Ängeln visas.


  Agerar av Profeten serien.

Ängelkommissionen.


Pearry Green.

En av Paulus konstigaste upplevelser berörda en himmelsk visitation som inträffade när han skickades till Rom som en fånge, under laddning av en kapten av romerska soldater. Innan de började från Kreta, Paulus hade sagt till kaptenen på skeppet att de inte borde sätta segel. Men kaptenen som var en man av havet, ansåg att han kände tidvatten, vindförhållanden, väder, och havet bättre än Paulus, så han satte segel ändå. De var bara några dagar från ön när de sattes på av en våldsam storm. De kastade tackla och frakt överbord för att lätta skeppet att det inte sjunker och alla förgås. Paulus var tyst en stund tills, som vi läser i Apostlagärningarna 27:21,22:

21 Då nu många funnos som ingenting ville förtära, trädde Paulus upp mitt ibland dem och sade: "I män, I haden bort lyda mig och icke avsegla från Kreta; I haden då kunnat spara eder dessa vedervärdigheter och denna olycka.
22 Men nu uppmanar jag eder att vara vid gott mod, ty ingen av eder skall förlora sitt liv; allenast skeppet skall gå förlorat.

Du måste erkänna det här var ett mycket konstigt uttalande för en man, själv en fånge, att göra till de som ansvarar för skeppet. När alla fruktade för sina liv, han sade att de borde ha lyssnat på honom, men nu borde de ha att vara vid gott mod, ty ingen skulle förgås, men skeppet skulle gå förlorad. Vid vilken auktoritet skulle en man som Paulus, en fånge, tala ett sådant uttalande? Vers 23 säger:

23 Ty i natt kom en ängel från den Gud som jag tillhör, och som jag också tjänar, och stod bredvid mig och sade:
24 'Frukta icke, Paulus.
(Notera att den angeliska varelse först lugnade rädslan för mannen, Paulus, genom att berätta för honom att inte frukta) Du skall komma att stå inför kejsaren; och se, Gud har skänkt dig alla dem som segla med dig.'
25 Varen därför vid gott mod, I män; ty jag har den förtröstan till Gud, att så skall ske som mig är sagt.

Varför talade Paulus med en sådan auktoritet? Det var på grund Gud sände en ängel att stå vid honom och Paulus talade orden att denna ängel berättade för honom. Eftersom ängeln var en Guds budbärare, Paulus kunde säga “Så säger Gud.”
-----

Efter Broder Branham konstiga tidiga liv, efter sin konvertering åren passerade, och han tjänade Gud efter bästa förmåga som pastor och arbetare i Guds rike. Han höll även ett jobb som viltvårdare i Indiana. I början av vad som skulle vara en enorm förändring i sitt liv och ministeriet inträffade i början av mars 1946 när han återvände hem till lunch och promenerade under ett lönnträd på gårdsplanen i sitt hem, på 8th Street i Jeffersonville, Indiana. När han passerade under trädet, han berättar att en mäktig, rusar vinden kom in i trädet. Det slog toppen av lönnträdet och det föreföll honom att trädet skulle slitas sönder. Den enorm inverkan orsakade honom att staggera. Hans fru och andra sprang till honom, de tänkte att han hade blivit sjuk. Han vände sig till henne och sa dessa ord, "I över tjugo år jag har inte kunnat förstå detta ministeriet, denna märkliga känsla på mig själv. Jag kan inte fortsätta så här. Jag måste ha svaret.
-----

Efter att ha bestämt sig och förklarade hans avsikter, Broder Branham gick ensam att söka Gud på en hemlig plats bestämd att känna till svaret och att finna fred i sitt hjärta om denna märkliga känsla och dessa fenomen.
-----

Broder Branham låg framstupa på hans ansikte i grottan inför Gud. När han hade bett sitt hjärta ut i uppriktighet, fråga Gud, han sade att han satt upp och väntade på ett svar. Han bara sitter där, väntar på att Gud talar tillbaka. Hur många gånger har vi hört honom säga, “De som väntar på Herren...” Så ofta när vi ber, vi gör allt talande, och så snart vi är färdiga talande, vi står upp och lämnar. Han sade att hemligheten är efter att du har bett att ha tålamod att vänta tills Gud talar tillbaka. Det är om du tror att Gud har hört dig, vänta sedan på svaret. Broder Branham hade begått sig till Guds vilja i hans liv.

Det var ungefär den 11: e timmen, att han såg ett mjukt ljus som föreföll framför honom. Han tittade upp och steg för att röra sig mot detta ljus och där hängde den stora stjärnan. Det hade inte fem poäng som en stjärna, men såg mer ut som en boll av eld. Då hörde han fotspår, och en stor man närmade sig honom. Mannen vägde kanske tvåhundra pund, hade en mörk complexion, inget skägg, med axel längd hår. Som mannen fångade hans blick, Broder Branham blev mycket rädd, men främlingen tittade på honom på ett vänligt sätt och började tala. Precis som ängeln stod vid Paulus och gav honom instruktioner, så stod denna ängel vid Broder Branham och gav honom instruktioner. Jag har placerat dessa instruktioner här i sju separata kategorier:

“Frukt inte,” sade ängeln, sätta Broder Branham till mods, och fortsatte med att säga: “Jag är en budbärare, skickad till dig från närvaro av den Allsmäktige Gud.” Detta var första fasen, lugnande eventuella farhågor och identifiera sig själv.

I andra fasen, han pratade med Broder Branham om sitt liv och sade: “Jag vill att du ska veta att ditt konstiga liv har varit för ett syfte med att förbereda dig att göra ett jobb som Gud har ordinerat för dig att göra från din födelse.”

Tredje fasen: ängeln berättar för honom att det fanns vissa villkor att han måste träffas och behålla. Han sa: “Om du kommer att vara uppriktig, och du kan få folk att tro att du...” Och sedan gick han vidare till fjärde fasen - resultaten:

Han sa,: “...ingenting kommer att stå före dina böner, inte ens cancer!”

Lägg märke till ängelns ord hittills. Han lade Broder Branham till mods och identifierade sig själv. Han sade till honom att han visste om hans tidigare liv och syfte. Han berättade också för honom han var tvungen att vara uppriktig, och att människor var tvungna att tro honom. Jag vill säga detta i mina egna ord: Om en Guds ängel berättade Broder Branham att han måste vara uppriktig, hur mycket mer så måste vi bli tillsagd att vara uppriktig? Det var också viktigt att han fick folk att tro, därför, om du inte tror Broder Branham att vara en Guds profet för denna tid, då hans budskap och hans ministeriet är inte för dig.

Den femte fasen av ängelns budskap var en varning för folket att bekänna sina synder innan de kom före denna Guds man, och att han måste berätta för folket att deras tankar talar högre före Guds tron än gör sina ord. Detta var en varning till hela mänskligheten.

Då gick ängeln till sjätte fasen och berättade Broder Branham saker om hans liv och framtida ministeriet. Han fick veta att han skulle predika före folkmassor över hela världen och att han skulle stå i packade hörsalar, med människor vände sig borta på grund av brist på utrymme. Hans kyrka i Jeffersonville skulle bli en centraliserad plats där människor skulle komma från hela världen, söker hans böner för deras frälsning.
------

Här stod en Guds ängel sade till honom, “Du kommer att predika före folkmassor, och tusentals världen över de kommer till dig för bön och råd.” Inte bara det, men ängeln fortsatte med att säga att “Du ska be för kungar och härskare och potentater”.

Översatta extrakt från... "The Acts of the Prophet".
Chapter 8 - Angel Appears
(PDF Engelsk)


  Skriften säger...

Den som står efter att vinna sitt liv, han skall mista det; men den som mister det, han skall rädda det.

Lukas 17:33



Meddelande nav... Välj ditt språk och hämta gratis meddelanden från Broder Branham.


Kristi mysterium.

Engelska nyhetsbrev webbplats.

Gud och Vetenskap
Index. - Arkeologi.

Noaks Arken.

Pågående forskning.

Rapturen kommer.

 

Meddelandets huvudsakliga läror.

De goda nyheterna.
Jesus dog för dina synder.

Vattendop.

 
 

Övernaturliga molnet.

Eldstod.

Agerar av Profeten.

Guds shekinah ära.

Graven är tom.
Han är vid liv.

Gudom är förklarad.

 

Föregångarna.

Gud är Ljus.

Ursprungliga synden.
Var det ett äpple?

Gud och Vetenskap.
Myten om Dinosaurier.

Sju kyrkans åldrar.

Sju Insegel serien.

Gud och Historia
serien Index. Daniel.

Ängeln visas.

Vad är Guds namn?

Jordbävning dom.

En profets rättfärdigande.

Rösten av skylten.

 

Döden.
Vad händer då?

Denna dag denna
Skriften uppfylls.

Arkeologi.
Sodom och Gomorra.

Biblisk Geologi.

 

Klicka på en bild att ladda ner full storlek bild eller PDF.


Agerar av Profeten.

(PDFs)

Chapter 8
- Angel Appears

(PDF Engelsk)

Före...

Efter...

William Branham
Life Story.

(PDF Engelsk)

How the Angel came
to me.

(PDF Engelsk)

Pearry Green personal
testimony.

(PDF Engelsk)

God, Hidden and
Revealed in simplicity.

(PDF Engelsk)