Denna dag denna Skriften uppfylls.


  Agerar av Profeten serien.

Guds dag av hämnd meddelade.


Pearry Green.

Det är inte ofta att människor är medvetna om Skriften vilka är uppfyllda. Men när de konfronteras med en sådan uppfyllelse, jag undrar hur många skulle acceptera det? Otvivelaktigt få, för att Gud gör det hända i sådan enkelhet att det är gömt från ögonen av "klokt och försiktigt" som Bibeln säger. Två fall av Skriften uppfylldes, en från livet av Kristus, och en inträffar två tusen år senare i livet för William Branham, även om det är viktigt för mänskligheten, har blivit förbisett av de flesta.

Datumet var den 24 januari 1965; platsen Phoenix, Arizona. Tiden var på morgonen, och Broder Branham skulle tala hos en fullständig evangelie affärsmän s gemenskap internationell konvention, sponsrat av Broder Carl Williams. Budskapet Broder Branham predikade den morgonen hade titeln “Födslovåndorna” [Engelsk - “Birth Pains”]. Några dagar innan hans fru hade gett honom en ny bibel, en exakt som den han hade använt att predika evangeliet över hela världen. På morgonen hade han tagit den nya bibeln med honom till tjänsten. Som ett resultat skulle en scen utvecklas som skulle exakt jämföra med Skriften.

När han kom till prekestolen den morgonen, efter att ha adresserat publiken, han öppnade den nya bibeln till sin text och började läsa den del av Skriften där det talar om slutet av tiden och de saker som kommer på världen som en kvinna i travail. Han läste ner till botten av sidan och när han vände blad, två av de nya sidorna fastnat ihop så att versen han önskade att läsa för att fortsätta texten var gömd mellan sidorna. Han var förbryllad eftersom den andra kapitlet började sidan i exakt rätt versnummer som han letade efter, och ändå när han läste han fann att Skriften verserna inte motsvarade.

Denna erfarenhet spelas in på tejpen "Födslovåndorna" där han kan höras frågar ministrarna på plattformen om detta inte är rätt plats för versen, om det inte står att finna i sådan och sådan plats. När han vände sidorna fram och tillbaka, inte inser att de fastnade ihop, en Kaldeisk Präst, Biskop Stanley, Ärkebiskop av Metropolitan United States för den Kaldeiska Katolska Kyrkan, vem var också på konferensen som talare, satt på plattformen och tittade på Broder Branham. Biskop Stanley var klädd i sina prästliga kläder med sin röda dräkt. Han gick fram till Broder Branham och sade “Vara stadig, min son, för Gud har ett syfte i detta. Använd här min bibel.” Broder Branham tog bibeln från prästen, läsa texten att han hade varit inte kan hitta, stängde bibeln och överlämnade det tillbaka till prästen, och fortsatte sitt budskap.

Han pratade den morgonen på “block busters” av andra världskriget, och diket krigföring av första världskriget och visar att dessa saker var alla “födslovåndorna”, som en kvinna i travail. Han visade detta för att vara domar från Gud, “början av dagarna av sorger” och att världen inte kunde stå ett annat krig. Han nämnde atombomben som hade fallit på Hiroshima, och den världsförbrytande makt som män har idag, tydligt relatera det till den tid som talas i skrifterna som “början av dagarna av sorger.” Kort sagt proklamerade han dom på världen.

Den natten, när han åkte tillbaka till sitt hem i Tucson, han hade slutat på en restaurang för något för barnen när Herrens Ande kom över honom och visade honom en slående parallell till hans erfarenhet av den morgonen. Han hänvisades till en tid (i Skriften) när Jesus Kristus hade predikat vid synagogen i Nasaret, som registreras i Lukas 4:17-19:

17 Då räckte man åt honom profeten Esaias' bok; och när han öppnade boken, fick han se det ställe där det stod skrivet:
18 "Herrens Ande är över mig, ty han har smort mig. Han har satt mig till att förkunna glädjens budskap för de fattiga, till att predika frihet för de fångna och syn för de blinda, ja, till att giva de förtryckta frihet
19 och till att predika ett nådens år från Herren."

Jesaja profeterade av någon som skulle komma som Herrens Ande skulle smörja att predika Evangeliet för de fattiga (inte nödvändigtvis de i naturlig fattigdom, men till de fattiga i anda som skulle inse att de skulle behöva förlita sig på Guds nåd och skurblodet av Jesus Kristus). Dessa fattiga då var de som skulle inse att det inte var av utgjutelsen av blod av tjurar och getter, men det var på grund av priset på lammet slaktade från världens grundläggning. Det skulle vara ett budskap om goda nyheter, ett nytt Evangelium förde till dessa människor vilka var fattiga i anda  Och Han skulle inte vända dem bort, ty de skulle vara hjälplösa utan Honom.

Denna nya Evangeliet skulle komma också de med ett trasigt hjärta, de missnöjda vars hjärtan skulle bryta sig inuti dem eftersom religionen själv hade blivit en “sken av gudsfruktan” utan kraft. Han skulle predika frigörelse till fångarna (fängslade av system) vem kunde inte ens se att de var i träldom. “Rik,... och behöver intet” men de skulle vara “eländig och ömkansvärd och fattig och blind” som bibeln varnar. Deras blindhet var andlig, och de hade behov av ögonsalva  för att låta dem se frälsningsplanen. Jesus var att öppna dessa andliga ögon, att ge dem riktiga ögon att de skulle kunna se vad Gud gör på den här jorden. Han skulle också fria de som blivit skadade - sätta ut eftersom de var andligt känsliga och slagen ner av organiserad religion. (Som det hände, vill bara att lyda Gud, om de inte gjorde exakt vad fariséerna sade, de var sätta ut.) Kort sagt talade Jesaja om den kommande Messias.

Den parallella att Broder Branham visades finns i detta - Jesus läste verserna från Jesaja 61 och läs bara så långt som “till att predika ett nådens år från HERREN...” Då stängde han boken, gav den igen till prästen och satte sig ner. Bibeln säger, “Och alla som voro i synagogan hade sina ögon fästa på honom.” Då gjorde Jesus det utestående uttalandet, “I dag är detta skriftens ord fullbordat inför edra öron.”
-----

NU märke till vad vi redan har påpekat, Jesus stängde boken. Han avslutade inte läsa Jesaja 61:2. Han stannade i mitten av versen. Han lämnade ut den del som säger... “och en hämndens dag från vår Gud, en dag, då han skall trösta alla sörjande”. Varför lämnade han det ut? Eftersom det gäller hans andra ankomst.

Nu då till de som ännu inte har insett den parallella av denna händelse till vad som hände i Phoenix: Det hade varit en man skickad från Gud, i vilken Herrens Ande bodde, och den andra delen av Jesaja 61:2, var uppfylld i Phoenix, Arizona, den 24 januari 1965, när denna profet av Gud, med anden av Elias, Gjorde exakt vad Jesaja hade profeterat att han skulle göra - förklarade han “hämndens dag från vår Gud” när han predikade ’dom på denna värld’ i sin predikan med titeln "Födslovåndorna". Precis som det var i Jesu dagar, när han stod i synagogen och "prästen gav honom bibeln" och han räckte det tillbaka säger “Denna dag är denna Skrift uppfylld i dina öron” och de visste inte vad han pratade om. Så det var i detta århundrade i denna generation. Den “hämndens dag från vår Gud” förklarades av en Guds profet på denna jord, och ’religiösa människor’ misslyckades med att se den. Han gjorde också “comfort alla som sörjer” för han sa att det var ett sätt att befrielse: “Gån ut ifrån dem och skiljen eder ifrån dem”.

Översatta extrakt från... "The Acts of the Prophet".
Chapter 4 - This day this Scripture is fulfilled.

Ladda ner (Engelska)...

Birth Pains
This day this Scripture is fulfilled.

  Skriften säger...

Herrens, HERRENS Ande är över mig, ty HERREN har smort mig till att förkunna glädjens budskap för de ödmjuka; han har sänt mig till att läka dem som hava ett förkrossat hjärta, till att predika frihet för de fångna och förlossning för de bundna,

till att predika ett nådens år från HERREN och en hämndens dag från vår Gud, en dag, då han skall trösta alla sörjande,

Jesaja 61:1-2



Meddelande nav... Välj ditt språk och hämta gratis meddelanden från Broder Branham.