Denne dag denne Skriften.


  De Retsakter Profeten serie.

Denne dag denne Skriften er opfyldt.


Pearry Green.

Det er ikke ofte, at folk er opmærksomme af Skriften bliver opfyldt. Men når de konfronteres med en sådan opfyldelse, jeg spekulerer på, hvor mange ville acceptere det? Utvivlsomt få, fordi Gud bringer det om i en sådan enkelhed, at den er skjult fra øjnene af de “vise og forsigtig” som Bibelen siger. To tilfælde af at Skriften blev opfyldt, en fra Kristi liv, og én forekommende to tusinde år senere i livet i William Branham, selvom det er afgørende for menneskeheden, er blevet overset af de fleste.

Datoen var den 24. januar 1965; det sted, Phoenix, Arizona. Tiden var om morgenen, og Bror Branham var til at tale ved en Fuld Evangelium Forretningsmænds Fællesskab Internationale Konvention sponsoreret af Bror Carl Williams. Budskabet Bror Branham prædikede den morgen havde titlen “Fødslen Smerter”. Et par dage før hans kone havde givet ham en nye Bibel, en nøjagtig som den, han havde brugt at forkynde Evangeliet over hele verden. På denne morgen havde han bragt denne nye Bibel med ham at servicere. Som et resultat heraf en scene ville udfolde der ville præcis sammenligne med Skriften.

Når han kom til prædikestolen den morgen, efter at have adresseret publikum, han åbnede den nye Bibel til sin tekst og begyndte at læse den del af Skriften hvor det taler om slutningen af tiden og de ting, der kommer over verden som en kvinde i travail. Han læste ned til bunden af siden og da han vendte siden, to af de nye sider sidder fast sammen således at verset han ønskede at læse for at fortsætte teksten var skjult mellem siderne. Han blev forundret fordi det andet kapitel begyndte siden i nøjagtigt det rigtige versnummer at han ledte efter og alligevel som han læste, han fandt, at Skriften vers matchede ikke.

Denne erfaring er optaget på båndet “Fødslen Smerter” hvor han kan blive hørt spørger ministrene på platformen om dette ikke er det rette sted for verset, hvad enten den er ikke at finde i sådan-og-sådan et sted. Da han vendte siderne frem og tilbage, ikke indse, at de sad fast sammen, en Kaldeisk Præst, Biskop Stanley, Erkebiskop af Metropolitan United States for den Kaldeiske Katolske Kirke, hvem var også på konventet som en højttaler sad på platformen og var ser Bror Branham. Biskop Stanley var klædt i hans præstlige tøj med sin røde kjortel. Han gik op til Bror Branham og sagde: “Vær stabil, min søn, for Gud har et formål i dette. Her, brug min Bibel.” Bror Branham tog Bibelen fra præsten, læs den tekst, han ikke havde kunnet finde, lukkede Bibelen og gav den tilbage til præsten, og fortsatte sin besked.

Han talte denne morgen på “block busters” af 2. verdenskrig, og skyttegravskrig af 1. verdenskrig, og viser, at disse ting var alle “fødslen smerter”, som en kvinde i travail. Han viste dette for at være Guds domme, "begyndelsen på sorgernes dage" og at verden ikke kunne stå endnu en krig. Han nævnte atombomben som var faldet på Hiroshima, og verden ødelæggende magt, at mænd har i dag, og klart relaterer det til den tid, der tales i Skrifterne som “begyndelsen på sorgens dage”. Kort sagt proklamerede han dom på verden.

Den nat, da han rejste tilbage til sit hjem i Tucson, han havde stoppet ved en restaurant efter noget for børnene når Herrens Ånd kom over ham og viste ham en slående parallel til hans oplevelse af den morgen. Han blev henvist til en tid (i skriften) da Jesus Kristus havde prædikeret i synagogen i Nazareth, som optegnet i Lukas 4:17-19,

17 Og man gav ham Profeten Esajas's Bog, og da han slog Bogen op; fandt han det Sted, hvor der stod skrevet:
18 "Herrens Ånd er over mig, fordi han salvede mig til at forkynde Evangelium for fattige; han har sendt mig for at forkynde fangne, at de skulle lades løs, og blinde, at de skulle få deres Syn, for at sætte plagede i Frihed,
19 for at forkynde et Herrens Nådeår."

Esajas profeterede om nogen til at komme hvem Herrens Ånd ville salve at forkynde evangeliet for de fattige (ikke nødvendigvis dem i naturlig fattigdom, men til de fattige i ånden, som ville indse at de ville have til at afhænge af Guds nåde og skuret blod af Jesus Kristus). Disse fattige derefter, var dem, der ville indse at det ikke var ved at udgyde blod af tyre og geder, men det var af prisen på Lammets dræbt fra verdens grundlæggelse. Der skulle være en budskab om gode nyheder, et nyt evangelium bragt til disse mennesker hvem var fattige i Ånden; Og han ville ikke vende dem væk, thi de ville være hjælpeløse uden ham.

Dette nye evangelium ville også komme til den ødelagte hjerte, de utilfredse, hvis hjerter ville bryde indenfor dem fordi religion selv var blevet "have Gudfrygtigheds Skin" uden magt. Han ville prædike udfrielsen til de fangede (fængslet af systemer), som ikke engang kunne se at de var i trældom. “Rig og har ikke brug for noget” men de ville være “elendige, fattige, nøgne og blinde” som Bibelen advarer. Deres blindhed var åndelig, og de havde brug for øjensalve at lade dem se frelsens plan. Jesus var at åbne disse åndelige øjne, at give dem reelle øjne, at de kunne se hvad gud gjorde på denne jord. Han var også at sætte i Frihed dem, der var forslået - sat ud fordi de var åndeligt følsomme og slået ned af organiseret religion. (Som det skete, der ønsker blot at adlyde Gud, hvis de ikke gjorde præcis hvad farisæerne sagde, de blev sat ud.) Kort sagt talte Esajas om den kommende Messias.

Den parallelle, at Bror Branham blev vist det findes i dette - Jesus læser versene fra Esajas 61 og læs kun så langt som “...udråbe et Nådeår fra HERREN,” Så lukkede han bogen, gav det igen til præsten og satte sig ned. Bibelen siger, “...og alles Øjne i Synagogen stirrede på ham.” Så gjorde Jesus den fremragende erklæring, “I Dag er dette Skriftord gået i Opfyldelse for eders Øren.”
-----

NU, mærke til, hvad vi allerede har påpeget, Jesus lukkede bogen. Han afsluttede ikke med at læse Esajas 61:2. Han stoppede midt i verset. Han udeladt den del der siger... “en Hævnens Dag fra vor Gud, for at trøste alle, som sørger,” Hvorfor forlod han det ud? Fordi det gælder for hans andet komme.

Nu, så til dem, der endnu ikke har realiseret parallel af denne begivenhed til hvad der skete i Phoenix: Der havde været en mand sendt fra Gud, i hvem Herrens Ånd boede, og den anden del af Esajas 61:2, blev opfyldt i Phoenix, Arizona, den 24. januar 1965, når denne Guds profet, med ånden i Elias, gjorde præcis hvad Esajas havde profeteret at han ville gøre - han erklærede “Hævnens Dag fra vor Gud” da han forkyndte 'dom over denne verden' i sin prædiken med titlen “Fødslen Smerter”. Ligesom det var i de dage af Jesus når han stod i synagogen og “Præsten rakte ham Bibelen”, og han gav det tilbage med at sige “Denne dag er denne Skrift opfyldt i dine ører,” og de vidste ikke, hvad han talte om. Så det var i dette århundrede i denne generation. Den ”Hævnens Dag fra vor Gud” blev erklæret af en Guds profet på denne jord, og det "religiøse folk" undlod at se det. Han gjorde også “komfort hele, der sørger,” for han sagde, at der var en måde at udfrielse: “Derfor går ud fra dem og udskiller eder fra dem, siger Herren.”

Oversatte uddrag fra... "The Acts of the Prophet".
Chapter 4 - This day this Scripture is fulfilled.

Hent (Engelsk).

Birth Pains [Fødslen Smerter]
This day this Scripture is fulfilled.

  Skriften siger...

Den Herre HERRENs Ånd er over mig, fordi han salvede mig; han sendte mig med Glædesbud til ydmyge, med Lægedom for sønderbrudte Hjerter, for at udråbe Frihed for Fanger og Udgang for dem, som er bundet,

udråbe et Nådeår fra HERREN, en Hævnens Dag fra vor Gud, for at trøste alle, som sørger,

Esajas 61:1-2



Hub Besked... Vælg dit sprog og hent gratis beskeder fra Bror Branham.