Gud är Ljus.


  Agerar av Profeten serien.


Pearry Green.

Och vi skriva nu detta, för att vår glädje skall bliva fullkomlig. Och detta är det budskap som vi hava hört från honom, och som vi förkunna för eder, att Gud är ljus, och att intet mörker finnes i honom.
1 Johannesbrevet 1:4-5

Johannes, den Herre Jesus Kristi älskade lärjunge, var så nära en vän till Jesus att han ofta skulle placera sitt huvud på Jesu barm. Eftersom han är närmast Honom, han måste ha känt Jesus var en man. Men Johannes evangelium, skrivet efter korsfästelsen, uppståndelse och uppstigning av Jesus, börjar med orden, “I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud... Och Ordet vart kött och tog sin boning ibland oss, och vi sågo hans härlighet...” Uppenbarligen hade Johannes upplevt en uppenbarelse mellan tiden för hans personliga kamratskap med Jesus från Nasaret och den tid då han skrev sitt evangelium. Johannes uppenbarelse fortsatte, för i hans brev skriver han: Och vi skriva nu detta, för att vår glädje skall bliva fullkomlig. Och detta är det budskap som vi hava hört från honom, och som vi förkunna för eder, att Gud är ljus,...” Först John visste Jesus som en man, då Ordet, äntligen som ljus. Ljus i en biblisk bemärkelse är det som skingrar mörkret, vilket gör att man kan se med sina andliga ögon.

Låt oss undersöka erfarenheter Mose med Gud som ljus. Hans första kontakt med Guds övernaturliga fenomen kom som Gud dök upp i en buske det var bränning, men inte konsumeras. Mose vände åt sidan för att se detta som trotsade sinnena och Gud talade till honom, och levererade till honom instruktioner att han skulle ta till Israels barn i Egypten. Nästa sådant fall inträffade när Mose ledde Israels barn ut ur träldom och de åtföljdes av eldstod om natten och molnet om dagen. Skriften påpekar att Gud inte tog bort någon av dessa styrning skyltar. Senare när Mose steg upp i berget till den söka Gud, Skriften säger att ett stort moln täckte berget, “Och HERRENS härlighet tedde sig inför Israels barns ögon såsom en förtärande eld, på toppen av berget. Och Mose gick mitt in i skyn och steg upp på berget. Sedan blev Mose kvar på berget i fyrtio dagar och fyrtio nätter.” Som på andra ställen i skrifterna detta kallas “Herrens härlighet.”

Esekiel rapporterade att när han var i andan, han såg "Guds visioner". Han talade också om en “virvelvind... ut ur norr, ett stort moln, och en eld i vikning sig själv, och en ljushet handlade om det, och ut ur dess mitt som färgen av bärnsten, ut ur mitten av elden.” (Lägg märke till virvelvinden från norr, och minns att virvelvinden kom till Broder Branham, ut ur norr, kapitel 12.) Esekiel talar i 1:26-28, av en tron och att utseendet på en på tronen från ländarna var "eldens utseende" men från ländarna upp "som färgen på bärnsten."

Mose nämner brand, men nämner inte färgen bärnsten liksom Esekiel. Men vad är det normala färg av eld? Det kan på olika sätt kunna beskrivas som rödaktig - gul, eller rödaktig - orange eller gulgrön, dvs. bärnsten.
-----

Om det finns ett mysterium om denna erfarenhet av Johannes [Upp 1], och den sjunde ängelns röst  är att slutföra mysterierna, då ska detta mysterium också göras klart för denna generation. Faktum är att ingen annan generation har sett, mycket mindre hade spelats in på film, Eldstod. Från den dag då hans födelse genom sin barndom, och in i hans ministerium, Broder Branham blev väl förtrogen med uppkomsten av detta ljus. Som en pojke rapporterade han färgen som gulaktig - grön. Slutligen upptäckte han att gulaktig - grön det kallas bärnsten. Ljuset verkade skaror 1933 på Ohio flod, men blev inte fotograferad vid den tiden. Den 24 januari 1950, i Houston Texas, ett fotografi togs som har spelat in ljuset. Detta fotografi undersöktes av George J. Lacy, undersökare av ifrågasatta dokument, Houston Texas, och uttalad autentisk.

I slutet av 1958 satte Gud igen scenen för ett fotografi av hans övernaturliga ljus vid Lakeport, Kalifornien, Fairground. En fotograf med utmärkt utrustning tog två färg skott av Broder Branham medan han predikade. Den första bilden var vanlig och innehöll alla detaljer i scenen: prekestolen, mikrofonen, Broder Branham predikar, en elektrisk omkopplare-board på väggen, och ett stort arrangemang av liljor i en vas på golvet framför prekestolen.


Före...

Efter...

Den andra bilden, från samma plats, innehöll även dessa detaljer, men det var inte en vanlig bild. Denna bild innehåller mycket extra detalj  som inte sågs av de närvarande. Bakom Broder Branham, och tittar ner över honom, är en perfekt profil av ett ansikte som endast kan beskrivas som Jesus Kristus. En övernaturlig altaret och sju slickar av eld som talas om i Uppenbarelseboken som "Guds sju andar" som är "före tronen" är också närvarande i bilden. Liljorna verkar ha vuxit till en stor storlek; De sträcker sig nu över Broder Branhams huvud i bilden (Kristus är Liljekonvalj). Ängeln av lorden ses också i den här bilden med ett tåg av brand utgår från honom som också omsluter Broder Branham. Ängeln har slickar av eld sticker ut från hans fingertoppar.
-----


   Eldstod - Axel

På baksidan av Soul Harbour kyrka i Dallas, Texas, i mars 1964, ett annat konstigt fotografi av Broder Branham var tagen vilket avslöjade ett övernaturligt ljus. Ljuset dök upp i detta fotografi som ett märkligt lick av eld över profetens högra axel. (Människor som kände Broder Branham är bekanta med det faktum att han bar alltid sin högra axel lägre än hans vänstra. Smörjelsen var alltid på hans högra, där Herrens ängel stod.)
-----

I spetsen för Alvernon Way Street, i Tucson, det finns ett spår som leder uppåt in i det massiva Catalina bergen till en topp som kallas Finger Rock. Toppen är synlig från staden. I februari 1965, Broder Branham, med en börda på hans hjärta att söka tillstånd att predika sanningen av äktenskap och skilsmässa, klättrade uppåt längs denna spår till en kanjon under Finger Rock.

Där sökte han flitigt Gud i bön och medan han var bön- i den kanjonen, en stor bärnstensfärgad moln, formad som ett paraply, sågs i fallande på berget toppen och att stiga igen. Föreställningen upprepades tre gånger och var tydligt sett från staden. Skolbarnen släpptes till och med ut ur skolan för fyrtiofem minuter för att titta på detta fenomen. Det var vid denna tidpunkt det Broder Branham fick inspirationen att återvända till Jeffersonville och predika sanningen om äktenskap och skilsmässa. Denna mäktiga uppenbarelse var kanske det största budskapet av allt till Kristi brud hjälpa dem att räta upp sina liv. Än en gång Gud agerade som Han har genom hela historien, genom att uppträda i en Eldstod att prata med mannen, och bevisa igen att Gud är ljus.

Om bara män kunde se...

Översatta extrakt från...
Acts of the Prophet - Chapter 13. (PDF Engelsk)


Först Johannes
visste Jesus
som en man,
då Ordet,
äntligen som
Ljus.


Kristi mysterium.

Engelska nyhetsbrev webbplats.

Gud och Vetenskap
Index. - Arkeologi.

Noaks Arken.

Pågående forskning.

Rapturen kommer.

 

Meddelandets huvudsakliga läror.

De goda nyheterna.
Jesus dog för dina synder.

Vattendop.

 
 

Övernaturliga molnet.

Eldstod.

Agerar av Profeten.

Guds shekinah ära.

Graven är tom.
Han är vid liv.

Gudom är förklarad.

 

Föregångarna.

Gud är Ljus.

Ursprungliga synden.
Var det ett äpple?

Gud och Vetenskap.
Myten om Dinosaurier.

Sju kyrkans åldrar.

Sju Insegel serien.

Gud och Historia
serien Index. Daniel.

Ängeln visas.

Vad är Guds namn?

Jordbävning dom.

En profets rättfärdigande.

Rösten av skylten.

 

Döden.
Vad händer då?

Denna dag denna
Skriften uppfylls.

Arkeologi.
Sodom och Gomorra.

Biblisk Geologi.

 

Klicka på en bild att ladda ner full storlek bild eller PDF.


Pearry Green personal
testimony.

(PDF Engelsk)

Chapter 13
- God is Light

(PDF Engelsk)


Meddelande nav... Välj ditt språk och hämta gratis meddelanden från Broder Branham.