Zeven Gemeente-tijdperken.


  Handelingen van de Profeet serie.

Zeven Gemeente-tijdperken.


Pearry Green.

Broeder Branham bracht een reeks belangrijke preken in 1960 met de titel “De Zeven Gemeente-tijdperken” gebaseerd op Openbaring, hoofdstuk 2 en 3. De preken hebben een fundament in het feit dat elk van de zeven Aziatische kerken  genoemd in deze hoofdstukken kan vergeleken worden met een tijdperk in de geschiedenis van de kerk. Een gedetailleerde bespreking van de belangrijke onthullingen gesteld door Broeder Branham in deze preken zou te lang zijn om hier te presenteren; Echter, de harde gebonden volume getiteld "De openbaring van Jezus Christus" bevat de transcriptie van de zeven gemeentetijdperken preken en kunnen worden verkregen uit;
[Zie: Zeven Gemeente-tijdperken.]

In het kort, in Openbaring, hoofdstuk 2 en 3, elke boodschap aan elke kerk begint met: “Schrijf aan den engel der Gemeente van (Efeze) (Smyrna) (Pergamus) (Thyatire) (Sardis) (Filadelfia) (Laodicea)...” Wanneer Broeder Branham, onder inspiratie van God, bracht de openbaring van het mysterie van deze zeven gemeente-tijdperken, door de leiding van de Heilige Geest en goddelijke visie, hij bepaalde de grenzen van deze tijdperken in de geschiedenis. Het woord "engel" werd onthuld om "boodschapper" te betekenen in deze toepassing. God openbaarde ook aan hem de naam van elke boodschapper voor elk tijdperk. Bijvoorbeeld, Paulus was de eerste boodschapper van het eerste gemeente-tijdperk. Die leeftijd begon ongeveer 53 A.D., en duurde tot ongeveer 170 A.D., de tijd dat de kracht van God in Zijn kerk begon af te nemen. De omstandigheden in de overeenkomstige Aziatische kerk van Efeze, onthuld door de Geest om Johannes de Openbaarder, zoals gegeven in Openbaring, hoofdstuk 2, verzen 1 tot en met 7, perfect passen bij de spirituele omstandigheden van de kerk, de ongelovigen aanwezig, en de antichrist in die tijd in de kerkgeschiedenis.

De tweede boodschapper onderwezen dezelfde leer en gehouden aan dezelfde waarheden die Paulus leerde. Deze leeftijd duurde van ongeveer het jaar 170 tot het jaar 312. De boodschapper aan dit tijdperk was ongetwijfeld Irenaeus.

De derde gemeente-tijdperk was Pergamus, beginnen net voor het concilie van Nicea, in 325, en duurde tot het begin van de Middeleeuwen in het jaar 606. De boodschapper was een man genaamd Martin.

Toen kwam het Thyatire-tijdperk, tijdens de donkere middeleeuwen tot 1520, wiens boodschapper Columba was. Hij was echt een man van God, met een boodschap aan het eind van dat tijdperk, streven naar een kern van waarheid te brengen en wat licht naar een spiritueel verduisterde wereld.

De Sardis-tijdperk overspande de jaren 1520 (tijd van de reformatie) tot 1750. De boodschapper was Maarten Luther. Openbaring hoofdstuk 3, vers 2, spreekt van een gebrek aan leven in de kerk. Maarten Luther kocht precies wat nodig was - leven in dat wat dood, donker en somber was. Er was geen licht tijdens de donkere middeleeuwen. De antichrist had zulk een hold opgedaan dat de kerk afgegeven alles voor geld, inclusief redding voor de mensen, toen Martin Luther kwam voort met het eerste licht voor die dag, huilend, “De rechtvaardige zal uit het geloof leven.”

Dan is de Gouden Eeuw, de Filadelfia tijdperk, de leeftijd van broederlijke liefde, kwam van ongeveer 1750 tot het begin van de twintigste eeuw, toen de Heilige Geest voor het eerst viel, in 1906 in Azusa Street, aan de westkust van Amerika. Geen twijfel dat John Wesley, met zijn boodschap van heiligmaking, was een mens van God gezonden om de Schrift tot stand te brengen en te vervullen dat Johannes de Openbaarder schreef op het eiland Patmos voor dit tijdperk.

Het zevende tijdperk is het Laodicéa-tijdperk. Dit is onze dag. Ik kan de eerste zes leeftijden misschien niet overtuigend bewijzen, maar we moeten zeker in staat zijn om te kijken naar de omstandigheden van de kerk vandaag en zie dat het bij de kerk van Laodicea past. Het Laodicéa-tijdperk, de leeftijd die “rechten van mensen” betekent, waarbij, als de mensen niet bevalt wat de prediker predikt, ze krijgen gewoon zichzelf een andere prediker. Johannes schreef over het Laodicéa-tijdperk in Openbaring hoofdstuk 3, verzen 14 tot en met 22:

14 En schrijf aan den engel van de Gemeente der Laodicensen: Dit zegt de Amen, de trouwe, en waarachtige Getuige, het Begin der schepping Gods:
15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet; och, of gij koud waart, of heet!
16 Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen.

Wat komt uit de mond van God? “...De mens zal bij brood alleen niet leven, maar bij alle woord, dat door den mond Gods uitgaat.” Als mensen vandaag de dag die zichzelf Christenen noemen  zou het Woord van God aanvaarden als het Woord van God,dan zouden ze niet langer lauw zijn; ze zouden heet zijn. Er zijn er echter die net genoeg waarheid hebben om amper te weten dat Jezus Christus de Verlosser van de wereld is, maar toch hebben ze het Evangelie veranderd. Kijk maar eens naar de toestand van de kerk vandaag. (Onthoud dat dit niet mijn leringen zijn; zij zijn de leringen van Broeder Branham.) Broeder Branham zei dat de kerk van vandaag rijk is; het is toegenomen met goederen; het zegt dat het heeft niets nodig, maar op hetzelfde moment, volgens Openbaring hoofdstuk 3, vers 17: “...en gij weet niet, dat gij zijt ellendig, en jammerlijk, en arm, en blind, en naakt.” en het meest zielig van alles is dat het “weet het niet.” Broeder Branham legt verder de voorwaarden van deze tijd uiteen in zijn preek met als titel “En Ze Weten Het Niet” gepredikt in Jeffersonville, in augustus 1965.

Nooit eerder heeft de kerk - dat is het georganiseerde Christendom - zo rijk geweest, zo toegenomen met goederen. Sommige eigen appartementscomplexen, winkelcentra, zelfs fabrieken. In Italië een van de grote bedrijven was zelfs niet in staat om officieren te kiezen totdat de Roomse kerk haar stemvolmacht heeft ingezonden, zo groot was het blok van de voorraad die eigendom zijn van die kerk. Wat zijn de meeste predikers vandaag, als het geen promotors zijn? De meest succesvolle zijn degenen die kunnen promoten, een programma met dergelijk entertainment organiseren en presenteren, vanaf de kansel dat de drukte toeneemt - net als het aanbod en de gebouwen. Ze zijn entertainers van hun congregaties geworden. TV en radio dragen hun boodschappen van entertainment. Ze betalen zelfs hun zangers. Waar is de leiding van de Heilige Geest? Dit waren de dingen die Broeder Branham schreeuwde tegen in deze generatie. Zeker, de wereld geloofde hem niet; ze accepteerden hem niet.

Johannes gaat verder in Openbaring 3:18,

18 Ik raad u dat gij van Mij koopt goud, beproefd komende uit het vuur, opdat gij rijk moogt worden; en witte klederen, opdat gij moogt bekleed worden, en de schande uwer naaktheid niet geopenbaard worde; en zalf uw ogen met ogenzalf, opdat gij zien moogt.

Herinner dat de Farizeeën beweerden licht te hebben, daarom waren ze blind. Ik smeek u, net als broeder Branham, om oogzalf te verkrijgen, om opnieuw goed te kijken naar wat God heeft gedaan zodat u ook een oogzalf kan laten toepassen en geloof dat God deze generatie heeft bezocht, dat Hij een profeet heeft gezonden, ja, meer dan een profeet - de boodschapper van het Laodicéa-kerkentijdperk, een man met de naam van William Branham, met de geest van Elia op hem.

Kijk naar de laatste voorwaarde van deze gemeente-tijdperk. Volgens de Schrift, Jezus zelf zei: “Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop;...” Deze Schrift is jarenlang verkeerd gebruikt  door goedbedoelende ministers, zeggend dat Jezus aan de deur van het hart klopt; maar een nadere beschouwing blijkt dat het Jezus Christus Zelf, uit zijn eigen kerk gezet in het laatste gemeente-tijdperk. Het is zonder Christus geworden. Ze hebben God niet meer nodig: ze hebben geld, programma's, systemen. Billy Graham zelf zegt dat als de Heilige Geest werd teruggetrokken van de aarde, negentig procent van de activiteiten van de kerk zou gewoon doorgaan, wat betekent dat slechts tien procent wordt geleid door de Heilige Geest. De andere negentig procent is door de mens gemaakt programma. Ze hebben Christus niet nodig. Dit is de dag waarop Jezus staat aan de deur van zijn eigen kerk, zeggende: “Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.”

Ik heb deze gemeente-tijdperken gebracht in het kort in dit hoofdstuk. Maar, zou ik u vertellen van dit evenement in het leven van Broeder Branham: toen hij klaar was met het prediken van deze reeks berichten, in dit hoofdstuk kort naar voren gebracht, deze Vuurkolom die ik vaak heb genoemd in vorige hoofdstukken kwam naar beneden in de gemeente van ongeveer zeshonderd mensen, en de weerspiegeling van deze Vuurkolom trok deze zeven gemeente-tijdperken aan de muur, net zoals Broeder Branham ze op een schoolbord had getekend. Er waren velen die het zag en geloofde het. Anderen accepteerden het niet, zelfs toen.

Vertaalde uittreksels uit...
"The Acts of the Prophet." Hoofdstuk 10
door Pearry Green
Lees het volledige rekening in...
  Meer dan een profeet.


Klik op een afbeelding om PDF's of een full size afbeelding te downloaden.


De Vuurkolom.

Bovennatuurlijke Wolk

Handelingen van de
Profeet.
(PDFs)

Hoofdstuk 10
Meer dan een profeet.

(PDF)

Voordat...

Na...

Mijn Levensgeschiedenis
(W.Branham)
(PDF)
 

Hoe De Engel Tot Mij
Kwam
(PDF)

Mysterie van Christus.

Engels Nieuwsbrief Website

Het boek Openbaring.

 

God en Wetenschap.
+ Archeologie.

Goed Nieuws.
Jezus voor je zonden gestorven.

Waterdoop.
Dit is de weg,
wandelt in denzelven;

De Opname Komt.

 

Bekende Leringen van de Boodschap.

Bovennatuurlijke Wolk

De Vuurkolom.

De Shekinah Heerlijkheid van God.

Het graf is leeg
Hij is opgestaan​​.

De voorlopers.

God is Licht.

De Godheid Verklaard.

 

Handelingen van de Profeet.

Zeven Gemeente-tijdperken

De Zeven Zegels.

God en Geschiedenis.
Serie Index - Daniel.

Christelijk lopen serie.

De naam van God.

Levende Woord Serie.

Eindtijd serie.

De Kerst-serie.

Bijbelse Geologie.

 

Ark van Noach.

 

Engel Verschijnt.

Stem van het Teken.

De Originele zonde.
Was het een appel?

Mythologie.

God en Wetenschap.
- Evolutie.
Huwelijk en Echtscheiding.

De Vrouw Izebel.

Onze tijd Laodicéa.

Christus Buitten de Gemeente.

De Leer der Nikolaïeten.

Dood. Wat dan?

Mysterie Babylon.

God en Wetenschap.
Microbiologie.

God en Wetenschap.
Kosmologie.

God en Wetenschap.
De Dinosaurus mythe.

Rechtvaardiging van de Profeet.

Aardbeving Oordeel.

Armageddon.

Goddelijke Genezing.

Ons jonge zonnestelsel.

Archeologie.
Sodom en Gomorra.

Onze berichtenlijst.

  De Schrift zegt...

Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

Die oren heeft, die hore, wat de Geest tot de Gemeenten zegt.

Revelation 3:21-22


  Download...


Bericht Hub...Kies uw taal en download gratis boodschappen van Broeder Branham.