Gods kracht om te veranderen.

<< vorige

volgende >>

  Levende woord serie.

Vernieuwing van uw gezindheid.


William Branham.

Lees het volledige rekening in...
Gods kracht om te veranderen.

Nu, over naar het boek Romeinen, het twaalfde hoofdstuk, en het eerste en het tweede vers, wij wensen deze Schriftplaatsen te lezen.

Ik roep u er dan toe op, broeders, door de ontfermingen van God, om uw lichamen aan God te wijden als een levend offer, heilig en voor God welbehaaglijk: dat is uw redelijke godsdienst.
En word niet aan deze wereld gelijkvormig, maar word innerlijk veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid om te kunnen onderscheiden wat de goede, welbehaaglijke en volmaakte wil van God is.

Nu, zo de Here wil, wil ik als onderwerp vanmorgen nemen: Gods kracht om te veranderen. Word niet aan deze wereld gelijkvormig, maar word innerlijk veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid om te kunnen onderscheiden wat de goede, welbehaaglijke en volmaakte wil van God is.

Het is een oude bekende tekst die velen van uw voorgangers in heel uw tijd gebruikt hebben. Hij is gebruikt sedert het werd geschreven. Maar toch, er is één ding met het Woord van God: het wordt nooit oud, omdat het God is. Het wordt nooit oud. Voor elke generatie, nu gedurende bijna zo'n achtentwintighonderd jaar of meer, is dit Woord van God gelezen door mensen, priesters, enzovoort, en nooit wordt het oud. Ik heb het zelf gelezen gedurende zo'n 35 jaar. En elke keer dat ik het lees, vind ik iets nieuws waar ik de eerste keer overheen heb gekeken. Omdat het geïnspireerd is. Het is God in lettervorm. Het zijn de attributen van God die uitgesproken zijn, en het is op papier gezet.

Vele keren zeggen mensen: “Welnu, mensen schreven de Bijbel.” Neen, de Bijbel zegt zelf dat God de Bijbel schreef. Het is het Woord van God. En het kan nooit falen. Jezus zei: “Hemelen en aarde zullen falen, voorbijgaan, maar Mijn Woorden zullen nimmer falen.” En het kan niet falen omdat het God is, omdat het een deel van Hem is. En dan bent u, die een zoon of dochter bent, er een deel van en dat maakt u een deel van Hem. Daarom komen we samen om gemeenschap te hebben rond het Woord van God.

Nu, dit woord “hervormd”; ik sloeg het gisteren op in het woordenboek. Toen ik uitkeek naar een tekst verloor ik bijna de tijd uit het oog dat ik hier moest zijn. En ik vond dit woord of deze tekst, Schriftplaats liever. En in het woordenboek staat er dat het iets is dat veranderd is. Het is: veranderd worden, hervormd, anders gemaakt dan het was. Het was... Het karakter en alles ervan is veranderd, hervormen.

En ik dacht deze morgen aan Genesis 1. Deze wereld was zonder vorm [woest] en zij was leeg en duisternis was op de aarde; niets dan een complete chaos. Toen deze wereld in die toestand was, bewoog de Geest van God over het wateroppervlak en het gehele beeld werd veranderd; van een totale chaos tot een hof van Eden. Dat is de veranderende kracht van God, die iets kan nemen dat niets is en er iets prachtigs uit kan maken. Gods transformerende kracht.

En wij begrijpen door het lezen van de Schrift, dat God zesduizend jaar bezig was bij het maken van deze toebereiding voor dit Eden. Nu, misschien is Hij niet zo lang bezig geweest, maar gewoon veronderstellend, en het uit de Schrift halend waar staat: “Eén dag bij God is duizend jaar op aarde”, dat is indien God de tijd zou tellen. Zeg dat Hij zesduizend jaar bezig was om de aarde te maken, en Hij had op aarde al het goede zaad geplant. Alles was er gewoon volmaakt. Ik denk, vele keren, dat wanneer zelfs critici het boek Genesis beginnen te lezen, zij het beginnen te kritiseren, omdat het lijkt alsof het zichzelf steeds herhaalt of u hier en daar op het verkeerde been zet. Maar als wij gewoon even zouden opmerken, voor wij tot onze tekst komen, dat Mozes het visioen zag. En God sprak tot hem. God sprak tot Mozes van aangezicht tot aangezicht, van lip tot oor. Nooit sprak Hij zo tot enig ander mens zoals Hij deed tot Mozes. Nu, Mozes was een groot, een der grootste van alle profeten. Hij was een type van Christus.

En God kan spreken, Hij heeft een stem. Hij wordt gehoord. God kan spreken. En God kan schrijven. God schreef de tien geboden met Zijn eigen vinger. Hij schreef eens op de muren van Babylon met Zijn vinger. Hij boog Zich voorover en schreef eens in het zand met Zijn vinger. God kan spreken, God kan lezen, God kan schrijven. God is de bron van alle genade en kracht en van alle Goddelijke wijsheid; het is in God. Dat wetend, is Hij daarom dus de enige Schepper die er is. Er is geen andere Schepper dan God. Satan kan volstrekt niet scheppen, hij bederft alleen wat geschapen is. Maar God is de enige Schepper. Daarom schiep Hij door Zijn Woord. Hij zond Zijn Woord. Al de zaden die Hij op de aarde had geplaatst, vormde Hij door Zijn eigen Woord, want er was niets anders om het zaad uit te maken. Hij had hen geplaatst en zij waren onder het water. Hij zei slechts: “Laat er dit zijn en laat er dat zijn.”

Nu, wij ontdekken dat het er vaak naar uitziet of de Bijbel zich herhaalt of iets zegt over wat er niet staat. Bijvoorbeeld, in Genesis 1 vinden wij dat God de mens schiep, “naar Zijn eigen beeld, naar het beeld van God, schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen.” En dan gaat Hij voort en veel dingen gebeurden op aarde. Dan ontdekken wij voorts dat er geen mens was om de bodem te bewerken. “Toen schiep de Here God de mens uit het stof der aarde.” Dat was een andere man. “En Hij blies de levensadem in hem, en hij werd tot een levende ziel.”

De eerste mens was in het beeld van God, welke Geest is. Johannes 4 zegt: “God is Geest en zij die Hem aanbidden moeten Hem aanbidden in Geest en Waarheid.” Maar God is een Geest. En de eerste mens die Hij schiep, was een geest-mens en hij was in het beeld en de gelijkenis van God. Daarna plaatste Hij deze man in het vlees en de mens viel. Toen kwam God naar beneden, en werd in het beeld van de mens opdat Hij die gevallen mens kon verlossen. Dat is het echte Evangelie-verhaal naar mijn mening.

Nu, God had al deze wonderbare zaden in zesduizend jaar geplant, of Hij had Zijn Woord gesproken. “Het zal op deze manier zijn. Deze boom zal er zijn. Dit zal er zijn.” Alles was perfect. Het was gewoon goed. En Hij beval elk van deze zaden dat zij er zouden zijn; zij zouden zichzelf transformeren in de plant waarin het leven zou zijn van de soort die het Woord van God gesproken had. Als het een eikenboom was, moest het een eik voortbrengen. Als het een palm was, moest het een palm voortbrengen. Daarom had de grote Schepper juist Zijn Woord uitgezonden en het Woord-zaad was daar vóór het echte zaad ooit gevormd was. En het Woord vormde het zaad. Ziet u. “Hij maakte de wereld uit dingen die niet verschijnen,” ziet u. Hij maakte de wereld door Zijn Woord. God sprak alles in bestaan.

En omdat het God was, de Schepper, die alle dingen in bestaan sprak, moet het een perfecte wereld geweest zijn. Het was een prachtige plaats. Het was een waarachtig echt paradijs hier op aarde. Nu dus, elke plaats moet ergens een hoofdkwartier hebben. Deze conventie heeft een hoofdkwartier en deze afdeling heeft een hoofdkwartier en een kerk heeft een hoofdkwartier. En God heeft een hoofdkwartier. En zo heeft deze grote plaats, de natie waarin wij leven, een hoofdkwartier. Evenzo had dit grote Eden een hoofdkwartier en het hoofdkwartier was gelegen in de hof van Eden, in het oosten van de hof. En God stelde Zijn zoon en de bruid van Zijn zoon aan, om over heel Zijn grote schepping hier op aarde te heersen, Adam en Eva.

God was de Vader van Adam. “Adam was de zoon van God”, overeenkomstig de Schriften. Hij was de zoon van God. En God maakte hem een hulpe uit zijn eigen lichaam; wellicht van een rib boven zijn hart, zodat zij dicht bij hem zou zijn, en maakte hem een hulpe. Zijn vrouw als zodanig was zij nog niet, evenmin als hij man was als zodanig. Hij had het slechts gesproken. En daar is het waar de moeilijkheid komt: Satan vond haar, vóór Adam. Het was dus slechts Zijn Woord dat Hij had gesproken.

-----
En wij zijn allen nog steeds in het beeld van God. Maar sommigen zijn zo gedeformeerd, als zonen Gods, dat zij wandelen in tegenspraak met Zijn Woord en Zijn weg, die Hij had en voor ons bereidde om in te wandelen. Het ondergaan van iets, de wereld kronkelt ons uit de weg, trekt ons er dichtbij, en bij die rechte, smalle vore vandaan, waarin Hij ons plantte om zonen en dochters van God te zijn. Zonde heeft deze kwade zaak gedaan aan de zonen en dochters van God.

-----
Nu, voor u die buiten in de uitzending bent, waar u ook moogt zijn, ik wil dat u daar Christus ontvangt als Uw persoonlijke Redder, en vervuld wordt met Zijn Geest. Mogen woorden die deze morgen gezegd zijn in uw hart vallen. En moge u daar Jezus ontvangen. En let u op uw leven en ziet u toe hoe u daarna leeft. En neem hier de filter van een denkend mens. Wanneer u uzelf iets ziet doen dat tegen het Woord is, ga er onmiddellijk bij weg. Ziet u? Omdat er een filter is die de dood bij u weghoudt, dat is Gods Woord. Zijn Woorden zijn leven en zij zullen u voor de dood behoeden.

Lees het volledige rekening in...
Gods kracht om te veranderen.


Klik op een afbeelding om PDF's of een full size afbeelding te downloaden.


Handelingen van
de Profeet.

(PDFs)

Huwelijk En
Echtscheiding.
(PDF)

Mijn Levensgeschiedenis
(W.Branham)
(PDF)
 

Hoe De Engel Tot Mij
Kwam
(PDF)


Bericht Hub...Kies uw taal en download gratis boodschappen van Broeder Branham.


Mysterie van Christus.

Engels Nieuwsbrief Website

Het boek Openbaring.

 

God en Wetenschap.
+ Archeologie.

Goed Nieuws.
Jezus voor je zonden gestorven.

Waterdoop.
Dit is de weg,
wandelt in denzelven;

De Opname Komt.

 

Bekende Leringen van de Boodschap.

Bovennatuurlijke Wolk

De Vuurkolom.

De Shekinah Heerlijkheid van God.

Het graf is leeg
Hij is opgestaan​​.

De voorlopers.

God is Licht.

De Godheid Verklaard.

 

Handelingen van de Profeet.

Zeven Gemeente-tijdperken

De Zeven Zegels.

God en Geschiedenis.
Serie Index - Daniel.

Christelijk lopen serie.

De naam van God.

Levende Woord Serie.

Eindtijd serie.

De Kerst-serie.

Bijbelse Geologie.

 

Ark van Noach.

 

Engel Verschijnt.

Stem van het Teken.

De Originele zonde.
Was het een appel?

Mythologie.

God en Wetenschap.
- Evolutie.
Huwelijk en Echtscheiding.

De Vrouw Izebel.

Onze tijd Laodicéa.

Christus Buitten de Gemeente.

De Leer der Nikolaïeten.

Dood. Wat dan?

Mysterie Babylon.

God en Wetenschap.
Microbiologie.

God en Wetenschap.
Kosmologie.

God en Wetenschap.
De Dinosaurus mythe.

Rechtvaardiging van de Profeet.

Aardbeving Oordeel.

Armageddon.

Goddelijke Genezing.

Ons jonge zonnestelsel.

Archeologie.
Sodom en Gomorra.

Onze berichtenlijst.

  De Schrift zegt...

De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren.

Genesis 1:2