Bileams Doktrin.


  Åbenbaringen serie.

Den Pergamon Kirktid.


William Branham.

Læs hele kontoen i....
Den Pergamon Kirktid.

Johannes' Åbenbaring [DK-KJV] 2:14,
“Du blandt dig har dem som holder fast ved doktrinen fra Bileam, som lærte Balak at sætte en snubleblok foran Israels børn, da han lærte dem at spise ting ofret til afguder, og til at bedrive hor.”

Man kan bare ikke have en nikolaitansk opbygning i kirken, uden at denne anden doktrin også kommer ind. Ser du, hvis du fjerner Guds ord og Åndens bevægelse som et middel til tilbedelse (de, der tilbeder mig, skal tilbede mig i ånd og sandhed), så bliver du nødt til at give folk en anden form for tilbedelse som erstatning, og erstatning betyder Bileamisme.

Hvis vi skal forstå, hvad Bileams doktrin er i den nytestamentlige kirke, må vi hellere gå tilbage og se, hvad den var i den gammeltestamentlige kirke og anvende den på den tredje tidsalder og derefter bringe den op til nutiden.

Historien findes i Fjerde Mosebog, kapitel 22 til 25. Nu ved vi, at Israel var Guds udvalgte folk. De var deres tids Pinsevenner. De havde søgt tilflugt under blodet, de var alle blevet døbt i Det Røde Hav, og de kom op af vandet og sang i Ånden og dansede under Helligåndens energi, mens Miriam, profetinden, spillede på sin tamburin. Efter en vis tids rejse kom Israels børn til Moab. Du husker, hvem Moab var. Han var søn af Lot af en af hans egne døtre, og Lot var igen en nevø af Abraham, så Israel og Moab var i familie. Jeg vil gerne have, at du ser det. Moabitterne kendte sandheden, hvad enten de levede op til den eller ej.

Så kom Israel op til Moabs grænser og sendte bud til kongen og sagde: “Vi er brødre. Lad os passere gennem jeres land. Hvis vores folk eller dyr spiser eller drikker noget, vil vi med glæde betale for det.” Men kong Balak blev meget ophidset. Lederen af den nikolaitanske flok havde ikke tænkt sig at lade kirken komme igennem med sine tegn og undere og forskellige manifestationer af Helligånden, med deres ansigter skinnende af Guds herlighed. Det var for risikabelt, da han kunne miste nogle af sine folk. Så Balak nægtede at lade Israel passere. Faktisk var hans frygt for dem så stor, at han gik til en lejet profet ved navn Bileam og bad ham mægle mellem ham og Gud og bede den Almægtige om at forbande Israel og gøre dem impotente. Og Bileam, som var ivrig efter at tage del i politiske anliggender og blive en stor mand, var kun alt for glad for at gøre det. Men da han så, at han var nødt til at henvende sig til og møde med Gud for at få folket forbandet, da han ikke kunne gøre det selv, gik han hen og spurgte Gud, om han kunne få Hans tilladelse til at gå. Er det ikke ligesom de nikolaitaner, vi har her i dag? De forbander alle, der ikke vil gå deres vej.

Da Bileam bad Gud om tilladelse til at gå, afviste Gud ham. Det gjorde ondt! Men Balak insisterede og lovede ham endnu større belønninger og ære. Så Bileam gik tilbage til Gud. Et svar fra Gud burde have været nok. Men ikke for den egenrådige Bileam. Da Gud så hans perversitet, bad Han ham om at rejse sig og gå. Hurtigt sadlede han æslet, og så gik han af sted. Han burde have indset, at dette simpelthen var Guds tilladte vilje, og at han ikke ville være i stand til at forbande dem, om han så gik tyve gange og prøvede tyve gange. Hvor ligner folk Bileam i dag! De tror på tre guder, bliver døbt med tre titler i stedet for NAVNET, og alligevel vil Gud sende Ånden over dem, som Han gjorde over Bileam, og de vil blive ved med at tro, at de har helt ret, og her er de faktisk perfekte bileamitter. Se Bileams doktrin. Fortsæt alligevel. Gør det på din måde. De siger: “Jamen, Gud har velsignet os. Det må være i orden.” Jeg ved, at Han har velsignet jer. Det benægter jeg ikke. Men det er den samme organisatoriske vej, som Bileam tog. Det er trods mod Guds Ord. Det er falsk lære.

Så Bileam gik vildt ned ad vejen, indtil en engel fra Gud stod i vejen for ham. Men denne profet (biskop, kardinal, formand, præsident og generaltilsynsmand) var så forblændet af åndelige ting ved tanken om ære og hæder og penge, at han ikke kunne se englen, der stod med trukket sværd. Der stod han for at blokere for den gale profet. Det lille æsel så ham og undveg frem og tilbage, indtil det til sidst knuste Bileams fod mod en stenmur. Æslet stoppede og ville ikke fortsætte. Det kunne han ikke. Så Bileam sprang af og begyndte at slå ham. Æslet begyndte så at tale til Bileam. Gud lod æslet tale på et sprog. Æslet var ikke en hybrid; det var den oprindelige sæd. Det sagde til den forblindede profet: “Er jeg ikke dit æsel, og har jeg ikke båret dig trofast?” Bileam svarede: “Ja, ja, du er mit æsel, og du har båret mig trofast indtil nu; og hvis jeg ikke kan få dig i gang, slår jeg dig ihjel... hov! hvad er det her, at tale med et æsel? Det er sjovt, jeg troede, jeg hørte æslet tale, og jeg svarede det tilbage.”

Gud har altid talt i en tunge. Han talte ved Belsazzars fest og derefter på pinsedag. Han gør det igen i dag. Det er en advarsel om en snarlig dom.

Så blev englen synlig for Bileam. Han fortalte Bileam, at hvis han ikke havde æslet, ville han allerede nu være død, fordi han havde fristet Gud. Men da Bileam lovede at vende tilbage, blev han sendt videre med formaningen om kun at sige, hvad Gud gav ham.

Så gik Bileam ned og opstillede syv altre til de rene offerdyr. Han dræbte en vædder som tegn på Messias' komme. Han vidste, hvad han skulle gøre for at nærme sig Gud. Han havde styr på mekanikken, men ikke på dynamikken; det er det samme som nu. Kan du ikke se det, Nikolaitaner? Der var Israel dernede i dalen, som ofrede det samme, gjorde de samme ting, men kun én af dem havde tegnene med sig. Kun én havde Gud i sin midte. Form vil ikke få dig nogen vegne. Den kan ikke træde i stedet for Åndens manifestation. Det var det, der skete i Nikæa. De satte Bileams doktrin over, ikke Guds doktrin. Og de snublede; ja, de faldt. De blev døde mænd.

Da offeret var bragt, var Bileam klar til at profetere. Men Gud bandt hans tunge, og han kunne ikke forbande dem. Han velsignede dem.

Balak var meget vred, men der var intet, Bileam kunne gøre ved profetien. Den var blevet sagt af Helligånden. Så Balak bad Bileam om at gå ned i dalen og se på deres bagerste dele for at se, om der ikke var en måde, hvorpå han kunne forbande dem. Den taktik, som Balak brugte, er den samme taktik, som de bruger i dag. De store denominationer ser ned på de små grupper, og alt, hvad de finder blandt dem, som kan være en skandale, bringer de frem og råber det ud. Hvis de moderne lever i synd, er der ingen, der siger noget om det; men lad en af de udvalgte komme i problemer, og alle aviserne bringer det over hele landet. Ja, Israel havde sine bagerste (kødelige) dele. De havde deres side, der ikke var prisværdig; men på trods af deres ufuldkommenheder, ved Guds hensigt, der virker gennem udvælgelse, af nåde og ikke af gerninger, HAVDE DE SKYEN OM DAGEN OG ILDSØJLEN OM NATTEN, DE HAVDE DEN SLÅEDE KLIPPE, SLANGEN AF KOBBER OG TEGNENE OG MIRAKLERNE. De blev retfærdiggjort - ikke i sig selv, men i Gud.

Læs hele kontoen i....
Den Pergamon Kirktid.


  Skriften siger...

Hør, Israel! HERREN vor Gud, HERREN er een.

5 Mosebog 6:4


Klik på et billede for at downloade fuld størrelse billede eller PDF.


De Retsakter Profeten.

(PDFs)

The Two Babylons

by Rev Alexander Hislop.
(PDF English)

En bjergside og
rosenbusk i sne
i Kina.

Liljer af ild.

Ildstøtte.
- Houston 1950.

Lys på en
pyramide klippe.


Åbenbaringenbog.
Fortsætter på næste side.
(Introduktion til Kirketiden.)



Hub Besked... Vælg dit sprog og hent gratis beskeder fra Bror Branham.


Mysteriet om Kristus.

Engelsk nyhedsbrev
hjemmeside.

Åbenbaringsbogen
Serie.

Gud og Videnskab
serie. Arkæologi.

Rapturen kommer.

 

Meddelelsens
hovedundervisning.

Gode Nyhed. Jesus
døde for dine synder.

Vanddåb.

 

Overnaturlige sky.

Ildstøtte.

Guds shekinah herlighed.

Graven er tom.
Han er i live.

Forløberne.

Gud er Lys.

Guddommen forklaret.

Oprindelige synd.
Var det et æble?

Hvad er Guds navn?

Død. Hvad sker der så?

De syv kirke aldre.

De retsakter Profeten.

Stemme af tegnet.

Engel vises.

Gud og Videnskab.
Dinosaur Myte.

En profetens
retfærdiggørelse.

Jordskælvsdommen.

Harmagedon.

Bibelsk Geologi.

 

Arkæologi.
Sodoma og Gomorra.

Gud og Historie
serie Indeks - Daniel.

Noas Arken.

Aktuel forskning.

Levende Ord serie.
Moabitten Rut.

Denne dag denne
Skriften er opfyldt.


Gud har mange
titler...
men han har
kun ét menneske
navn og det
navn er Jesus.