Zevenmaal verzegelde Boek.

<< vorige

volgende >>

  Zeven Zegels serie.

Boek van verlossing.


William Branham.

Lees het volledige rekening in...
De Kloof tussen de Gemeentetijdperken en de Zeven Zegels.

Nu, ik ging naar boven in de [Sabino] Canyon; ik klom zo hoog als ik maar kon, en ik vroeg de Heer, terwijl ik daar zat, wat dit allemaal betekende enzovoort. Ik was wat ongerust en ik wist gewoon niet wat te doen. Terwijl ik bad, gebeurde er iets vreemds. Ik wil eerlijk zijn. Nu, ik zou in slaap kunnen zijn gevallen. Het zou een trance geweest kunnen zijn, of het zou een visioen geweest kunnen zijn. Ik ben min of meer geneigd te geloven, dat het een visioen was. Ik had mijn handen uitgestrekt en zei: “Heer, wat betekent deze donderslag, en wat betekenen deze zeven engelen, in de vorm van de piramide, die me opnamen van de grond en mij oostwaarts wendden - wat betekent het?”

Terwijl ik daar in gebed stond, gebeurde er iets. Er viel iets in mijn hand (nu, ik weet, dat, wanneer u geestelijke dingen niet kunt begrijpen, het u erg vreemd kan voorkomen), maar iets trof mijn hand; en toen ik keek, was het een zwaard. Het gevest was gemaakt van paarlen, de prachtigste parels die ik ooit heb gezien. De stootplaat (weet u, die volgens mij waarschijnlijk uw handen ervoor beschermt dat ze doorstoken worden tijdens het duelleren) was van goud. Het lemmet van de sabel was niet al te lang, maar het was gewoon vlijmscherp, en was van schitterend zilver. Het was het mooiste ding dat ik ooit zag. Het paste gewoon precies in mijn hand en ik hield het vast. Ik zei: “Is dat niet mooi?” Ik keek ernaar, en ik dacht: “Maar weet je, ik was altijd bang voor een zwaard.” Ik ben blij, dat ik niet in de dagen leef dat zij ze gebruikten, omdat ik al bang ben voor een mes. Toen dacht ik: “Wat moet ik daarmee doen?” En terwijl ik het in mijn hand hield, zei een stem ergens vandaan: “Dat is het zwaard des konings.” En toen kwam ik tot mijzelf.

-----
Maar we nemen deze dingen aan (omdat ik geen opleiding heb gehad, typeer ik) en kijken dan hoe het in het Oude Testament geweest is, want het Oude Testament is een type of een schaduw van het Nieuwe Testament; dan heb ik een idee van wat het Nieuwe betekent. Bijvoorbeeld, indien Noach in de ark ging voordat de verdrukking begon - dat is een type, maar voor Noach de ark inging, werd Henoch weggenomen, voordat er nog maar iets gebeurde. Lot werd uit Sodom geroepen, voordat er maar een spoor van verdrukking was begonnen, een vernietiging. Maar Abraham was er de hele tijd buiten, ziet u - een type.

Maar nu zullen we vanaf het eerste vers lezen uit hoofdstuk 5. Ik zal de eerste twee of drie verzen ervan lezen:

En ik zag in de rechterhand van Hem, die op de troon zat, een boekrol, beschreven van binnen en van buiten, welverzegeld met zeven zegels.
En ik zag een sterke engel, die met luider stem uitriep: Wie is waardig de boekrol te openen en haar zegels te verbreken?
En niemand in de hemel, noch op de aarde, noch onder de aarde kon de boekrol openen of haar inzien.
(Wat een boek!)
En ik weende zeer, omdat niemand waardig was gebleken de boekrol te openen of die in te zien.
(Nu, u spreekt over onwaardigheid, nog niet waardig om er naar te kijken - niemand, nergens!)
En één uit de oudsten zeide tot mij: Ween niet; zie de Leeuw uit de stam Juda, de wortel Davids, heeft overwonnen om de boekrol en haar zeven zegels te openen.
En ik zag in het midden van de troon en van de vier dieren en te midden der oudsten een Lam staan, als geslacht, met zeven horens en zeven ogen; dit zijn de zeven Geesten Gods, uitgezonden over de gehele aarde.
En Het kwam en heeft (de rol) aangenomen uit de rechterhand van Hem, die op de troon gezeten was.

We zullen hier even wachten met het lezen van Openbaring 5, tot en met het zevende vers.

Dit zevenmaal verzegelde Boek is geopenbaard ten tijde van de zeven donders van Openbaring 10.

-----
Het geheimenis van dit zevenmaal verzegelde Boek zal geopenbaard worden bij het bazuinen van de boodschap van de engel van het zevende gemeente-tijdperk. De zevende engel begint te bazuinen. De boodschappen zijn opgeschreven, en we hebben ze op de band en in boekvorm. Nu, als hij begint met het bazuinen van de boodschap, zou het geheimenis van God op dat moment voleindigd moeten zijn. Nu, we merken op, dat het Boek van het geheimenis van God niet wordt geopenbaard, totdat de boodschap van de zevende engel wordt gebazuind. Deze punten zullen belangrijk zijn in de zegels, daar ben ik zeker van, omdat het één met het ander verbonden moet worden. Het is op een geheimzinnige manier geschreven, en niemand weet het dan God alleen, Jezus Christus.

Het is een geheimenisvol Boek, het is het Boek van verlossing. (We zullen daar over een ogenblik op in gaan.) We weten dat dit Boek van verlossing niet ten volle begrepen zal worden. Het werd gedurende zes gemeente-tijdperken grondig onderzocht, maar aan het einde, wanneer de zevende engel zijn geheimenis begint te bazuinen, brengt hij de verbinding van alle losse eindjes tot stand, waarnaar deze mannen gezocht hebben. De geheimenissen komen neer van God als het Woord van God en Het onthult de hele openbaring van God. Dan is de Godheid en al het andere verklaard. Alle geheimenissen: het slangenzaad en alle andere dingen moesten geopenbaard worden.

-----
Bemerk, het Boek is met zeven zegels verzegeld. Ziet u het? Het Boek is absoluut een verzegeld Boek, totdat de zeven zegels verbroken zijn. Het is verzegeld met zeven zegels. Nu, dat is anders dan de zeven donders. Dit zijn de zeven zegels, waarmee het Boek verzegeld is. En de zegels zullen niet ontsloten worden voor de boodschap van de zevende engel. Tot nu toe hebben we slechts vermoedens, maar de waarachtige openbaring van God zal als de volmaakt betuigde Waarheid worden bewezen. Nu, dat is precies wat het Woord zei. De geheimenissen zouden op dat moment geopenbaard moeten zijn. En, zoals u zich zult herinneren, was het zevenmaal verzegelde boek in Openbaring 5 nog gesloten, maar in hoofdstuk 10 is het geopend.

Nu, we zullen vaststellen op welke wijze het openen plaatsvond. Het kan niet eerder bekend gemaakt worden, totdat het Lam het Boek neemt, de zegels verbreekt, en het Boek opent. Het Lam moet het Boek nemen; het behoort Hem toe. Nu, bedenk, geen mens in de hemel, geen mens op de aarde - paus, bisschop, kardinaal, staatsouderling of wat hij ook mag zijn - kan deze zegels verbreken of het Boek openbaren, dan het Lam alleen. En wij hebben onderzocht en verondersteld en geaarzeld en ons van alles afgevraagd en dat is de reden waarom we allen zo in verwarring zijn. Maar op grond van de goddelijke belofte zal dit Boek van verlossing volmaakt geopend worden door het Lam, en zullen de zegels ervan ontsloten worden door het Lam, in de laatste dagen waarin wij nu leven. Het wordt niet eerder bekend gemaakt totdat het Lam het Boek neemt en de zegels verbreekt, want onthoudt dat het Boek in de hand werd gehouden van Hem, die op de troon gezeten was. En het Lam komt tot Hem die op de troon gezeten is, en neemt het Boek uit Zijn rechterhand - neemt het Boek.

O, dat is diep. We zullen proberen het door de hulp van de Heilige Geest op te lossen. We zijn afhankelijk van Hem. We zullen straks zien, dat het in de eindtijd plaatsvindt, als de tijd ten einde loopt. Geen denominatie heeft het recht om het Boek te verklaren. Geen mens heeft het recht er een uitlegging aan te geven. Het is het Lam Die het zal verklaren, en het Lam is Degene Die het spreekt. Het Lam maakt het Woord bekend door het te betuigen en het Woord tot leven te brengen. Ziet u, zo is het precies.

-----
Gods wet vereiste een onschuldige vervanger en wie was onschuldig? Elk mens was door sex in zonde geboren. De enige, die niet zo geboren was, had de rechten op eeuwig leven en om koning over de aarde te zijn, verbeurd. O, wanneer ik denk aan dat Schriftgedeelte: “Want Gij hebt hen voor God gekocht... en Gij hebt hen voor onze God gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters en zij zullen als koningen heersen op de aarde.” [Openbaring 5:9,10 - Vert] O, hoe wondervol - bloedverwant-verlosser - o, wat een verhaal zouden we hierover kunnen houden! Merk op, de wet schreef voor dat alleen een bloedverwant-verlosser een verloren gegaan eigendom kon lossen. Genade voldeed aan deze eis, in de persoon van Jezus Christus. Een bloedverwant moet worden geboren vanuit het menselijke ras.

Nu, hoe zouden wij het kunnen zijn? Als elk mens die wordt geboren moet... en iedereen die niet kan zien dat het destijds een sexuele handeling was, is volkomen blind, omdat ieder mens die geboren werd, werd geboren uit een vrouw. God vereiste een bloedverwant-verlosser en deze moest een mens zijn. O, wat zult u nu gaan doen? De wet vereiste een bloedverwant-verlosser. Nu, Hij kon geen engel nemen. Hij moest een mens nemen, omdat wij niet verwant zijn aan de engelen; wij zijn verwant aan elkaar. De engel zou daar nooit zijn gevallen. Hij is een ander soort wezen, hij heeft een ander lichaam. Hij heeft nooit gezondigd; hij is anders. Maar de wet vereiste een bloedverwant-verlosser; en ieder mens op aarde werd uit sex geboren. Nu, ziet u niet dat daar de zonde haar aanvang nam? Dat is waar de zonde begon. Ziet u waar we aan toe zijn? Daar is het zaad van de slang.

Nu, bemerk, er was een bloedverwant-verlosser vereist; en deze verlosser, bloedverwant-verlosser, moest worden geboren uit het menselijk ras. Dat zag er voor ons hopeloos uit, maar laat mij de bazuin voor u laten klinken. De maagdelijke geboorte bracht het produkt voort. De maagdelijke geboorte bracht onze bloedverwant-verlosser voort. Niemand anders dan de Almachtige God werd Immanuël. Immanuël, de bloedverwant-verlosser voldeed aan de eis. U ziet hoe God de eis stelt en er niets is wat wij daaraan kunnen doen. Maar dan treedt genade binnen, overschaduwt die wet en brengt het produkt voort. Amen!

-----
Nu kijk. Het boek Ruth geeft een prachtig beeld hiervan: het vertelt hoe Naomi haar eigendom had verloren. (U allen hebt me er al over horen prediken, niet? Steekt uw hand op wanneer u me er over hebt horen prediken. Dus u kunt het begrijpen.) Boaz moest een verlosser worden. Hij was de enige die het kon doen. Hij moest een bloedverwant zijn, een naaste bloedverwant, en doordat hij Naomi loste, verkreeg hij Ruth. Evenzo Jezus - Boaz typeerde Christus - toen Hij Israël verloste, verkreeg Hij de heidenbruid. Ziet u nu hoe mooi dat is. We hebben het zeker ergens op de band als u het zou willen hebben.

-----
Genade bracht de persoon van Jezus Christus voort. God spreidde Zijn tent - kwam van God om een mens te worden. Hij veranderde Zijn vorm van Almachtige, om een mens te worden, om de gestalte van een mens aan te nemen, zodat Hij kon sterven om de mens te verlossen. Wacht totdat we Hem zien, want niemand anders is waardig.

In orde, in de Bijbel, in het boek van Ruth, zult u ontdekken, wanneer u het leest, dat zo'n persoon de goël genoemd werd, G-O-E-L. De goël was een persoon die kon voldoen aan de eis; de goël moest in staat zijn om eraan te voldoen, hij moest het willen doen en hij moest een naaste bloedverwant zijn om het te kunnen doen. En God, de Schepper van geest, werd familie van ons, toen Hij mens werd, teneinde onze zonde op Zich te kunnen nemen, de prijs te betalen en ons weer terug tot God te brengen. Dat is het. Daar is de Verlosser. Christus heeft ons verlost. We zijn nu verlost, maar Hij heeft Zijn bezit nog niet opgeëist. Nu, u mag daarover van mening verschillen, maar wacht een ogenblik, dan zullen we het zien.

Hij heeft het nog niet opgeëist. Toen Hij het Boek der verlossing nam, heeft Christus alles wat Adam had en alles wat hij verloor, teruggekocht. Hij heeft ons reeds verlost, maar Hij heeft Zijn eigendom nog niet in bezit genomen. Hij kan dat pas doen op de bestemde tijd, dan zal de opstanding plaatsvinden en dan zal de aarde vernieuwd worden en dan zal Hij Zijn eigendom in bezit nemen. Zijn bezit, wat Hij verwierf toen Hij ons verloste, maar het zal gebeuren op de bestemde tijd. Dit wordt beschreven in dit zevenmaal verzegelde Boek waarover wij nu spreken. Goed, dat is het Boek der verlossing. Het wordt allemaal hierin beschreven. Alles, wat Christus zal doen aan het einde, zal deze week aan ons geopenbaard worden in de zeven zegels, als God het ons toestaat. Goed, het zal geopenbaard worden....

Lees het volledige rekening in...
De Kloof tussen de Gemeentetijdperken en de Zeven Zegels.


Dit zevenmaal
verzegelde Boek
is geopenbaard
ten tijde van
de zeven donders
van Openbaring 10.



Bericht Hub...Kies uw taal en download gratis boodschappen van Broeder Branham.


Mysterie van Christus.

Engels Nieuwsbrief Website

Het boek Openbaring.

 

God en Wetenschap.
+ Archeologie.

Goed Nieuws.
Jezus voor je zonden gestorven.

Waterdoop.
Dit is de weg,
wandelt in denzelven;

De Opname Komt.

 

Bekende Leringen van de Boodschap.

Bovennatuurlijke Wolk

De Vuurkolom.

De Shekinah Heerlijkheid van God.

Het graf is leeg
Hij is opgestaan​​.

De voorlopers.

God is Licht.

De Godheid Verklaard.

 

Handelingen van de Profeet.

Zeven Gemeente-tijdperken

De Zeven Zegels.

God en Geschiedenis.
Serie Index - Daniel.

Christelijk lopen serie.

De naam van God.

Levende Woord Serie.

Eindtijd serie.

De Kerst-serie.

Bijbelse Geologie.

 

Ark van Noach.

 

Engel Verschijnt.

Stem van het Teken.

De Originele zonde.
Was het een appel?

Mythologie.

God en Wetenschap.
- Evolutie.
Huwelijk en Echtscheiding.

De Vrouw Izebel.

Onze tijd Laodicéa.

Christus Buitten de Gemeente.

De Leer der Nikolaïeten.

Dood. Wat dan?

Mysterie Babylon.

God en Wetenschap.
Microbiologie.

God en Wetenschap.
Kosmologie.

God en Wetenschap.
De Dinosaurus mythe.

Rechtvaardiging van de Profeet.

Aardbeving Oordeel.

Armageddon.

Goddelijke Genezing.

Ons jonge zonnestelsel.

Archeologie.
Sodom en Gomorra.

Onze berichtenlijst.

  De Schrift zegt...

En ik zag een anderen sterken engel, afkomende van den hemel, die bekleed was met een wolk; en een regenboog was boven zijn hoofd; en zijn aangezicht was als de zon, en zijn voeten waren als pilaren van vuur.

En hij had in zijn hand een boeksken, dat geopend was; en hij zette zijn rechtervoet op de zee, en den linker op de aarde.

En hij riep met een grote stem, gelijkerwijs een leeuw brult; en als hij geroepen had, spraken de zeven donderslagen hun stemmen.

Openbaring 10:1-3


Klik op een afbeelding om PDF's of een full size afbeelding te downloaden.


Handelingen van
de Profeet.

(PDFs)

Hoofdstuk 14
- Sabino Canyon

(PDF)

Mijn Levensgeschiedenis
(W.Branham)
(PDF)
 

Hoe De Engel Tot Mij
Kwam
(PDF)