Rapturen kommer.


  Profeten Elias.

Profeten Elias.

I Malachi 4:5-6, Gud sa att han skulle skicka oss profeten Elias ”Innan den stora och fruktansvärda dag Herren.” När Jesus blev frågad varför lärarna sa att Elias skulle komma först, Han berättade för dem att Elias skulle komma och återställa alla saker. Sedan berättade han dem att Elias redan hade kommit  och identifierade Johannes Döparen som honom. När Johannes blev frågad "Vem är du?" Han sa: "Jag är röst för en som gråter i öknen". Detta var Jesaja 40:3. Så en man smorde med Elias ande var tvungen att komma och "återställa". Jag tror att William Branham var den profeten att återställa sakerna  som hade gått av in i fel. Du kanske tror att det låter konstigt, men Gud bevisade gång på gång, att detta inte var något vanligt ministerium, med visioner, övernaturliga handlingar, även uppkomsten av de döda (efter certifierats av läkare). Vi är rätt vid tiden för Jesu återkomst - den fruktansvärda dag Herren.


  Ängelkommission.

Ängelkommission.

En natt i 1946 ängel Herren mötte Broder Branham ansikte mot ansikte, och berättade för honom att han var ordinerad att ta en gåva av gudomlig helande till världen. Ängeln sa till honom att han skulle få två tecken för att bevisa att han skickades från Gud. Han upptäckte snart att det första tecknet var, till sin natur, mycket fysiskt ansträngande. Han höll händerna på sjuka människor, känna vibrationerna av deras dödliga sjukdomar reser upp hans arm till sitt hjärta. I de tidiga dagarna av hans ministerium han skulle be för hundratals människor varje natt tills han kände sig yr och skulle nästan svimma från utmattning. Då kom det andra tecknet och det visade sig vara mer fysiskt tröttsamt än det första tecknet. När den Helige Andens smörjelse började att urskilja problemen av människor, varje vision dränerade så mycket av hans energi att han bara kunde be för cirka 15 till 20 personer per natt. Ängeln sade om han kunde få folk att tro honom, ingen sjukdom kunde motstå hans böner. När han hade protesterat att folk inte skulle tro på honom  på grund av sin låga status, då hade Gud lagt till de två tecknen om bevis på hans kommission.

Ladda ner (Engelska):

55-0117  How the Angel came to me.
The acts of the Prophet - The Angel Appears.

  Eldstod - Houston 1950.

Eldstod - Houston 1950.


William Branham.

I Houston, Texas i januari 1950, en fantastiskt fotografi togs av Douglas Studios. I fotografiet framträdde ett ljus ovanför huvudet på Broder Branham i en haloliknande form. Den negativa undersöktes av George J. Lacy vem var FBI-undersökare av ifrågasatta dokument. Detta var att avgöra om eller inte  ljuset kunde ha varit ett resultat av felaktig exponering,  utveckling eller retuschering. Undersökningen tjänat för att fullständigt verifiera faktumet att ljusstyrkan orsakades av ljus som slog på det negativa. Den här bilden har hängt i Hall of Religiös konst i Washington DC, som det enda övernaturliga varelsen som någonsin har fotograferats.

Ladda ner (Engelska)

  53-0509  Pillar of Fire. - William Branham


  Det övernaturliga molnet.

Det övernaturliga molnet.


Pearry Green.

Den 22 december 1962, en hel två månader innan molnet dök upp, Broder Branham fick en vision medan han satt på sitt kontor i Jeffersonville, Indiana, en av tusentals visioner som han hade fått i sin livstid. Den 31 december 1962, han relaterade denna vision till sin församling i Branham Tabernaklet, i Jeffersonville. Hans ord hördes av ungefär sex hundra personer presentera den natten och spelades in på tejp som han förde sin predikan med titeln "Är det här slutet, herrar?" Han berättade hur i visionen han var på sidan av ett berg, avlägsna en cocklebur från ett byxben, när han plötsligt blev chockad över en mäktig explosion, sedan besökt av sju änglar. Han medgav till församlingen att han inte visste meningen med denna vision. Visionen besvärade honom oerhört, och i de veckor som följde han nämnde till andra det kanske Guds syfte i hans liv hade uppfyllts och han skulle dödas i en explosion. Han undrade om dessa änglar skulle bära hans kropp bort som hade gjorts för Mose.

Kort efter denna erfarenhet av visionen, han flyttade med sin familj till Tucson, Arizona, och bosatte sig där. Han predikade några predikningar och började att passa in i livet i denna öken gemenskapen, men visionen spökade honom fortfarande. Var hans tid snart att vara uppe? När skulle det vara?

Sann mot sin natur som en utomhus man och jägare, han fann sig njuta av en favorit sport i området, jakten på den vilda öknen grisen känd som Javelina. Det var under en sådan jaktresa  att den störande visionen var uppfyllt.

Datumet var 7 mars 1963. Det var på morgonen och Broder Branham hade satt ut från lägret att hjälpa sina bröder och medjägare, Bröderna Fred Sothmann och Eugene Norman, lokalisera den elusiva Javelina. Som vanligt hade han redan varit framgångsrik i jakten på hans djur. Han klättrade upp till en ås, efter att ha riktat de andra på vägen de borde ta för att möta en svinbesättning. Han hade sett dessa tidigare och skulle tvinga dem ner till dem. Medan han hade en vila på toppen av åsen för ett ögonblick, han märkte att det fanns en cocklebur på hans byxben. Strax efter att han hade nått för att ta bort den, en blast skakade på berget och när marken darrade under honom, han hoppade i luften, inte veta vad som hade hänt eller vad man kan förvänta sig nästa. På himlen ovanför honom, det föreföll sju små prickar, som flygplan. Mindre än en blink senare dessa prickar materialiserad före honom - en pyramid av änglar med en mäktig ängel på toppen och tre mindre änglar nerför varje sida. Precis som Paulus sade att han fångades upp in i den tredje himlen, så Broder Branham relaterat att han var "fångades upp" mitt in i denna ängla konstellation. Det var vid denna tid han fick kommissionen: “Återvänd österut från där du kom och genom uppenbarelse och syn, Gud kommer att öppna sju sigill som har förseglats i mysterium sedan Johannes uppenbararen skrev dem i boken av uppenbarelsen!”
[Sju kyrkans åldrar.]  [Sju Insegel serien.]

Bröderna med honom visste om visionen och de hade upplevt skalv av berget, men till min vetskap var inte medvetna om änglarnas närvaro. Broder Branham lade dem på den tiden att inte berätta för någon vad de hade sett och hört. Lämnar Tucson den 13 mars 1963, han återvände till Jeffersonville. Från den 17 mars till och med den 24: e, han började den mest framstående och upplysande serie av predikningar någonsin känd i kyrkan.

Tar en försegling varje natt, han, genom den direkta uppenbarelsen och den Helige Andes inspiration varje dag, predikade Guds hemligheter vilken Gud hade lovat Daniel skulle inte avslöjas förrän tidens slut. Det var den tiden som talas om i skrifterna, sluttiden, och Gud talade genom sin profet som han alltid hade gjort, men den här gången kom ordet på ett sätt för uppenbarelse som aldrig tidigare hade talats till människan. Bruden visades många av de saker som de letade efter var redan förbi. Det var redan tid för bruden att "Gör sig själv redo."

Om du undersöker fotografiet  av det vetenskapen-förvirrande molnet du kan se ansiktet på Herren Jesus Kristus i det. Han ser och vetter mot öster, med hår som ull, som Johannes Revelator hade sett honom. Han verkade inte som en ung man som han var när han hängde på ett kors på trettiotre, men som han som är världens domare. Det kan vara svårt för vissa människor att ta emot, men står det i skrifterna på många ställen att när Människosonen uppenbaras, när han kommer att visas att det blir moln?

... from Acts of the Prophet. - Pearry Green

Ladda ner (Engelska):   "Is this the sign of the end Sir"

Läs hela kontot i...
  "The acts of the Prophet" - Pearry Green.


  Att göra Gud en tjänst.

Att göra Gud en tjänst (utan Hans vilja.)

Många människor vill tjäna Gud, men vet inte hur. De gör ett misstag genom att gå om det  på fel sätt.

I 1 Kronik 13 önskade David att göra Gud en tjänst, genom att föra förbundets Ark tillbaka från Kirjat Jearim. Alla ledare och folket kommit överens om. Arken bars på en vagn dragen av oxar. På vägen snubblade oxorna och arken var på väg att tippa av vagnen. Uzza lade fram sin hand för att stoppa den och Herren slog honom död. Detta hände eftersom Ark var tänkt att bäras på axlarna av prästerna, inte på en vagn. Detta var David, försöker göra Gud en tjänst utan att det är hans vilja. Han ville tjäna Gud, men gick om det på fel sätt.

Ladda ner (Engelska)   Trying to do God a Service.


  Sju sammansatt försonande namn på Jehova.

Sju sammansatt försonande namn på Jehova.

Gud har många titlar. (Det finns över 700 i bibeln.) Det finns en grupp av dessa titlar, som kallas de "Sju sammansatt försonande namn på Jehova."

Strax före bilden togs av Eldstod, i Houston Texas, Broder F. F. Bosworth hade just ställt denna fråga, “Gör 7 sammansatta namn Jehova, gäller för Jesus Kristus?.”

“Ja” var svaret.

I början hade Gud gett Adam  uppgiften att namnge saker. [Detta fortsätter fortfarande idag]
Vid olika tider i Bibeln, troende hade gett olika namn till Gud, definierande Hans egenskaper, speciellt när Han hade mött deras behov.

Broder Branham predikade denna serie i juli 1962.

Ladda ner (Engelska).

We would see Jesus.
Jehovah Jireh 1.
Jehovah Jireh 2.
Jehovah Jireh 3.
A super Sign.

Kristi mysterium.

Engelska nyhetsbrev webbplats.

Gud och Vetenskap
Index. - Arkeologi.

Noaks Arken.

Pågående forskning.

Rapturen kommer.

 

Meddelandets huvudsakliga läror.

De goda nyheterna.
Jesus dog för dina synder.

Vattendop.

 
 

Övernaturliga molnet.

Eldstod.

Agerar av Profeten.

Guds shekinah ära.

Graven är tom.
Han är vid liv.

Gudom är förklarad.

 

Föregångarna.

Gud är Ljus.

Ursprungliga synden.
Var det ett äpple?

Gud och Vetenskap.
Myten om Dinosaurier.

Sju kyrkans åldrar.

Sju Insegel serien.

Gud och Historia
serien Index. Daniel.

Ängeln visas.

Vad är Guds namn?

Jordbävning dom.

En profets rättfärdigande.

Rösten av skylten.

 

Döden.
Vad händer då?

Denna dag denna
Skriften uppfylls.

Arkeologi.
Sodom och Gomorra.

Biblisk Geologi.

 

  Skriften säger...

Se, jag skall sända till eder profeten Elia, förrän HERRENS stora och fruktansvärda dag kommer.

Och han skall vända fädernas hjärtan till barnen och barnens hjärtan till deras fäder, för att jag icke, när jag kommer, skall slå landet med tillspillogivning.

Malaki 4:5-6


   Ladda ner.

Klicka på en bild att ladda ner full storlek bild eller PDF.


Eldstod.

 

Det övernaturliga molnet.

Agerar av Profeten.

(PDFs)

Chapter 11 - The Cloud

(PDF Engelsk)

Före...

Efter...

Där korsfästes de Honom.
Platsen för skallen.

The Indictment

(PDF Engelsk)

William Branham Life
Story.
(PDF Engelsk)

   Ladda ner (Engelska)....


Meddelande nav... Välj ditt språk och hämta gratis meddelanden från Broder Branham.