånden. Det er den eneste måde, jeg kan vide det på. Selvfølgelig vil det kødelige sind kalde det alt andet end Helligånden.

Lad mig vise jer en anden grund til, at Satan hader denne bog om Jesu Kristi åbenbaring i kirken. Han ved, at Jesus Kristus er den samme i går, i dag og til evig tid, og Han forandrer sig ikke. Det ved han meget mere om end halvfems procent af teologerne. Han ved, at eftersom Gud er uforanderlig i Sin natur, så er Han også uforanderlig i Sine veje. Derfor ved Satan med sikkerhed, at den oprindelige kirke på pinsedagen med Guds kraft (Markusevangeliet 16 i gerning) er den sande kirke, som Jesus gør krav på som Sin egen. Alt andet er falsk. Det er det nødt til at være.

Husk nu dette. Kristus i den Sande Kirke er en fortsættelse af Apostlenes Gerninger. Men Åbenbaringsbogen viser, hvordan den antikristelige ånd ville komme ind i kirken og besmitte den og gøre den lunken, formel og magtesløs. Den udstiller Satan og afslører hans gerninger (forsøg på at ødelægge Guds folk og miskreditere Guds ord) helt frem til det tidspunkt, hvor han bliver kastet i ildsøen. Det kæmper han imod. Han kan ikke holde det ud. Han ved, at hvis folket får den SANDE ÅBENBARING af den SANDE KIRKE, og hvad hun er, hvad hun står for, og at HUN KAN GØRE DE STØRRE VIRKNINGER, vil hun være en uovervindelig hær. Hvis de får en sand åbenbaring af de to ånder inden for rammerne af den kristne kirke, og ved Guds Ånd skelner og modstår den antikristelige ånd, vil Satan være magtesløs over for hende. Han vil blive lige så definitivt forpurret i dag, som da Kristus modstod alle hans forsøg på at få magt over Ham i ørkenen. Ja, Satan hader åbenbaring. Men vi elsker den. Med sand åbenbaring i vores liv kan helvedes porte ikke sejre over os, men vi vil sejre over dem.

Du vil huske, at jeg i begyndelsen af dette budskab nævnte, at den bog, vi studerer, er den faktiske åbenbaring af Jesus selv i kirken og Hans arbejde i de kommende tidsaldre. Derefter nævnte jeg, at det kræver Helligånden at give os åbenbaring, ellers får vi den ikke. Hvis du samler disse to tanker, vil du se, at det ikke bare kræver almindelige studier og tanker at gøre denne bog til virkelighed. Det vil kræve Helligåndens virke. Det betyder, at denne bog ikke kan åbenbares for andre end en særlig gruppe mennesker. Det vil kræve en person med profetisk indsigt. Det vil kræve evnen til at høre fra Gud. Det vil kræve overnaturlig instruktion, ikke bare en studerende, der sammenligner vers med vers, selv om det er godt. Men et mysterium kræver Åndens undervisning, ellers bliver det aldrig klart. Vi er nødt til at høre fra Gud og åbne os og give os hen til Ånden for at høre og vide.

Som jeg allerede har sagt, er denne bog (Johannes' Åbenbaring) fuldendelsen af Skriften. Den er endda placeret helt rigtigt i Skriftens kanon; til sidst. Nu kan du forstå, hvorfor der står, at enhver, som læser eller hører den, er velsignet. Det er Guds åbenbaring, som vil give dig autoritet over djævlen. Og du kan se, hvorfor de, der ville tilføje eller tage fra den, ville blive forbandet. Sådan må det være, for hvem kan tilføje eller fjerne noget fra Guds perfekte åbenbaring og overvinde fjenden? Så enkelt er det. Der er ikke noget, der har så stor gennemslagskraft som Ordets åbenbaring. Se, i vers tre udtales der en velsignelse over dem, der giver denne bog særlig opmærksomhed. Jeg tror, det refererer til den gammeltestamentlige skik, hvor præsterne læste Ordet op for menigheden om morgenen. Mange kunne nemlig ikke læse, så præsten var nødt til at læse for dem. Så længe det var Ordet, var velsignelsen der. Det var ligegyldigt, om det blev læst eller hørt.

“Tiden er inde.” Tiden var ikke inde tidligere. I Guds visdom og økonomi kunne denne mægtige åbenbaring (selv om den var fuldt ud kendt af Gud) ikke komme før nu. Således lærer vi straks et princip - Guds åbenbaring for hver tidsalder kan kun komme i den tidsalder og på et bestemt tidspunkt. Se på Israels historie. Guds åbenbaring til Moses kom kun på et bestemt tidspunkt i historien, og endnu mere specifikt kom den, da folket råbte til Gud. Jesus selv kom i tidens fylde, idet han er den fuldstændige åbenbaring af Guddommen. Og i denne tidsalder (Laodikea) vil Guds åbenbaring komme til sin tid. Den vil ikke vakle, og den vil heller ikke komme for tidligt. Tænk over dette, og vær opmærksom på det, for vi befinder os i endetiden i dag.

Læs hele kontoen i...
Jesu Kristi Åbenbaring.



Åbenbaringenbog.
Fortsætter på næste side.
(Jesu Kristi Åbenbaring.)



Hub Besked... Vælg dit sprog og hent gratis beskeder fra Bror Branham.


Mysteriet om Kristus.

Engelsk nyhedsbrev
hjemmeside.

Åbenbaringsbogen
Serie.

Gud og Videnskab
serie. Arkæologi.

Rapturen kommer.

 

Meddelelsens
hovedundervisning.

Gode Nyhed. Jesus
døde for dine synder.

Vanddåb.

 

Overnaturlige sky.

Ildstøtte.

Guds shekinah herlighed.

Graven er tom.
Han er i live.

Forløberne.

Gud er Lys.

Guddommen forklaret.

Oprindelige synd.
Var det et æble?

Hvad er Guds navn?

Død. Hvad sker der så?

De syv kirke aldre.

De retsakter Profeten.

Stemme af tegnet.

Engel vises.

Gud og Videnskab.
Dinosaur Myte.

En profetens
retfærdiggørelse.

Jordskælvsdommen.

Harmagedon.

Bibelsk Geologi.

 

Arkæologi.
Sodoma og Gomorra.

Gud og Historie
serie Indeks - Daniel.

Noas Arken.

Aktuel forskning.

Levende Ord serie.
Moabitten Rut.

Denne dag denne
Skriften er opfyldt.

  Skriften siger...

Thi Jorden, som drikker den ofte derpå faldende Regn og frembringer Vækster, tjenlige for dem, for hvis Skyld den også dyrkes, får Velsignelse fra Gud;

men når den bærer Torne og Tidsler, er den ubrugbar og Forbandelse nær; Enden med den er at brændes.

Hebræerne 6:7-8


Klik på et billede for at downloade fuld størrelse billede eller PDF.


De Retsakter Profeten.

(PDFs)

Marriage and Divorce.

(PDF Engelsk)

William Branham
Life Story.

(PDF Engelsk)

How the Angel came
to me.

(PDF Engelsk)