Engel vises.


  De Retsakter Profeten serie.

En Engelkommission.


Pearry Green.

En af Paulus mærkeligste oplevelser vedrørte en himmelsk visitation, som fandt sted da han blev sendt til Rom som en fange, under opladning af en kaptajn på romerske soldater. Før de startede fra Kreta, Paulus havde fortalt kaptajnen på skibet at de ikke skulle sætte sejl. Men kaptajnen være en mand af havet, mente, at han vidste, tidevandet, vindforhold, vejr og havet bedre end Paulus så han sejlede alligevel. De var kun få dage fra øen da de blev ramt af en voldsom storm. De kastede tackle og fragt overbord at lette skibet, så det ikke synker og alle omkomme. Paulus var stille for en tid, indtil som vi kan læse i ApG 27:21-22:

21 Og da man længe ikke havde taget Føde til sig, så stod Paulus frem midt iblandt dem og sagde: "I Mænd! man burde have adlydt mig og ikke været sejlet bort fra Kreta og have sparet os denne Ulykke og Skade.
22 Og nu formaner jeg eder til at være ved godt Mod; thi ingen Sjæl af eder skal forgå, men alene Skibet.

Du bliver nødt til at indrømme at dette var en meget mærkelig erklæring for en mand, selv en fange, at gøre til de ansvarlige for skibet. Da alle frygtede for deres liv, han sagde, at de skulle have lyttet til ham, men nu skulle de være i godt humør, thi ingen ville fortabes selvom skibet ville gå tabt. Ved hvilken myndighed ville en mand som Paulus, en fange, tale sådan en erklæring? Vers 23 siger:

23 Thi i denne Nat stod der en Engel hos mig fra den Gud, hvem jeg tilhører, hvem jeg også tjener, og sagde:
24 "Frygt ikke, Paulus! du skal blive stillet for Kejseren; og se,Gud har skænket dig alle dem, som sejle med dig."
25 Derfor, I Mænd! værer ved godt Mod; thi jeg har den Tillid til Gud, at det skal ske således, som der er blevet talt til mig.

Nu hvorfor Paulus taler med sådan myndighed? Det var fordi Gud sendte en engel for at stå ved ham og Paulus talte de ord, som denne engel fortalte ham. Siden englen var en Guds budbringer, Paulus kunne sige: “Så siger Gud,”
-----

Efter Bror Branham mærkelige tidlige liv, efter hans omvendelse gik årene forbi, og han tjente Gud til det bedste af hans evne som en pastor og arbejdsmand i Guds rige. Han holdt selv et job som en spilforvalter i Indiana. Begyndelsen af, hvad der skulle være en enorm forandring i hans liv og ministerium fandt sted i begyndelsen af marts 1946, da han vendte hjem til frokost og gik under en ahorn træ i forhaven af sit hjem, på 8th Street i Jeffersonville, Indiana. Da han passerede under træet, han fortæller, at en mægtig, farende vind kom ind i træet. Det ramte toppen af ahorn træ og det forekom ham, at træet ville blive revet fra hinanden. Den enorme  indvirkning  fik ham til at forskyde. Hans kone og andre løb til ham, de troede, at han var blevet syg. Han vendte sig til hende og sagde disse ord, “For over tyve år jeg har ikke kunnet forstå dette ministerium, denne mærkelige følelse på mig selv. Jeg kan ikke fortsætte på denne måde. Jeg har fået at have et svar.
-----

Efter at have gjort op hans sind og erklærede hans intentioner, Bror Branham gik alene for at søge Gud på et hemmeligt sted, fast besluttet på at kende svaret og at finde fred i sit hjerte om denne mærkelige følelse og disse fænomener.
-----

Bror Branham lå næsegrus på hans ansigt i hulen før Gud. Da han havde bedt sit hjerte ud i oprigtighed, spørger Gud, sagde han, at han satte sig op og ventede på et svar. Han sad bare der venter på at Gud skal tale tilbage. Hvor mange gange har vi hørt ham sige, “De, der venter på Herren...” Så ofte når vi beder, gør vi alle de talende, og så snart vi er færdige med at tale, vi står op og forlade. Han sagde, at hemmeligheden er efter at du har bedt at have tålmodighed til at vente, indtil Gud taler tilbage. Det er, hvis du tror, at Gud har hørt dig, vent derefter på svaret. Bror Branham havde forpligtet sig til Guds vilje i hans liv.

Det drejede sig om den 11. time, at han så et blødt lys som dukker op foran ham. Han kiggede op og steg for at bevæge sig mod dette lys og der hang den store stjerne. Det havde ikke fem punkter som en stjerne, men lignede mere en bold af ild. Derefter hørte han fodtrin, og en mand med stor statur nærmede sig ham. Manden vejede måske to hundrede pund, havde en mørk teint, ingen skæg, med skulderlængde hår. Da manden fangede hans øje, Bror Branham blev meget bange, men den fremmede kiggede på ham i en venlig måde og begyndte at tale. Ligesom engelen stod ved Paulus og gav ham instruktioner, så denne engel stod ved Bror Branham og gav ham instruktioner. Jeg har placeret disse instruktioner her i syv forskellige kategorier:

“Frygt ikke,” sagde engelen, dette sætter Bror Branham på lethed, og fortsatte med at sige: “Jeg er en budbringer, sendt til dig af tilstedeværelsen af den Almægtige Gud.” Det var den første fase, beroliger enhver frygt og identificere sig selv.

I anden fase talte han til Bror Branham om sit liv, siger: “Jeg vil have dig at vide, at dit underlige liv har været til et formål med at forberede dig at gøre et arbejde, som Gud har ordineret for dig at gøre fra din fødsel.”

Tredje fase: Englen fortæller ham at der var nogle betingelser at han skal mødes og holde. Han sagde: “Hvis du vil være oprigtig, og du kan få folk til at tro dig...” Og så gik han videre til fjerde fase - resultaterne:

Han sagde: “...Intet vil stå foran dine bønner, ikke engang kræft!”

Bemærk nu ordene fra den engel hidtil. Han satte Bror Branham rolig og identificeret sig selv. Han fortalte ham, at han vidste om hans tidligere liv og formål. Han fortalte ham også, han var nødt til at være oprigtig, og at folk måtte tro ham. Jeg vil gerne sige dette i mine egne ord: Hvis en Guds engel fortalte Bror Branham at han skal være oprigtig, hvor meget mere så må vi få at vide, at være oprigtig? Det var også vigtigt, at han fik folk til at tro, derfor, hvis du ikke tror Bror Branham at være en Guds profet for denne alder, derefter hans budskab og hans ministerium var ikke for dig.

Den femte fase af engelens budskab var en advarsel til folket om at tilstå deres synder før de kom for denne Guds mand, og at han skulle fortælle folket at deres tanker taler højere før Guds trone end at gøre deres ord. Dette var en advarsel for hele menneskeheden.

Så gik engelen til den sjette fase og fortalte Bror Branham ting om hans liv og fremtidige ministerium. Han blev fortalt, at han ville prædike før folkemængder over hele verden og at han ville stå i pakkede auditorier, med folk vendte sig væk for mangel på plads. Hans kirke i Jeffersonville ville blive et centraliseret sted hvor folk ville komme fra hele verden, søger hans bønner for deres udfrielse.
------

Her stod en Guds engel fortalte ham, “Du skal prædike før skarer, og tusindvis over hele verden vil komme til dig for bøn og råd.” Ikke kun det, men englen fortsatte med at sige, at “Du skal bede for konger og herskere og potentater.”

Oversatte uddrag fra... "The Acts of the Prophet".

Chapter 8 - Angel Appears

(PDF Engelsk)


  Skriften siger...

Den, som søger at bjærge sit Liv, skal miste det; og den, som mister det, skal beholde Livet.

Lukas 17:33


Citat fra  "A Thinking man's Filter"
(PDF Engelsk)



Hub Besked... Vælg dit sprog og hent gratis beskeder fra Bror Branham.


Mysteriet om Kristus.

Engelsk nyhedsbrev
hjemmeside.

Gud og Videnskab
serie Indeks
- Arkæologi.

Noas Arken.

Aktuel forskning.

Rapturen kommer.

 

Meddelelsens
hovedundervisning.

Gode Nyhed. Jesus
døde for dine synder.

Vanddåb.

 

Overnaturlige sky.

Ildstøtte.

Guds shekinah herlighed.

Graven er tom.
Han er i live.

Forløberne.

Gud er Lys.

Guddommen forklaret.

Oprindelige synd.
Var det et æble?

Hvad er Guds navn?

Død. Hvad sker der så?

De syv kirke aldre.

De retsakter Profeten.

Stemme af tegnet.

Engel vises.

Gud og Videnskab.
Dinosaur Myte.

En profetens
retfærdiggørelse.

Jordskælvsdommen.

Harmagedon.

Bibelsk Geologi.

 

Arkæologi.
Sodoma og Gomorra.

Gud og Historie
serie Indeks - Daniel.

Levende Ord serie.
Moabitten Rut.

Denne dag denne
Skriften er opfyldt.

Klik på et billede for at downloade fuld størrelse billede eller PDF.


De Retsakter Profeten

(PDFs)

Chapter 8
- Angel Appears

(PDF Engelsk)

Før...

Efter...

William Branham
Life Story.

(PDF Engelsk)

How the Angel came
to me.
(PDF Engelsk)

Pearry Green personal
testimony.

(PDF Engelsk)
 

God, Hidden and
Revealed in simplicity.

(PDF Engelsk)