Jano.

<< edellinen

seuraava >>

  Elävä Sana Sarja.

Jano.


William Branham.

Lue koko artikkeli in...
Jano.

Nyt tuo sana, josta haluan puhua tänä iltana, yksi sana Raamatusta, joka löytyy toisesta jakeesta, on tuo sana: Jano. Katsoin tuota sanaa sanakirjasta. Ajattelin erästä saamaa jonka kerran saarnasin aiheesta Janota Elämää. Otin myös sen Psalmeista ja uskon sen olleen silloin, kun Daavid sanoi: “Sinun lakisi ovat kalliimmat minulle kuin elämä.” Sitten, ajatellessani tuota sanaa jano, minä katsoin sitä sanakirjasta nähdäkseni, mitä se merkitsee. Ja tässä on se, mitä Webster sanoo siitä: “Se on tuskallinen halu”, Se on jotakin, mitä te haluatte niin kovasti, että se tuottaa tuskaa teille.

No niin, ei ole mitenkään luonnotonta janota. Jano on luonnollinen asia. Se on yksinkertaisesti jotakin, mitä Jumala on antanut meille, että me voimme haluat jotakin. Joskus Jumala on myös antanut teille hallintotornin, jotakin, mikä on teidän sisäpuolellanne, joka hallitsee näitä eri haluja. Ja tämä jano, tämä hallintotorni ihmisen sydämessä, on jotakin, minkä Jumala on antanut hänelle varoittaakseen häntä niistä asioista, jotka ovat tarpeellisia hänelle.

Ja on olemassa kaksi erilaista janoa. On fyysinen jano. Ja on myöskin hengellinen jano. Haluan lukea uudestaan sen, mitä Daavid sanoo:
Minun sieluni janoaa Jumalaa, elävää Jumalaa...
Ei jotakin historiallista tai jotakin, mikä on tapahtunut joitakin vuosia sitten, tai jotakin tarinaa, jonka joku on kertonut, vaan “elävää Jumalaa”, Jumalaa, joka on kaikkialla läsnä oleva. Ja hänen sielunsa janosi tuota Jumalaa eikä jotakin epämäärästä historiallista asiaa.

Nyt me näemme, että Jumala antaa teille hallintotornin antaakseen teille ne asiat, joita te tarvitsette. Tämä hallintotorni teissä on se, mikä ohjaa teitä. Ja tämä jano, tämä hallintotorni, se kertoo teille, mitä te tarvitsette, hengellisesti puhuen. Hallintotorni on ruumiissa ja myöskin sielussa. Ruumiissa on hallintotorni, joka kertoo teille, mitä ruumiinne tarvitsee, ja se tuo teille janon. Myöskin teidän sielussanne on hallintotorni, joka kertoo teille ne hengelliset asiat, joita te tarvitsette. Se on jotakin teidän hengessänne, ja siitä te voitte sanoa, minkä kaltainen elämä teitä hallitsee. Kun te näette, mitkä teidän halunne ovat, silloin te voitte siitä sanoa, minkä kaltainen jokin teissä on, mikä saa aikaan tämän halun, joka teillä on. Katsokaahan, on jokin määrätty asia, mitä te janoatte, ja se voi kertoa teidän sielullenne, mikä tämä halu on sen janon luonteen mukaisesti mikä teillä on. Toivon, että voitte ymmärtää sen.

Siellä on hallintotorni sielulle ja toinen ruumista varten, ja kumpainenkin antaa varoituksen toisen tarpeesta. Kumpainenkin varoittaa lähettäen varoitussignaalin. Esimerkiksi: liha janoaa tyydyttääkseen ne halut, jotka ovat ruumiissa, ja henki haluaa niitä asioita, jotka ovat sielussa, ja monta kertaa ne sotivat toisiansa vastaan. Siinä me huomaamme tämän päivän suuren vaikeuden, kun liian monet ihmiset yrittävät elää noiden kahden halun välillä. Sillä yksi niistä haluaa maallisia asioita ja toinen Taivaallisia asioita.

Niin kuin Paavali sitä kuvaa Roomalaiskirjeessä 7:21: “Kun haluaisin tehdä hyvää, silloin paha on lähellä.” Kun te yritätte... Onko teillä kristityillä koskaan ollut kokemusta siitä? Kun te yritätte tehdä jotakin arvollista, kun te näette vaivaa tehdäksenne jotakin, mikä on hyvää, silloin te löydätte perkeleen oikealla ja vasemmalla yrittämässä kaikessa estää teitä tekemästä, mitä te haluaisitte tehdä. Ja se on sinänsä hyvä asia. Haluaisin sanoa tämän, niin että kristityt voisivat tietää sen. Kun te alatte tehdä jotakin, ja siellä on aina jotakin, mikä yrittää estää teitä tekemästä sitä, niin tehkää se joka tapauksessa. Se on perkele, joka yrittää estää teitä tekemästä sitä mikä on oikea. Monta kertaa tapaan ihmisiä, jotka ovat taipuvaisia olemaan vähän hermostuneita. Kun he, yrittäessään tehdä jotakin, näkevät, että siellä on jotakin, mikä yrittää estää sitä kaikella tavalla, he sanovat: “Se ei ehkä ollutkaan Herran tahto” Näettekö? Älkää antako perkeleen valehdella teille sillä tavalla.

Ensimmäinen asia on ottaa selvää, onko se Jumalan tahto tai ei. Ja sitten, jos te haluatte tietää onko se Jumalan tahto, katsokaa Raamattuun. Siellä on asia, joka antaa teille suoran vastauksen, se on Jumalan Sana, ja sitten tulette näkemään, onko Jumalan Sana mukaista teidän tehdä se.

Esimerkiksi etsittäessä Pyhän Hengen kastetta. Monta kertaa tapaan ihmisiä, jotka sanovat: “Minä olen etsinyt Pyhää Henkeä enkä yksinkertaisesti ole voinut saada Sitä. En usko, että Se on minua varten. Joka kerta, kun menen polvilleni, tulen sairaaksi. Ja kun alan rukoilla, tai jos paastoan, tulen sairaaksi. Ja jos yritän pysyä koko yön ylhäällä, tulen niin uniseksi.” Muistakaa, se on perkele. Koska Jumalan tarkoitus on, että teillä olisi Pyhä Henki. Se on jokaiselle joka tahtoo.

Monta kertaa kun puolestanne on rukoiltu kokouksessa, Jumalallisen parantumisen tapahtumiseksi, niin seuraavana päivänä, ilman epäilystäkään, tulee perkele tekemään sen kaksi kertaa niin pahaksi kuin se oli päivää aikaisemmin. Näettekö? Muistakaa, se on vain Saatana, joka yrittää pitää teidät erossa siitä siunauksesta, joka Jumalalla on teitä varten. Näettekö? Älkää kuunnelko häntä. Painakaa vain suoraan eteenpäin.

-----
Ottakaamme nyt ensin joitakin asioita luonnollisesta janoamisesta. Ottakaamme esimerkiksi veden jano. Veden jano merkitsee, että ruumis on veden tarpeessa. Jos te ette täytä tuon janon vaatimusta, te tulette kuolemaan. Teistä haihtuu kosteutta, ettekä te voi elää. Jos te ette voi saada vettä tuohon janoonne, että se sammuttaisi tuon luonnollisen ruumiin janon, te tulette pian kuolemaan. Te ette tule elämään pitkään. Te voitte elää pidempään ilman ruokaa kuin ilman vettä. Koska te voitte paastota neljäkymmentä päivää ilman ruokaa, oletan, Jeesus teki sen, mutta te ette voi olla niin pitkään ilman vettä. Te yksinkertaisesti kuivaisitte ja kuolisitte. Teidän täytyy saada vettä. Ja tuo janon tunne, joka teille tulee, osoittaa, että ruumis tarvitsee jotakin pitämään sen elossa. Ruumiin täytyy saada vettä pysyäkseen elossa. Joka tapauksessahan teistä on noin kahdeksankymmentä prosenttia vettä, ja teidän täytyy saada sitä pitääksenne itsenne elossa. Niin kuin sanoin, jos te laiminlyötte sen, te tulette kuolemaan.

Jano on myös hälytin. Se on kuin herätyskello. Sielussa soi herätyskello, pieni summeri sisäpuolellanne kertoo teille, että kuolema väijyy lähellä. Niin että jos te ette saa vettä nopeasti, teidän täytyy kuolla. Ja se tulee äänekkäämmäksi ja äänekkäämmäksi, ja lopulta, jos te ette täytä sen vaatimuksia, te tulette kuolemaan, koska se on hälytin.

-----
Siinä on nyt suuri opetus, näettehän, Daavid sanoi tässä: “Niin kuin peura läähättää päästäkseen vesipurolle, niin minun sieluni läähättää Sinua, oi Jumala.”
Tuo peura on tietoinen siitä, että, jos se ei löydä vettä, se on mennyttä. Se ei yksinkertaisesti voi elää. Olen jäljittänyt niitä monta kertaa sen jälkeen kun niitä on haavoitettu. Kun se löytää vesipuron, se ylittää sen ja juo, menee mäen yli, tulee takaisin, ylittää sen ja juo vettä ja kiipeää jälleen mäelle. Te ette voi koskaan saavuttaa sitä, niin kauan kuin se seuraa tuota puroa. Mutta kun se on jättänyt sen eikä löydä toista puroa jostakin, silloin te saavutatte sen helposti. Ja tuo peura on tietoinen siitä, joten se pysyttelee lähellä vettä, niin että se voi nopeasti päästä sen ääreen. Voisitteko te nyt kuvitella peuraa kuono pystyssä, kun se on yllätetty jossakin, missä ei ole mitään vettä?

Ja Daavid sanoo: “Niin kuin peura janoaa tai läähättää (tai janoaa) päästäkseen vesipuroille, niin minun sieluni janoaa Sinun perääsi, oi Jumala. Ellen minä löydä sinua. Herra, tulen tuhoutumaan. En voi jatkaa eteenpäin ellen löydä Sinua!” Ja kun mies tai nainen, poika tai tyttö, saa senkaltaisen janon Jumalan perään, hän tulee löytämään jotakin. Näettekö?
Mutta me tulemme ja teemme sen jotenkin puolinaisesti ja sanomme: “Hyvä on, minäpä polvistun nähdäkseni, mitä Herra tekee.” Katsokaahan, te ette vielä todella janoa. Sen täytyy olla jano Elämän ja kuoleman välillä, ja silloin jotakin on tapahtuva.

Tällä peuralla tässä... Me näemme, että hänellä myöskin on hajuaisti, joka varoittaa häntä vihollisen läheisyydestä. Tällä pienellä luontokappaleella on aisti, joka se suojelee itseänsä. Sillä on pieni hälytin itsessänsä, pieni jokin, mikä kutkuttaa sen nenää, kun vihollinen on lähellä. Vihollisen lähestyessä sitä tuulen yläpuolelta se tietää, että vihollinen on siellä, ja peura katoaa. Se voi haistaa teidät, tai suden tai minkä tahansa vaaran, joskus jopa puolen mailin päästä ja paeta. Se kykenee aistimaan sen, koska se on tehty sillä tavalla. Se on luonnostaan peura. Ja tuo aisti on vain yksi niistä Jumalan sille antamista aisteista, jonka mukaan elää.

Ja minä ajattelin verrata peuraa ihmiseen, joka janoaa Jumalaa, ennen kuin vihollinen ehtii sinne. Jumalan lapsessa on jotakin, niin että, kun te kerran olette syntyneet Jumalan Henkeen, vastaanottaneet Pyhän Hengen kasteen, niin silloin tuollaisessa henkilössä on jotakin, joka voi aistita vihollisen. Te voitte ottaa miehen. Kun hän ottaa kirjoituksen, lukee kirjoitusta ja yrittää huiskuttaa siihen jotakin kirjoituksen vastaista, silloin mies, joka on täytetty Pyhällä Hengellä, voi aistia sen näin. Nopeasti. Jokin on poissa paikaltaan. Siellä on tuo pieni määrätty aisti, joka on annettu teille suojelemaan elämäänne. Te ette saa, te ette saa koskaan seurata mitään, ellei se ole tarkalleen Jumalan Sana. Teidän täytyy pysyä tarkalleen Sanan kanssa. Ja me olemme turvatut tuon aistin kanssa, niin kauan kuin me olemme Pyhässä Hengessä.

-----
Tuossa luonnollisessa janossa on toinenkin puoli, tuossa sielun janossa. Te saatatte kysyä: “Veli Branham, onko tuon sielun jano luonnollista?” Kyllä, on luonnollista, että sielun janoaa. Ja sen takia Jumala on tehnyt teidät sillä tavalla, niin että te janoaisitte Häntä. Jumala teki teidät sillä tavalla. Hänen ei olisi tarvinnut tehdä teitä sellaisiksi, mutta Hän teki sen. Ja jos Hän ei olisi tehnyt teitä niin, että te janoaisitte, silloin teillä olisi jokin puolustus Tuomiolla ja te sanoisitte: “Minä en koskaan janonnut Jumalaa.” Mutta ei ole olemassa mitään puolustusta, sillä te janoatte Häntä. Te teette sen jollakin tavalla kuitenkin. Te saatatte ottaa vaimonne, te saatatte ottaa autonne, te saatatte ottaa jotakin muuta, te saatatte liittyä seurakuntaan ja yrittää tyydyttää sitä. Eikä minulla ole mitään kirkossa käymistä vastaan, mutta se ei tule antamaan tyydytystä. Se tulee vain löytämällä Jumala, elävä Jumala, Taivaan Jumala sieluunne, ja se tulee tyydyttämään tuon kaipauksen ja janon, joka teillä nyt on.

Sillä Hän valmisti teidät, niin että te voitte janota Häntä, Hänen yhteyttänsä. On olemassa myöskin aito yhdessäolon jano. Me haluamme tavata toisiamme. Me teemme niin tänä iltana. Me olemme koolla täällä tänä iltana, koska me pidämme seurustelusta toistemme kanssa. Miksi me teemme sen? Koska meissä on jotakin, joka saa meidät haluamaan toistemme tapaamista. Se on aivan luonnollista. Ja me tapaamme nyt täällä yhteisellä maaperällä, koska me kaikki janoamme Jumalaa. Näettehän? Ja siksi me tapaamme säännöllisesti täällä yhteisellä maaperällä voidaksemme olla yhdessä. Täällä kirkossa voi tänä iltana olla monia eri kirkkokunnallisia näkemyksiä, ja niin edelleen, mutta kun on kysymys tuosta janosta, silloin me tapaamme yhteisellä maaperällä, yhdellä maaperällä: meillä on kaikilla jano. Jotkut voivat uskoa pirskotteluun, joku upottamalla kastamiseen, toinen taas valeluun ja niin edelleen, mutta kun on kysymys Jumalan janoamisesta, silloin me tulemme yhteiselle maaperälle. Ja Jumala on valmistanut meidät niin, että me tekisimme sen, janoaisimme Häntä ja seurustelua Hänen kanssaan.

Lue koko artikkeli in... Jano.


Klikkaa kuvaa lataa PDF tai täysikokoinen kuva.


Profeetan Teot -sarja.

(PDFs)

Avioliitto ja avioero.

(PDF)

William Branham
Life Story.

(Englanti PDF)

How the Angel came
to me.
(Englanti PDF)

Kristuksen Salaisuutta.

Englanti Uutiskirjeen
Sivusto.

Ilmestyskirja.

 

Jumala ja Tiede.
+ Arkeologia.

Ylöstempaus on
Tulossa.

Suuret Opetukset
Viestin.

Hyviä Uutisia.
Jeesus kuoli teidän
rikoksenne.

Vesikaste.

 
 

Yliluonnollinen Pilvi.

Tulenpatsaassa.

Shekinah Jumalan
Kunnia.

 

Suurin Uutinen
Historiassa.
(Hauta on Tyhjä.)

Edelläkävijöitä.

Jumala on valkeus.

Jumaluus Selitettynä.

 

Perisynti.
Oliko se an omena?

Profeetan teot -sarja.

 

Enkeli ilmestyy.

Seitsemän
Seurakuntajaksoa.

Seitsemän Sinettiä.

Joulua Sarja.

Elävä Sana Sarja.

Lopunajalla sarja.

Mytologia.

 

Kolmas Vedä.

Jumalan nimeä.

Nooan Arkki.

Nykyinen tutkimus.

Jumalan ja Historia
sarja. Index. Daniel.

Kristillinen Kävellä
Sarja.

Jumala ja Tiede.
- Evolution.

Geologia.
Todisteita Nooan tulva.

Kuolema. Mitä sitten
tapahtuu?

Patmosnäky.

 

Jumala ja Tiede.
Mikrobiologia.

Jumala ja Tiede.
Kosmologia.

Jumala ja Tiede.
Dinosaurus myytti.

Viestiluettelomme.

 

Äänelle kyseinen merkki.

Profeetan syyttömäksi todistaminen.

Maanjäristys Tuomio.

Jumalallista
parantamista.

Raamatullinen
geologia.

 

Arkeologia.
Sodoma ja Gomorra.
Avioliitto ja avioero.

   Raamattu Sanoo...

Niin kuin peura läähättää päästäkseen vesipuroille, niin läähättää minun sieluni sinun jälkeesi, oi Jumala.

Minun sieluni janoaa Jumalaa, elävää Jumalaa; milloin olen tuleva ja ilmestyvä Jumalan eteen?

Psalmi 42:1-2



 


Viesti Napa....Valitse kieli ja ladata ilmaiseksi viestejä Veli Branham.