Een filter van een denkend mens.

<< vorige

volgende >>

  Christelijk lopen serie.

Godsdienstige filter van de wereld.


William Branham.

Lees het volledige rekening in...
Een filter van een denkend mens.

Numeri 19:9,
Een rein man zal de as van deze verzamelen, en buiten het leger in een reine plaats wegleggen; En het zal zijn ter bewaring voor de vergadering van de kinderen Israëls, tot het water der afzondering; het is ontzondiging.

Het onderwerp dat ik voor vanavond gebruik, is Een Filter Van Een Denkend Mens. Zo'n tekst als deze klinkt erg radicaal als hij wordt gebruikt door een prediker die zo tegen het roken is Het Filter Van Een Denkend Mens.

Het gebeurde onlangs op een morgen, toen ik op eekhoornjacht ging, dat... U mensen daar buiten aan de radio, of aan de telefoon, als u de uitdrukking op de gezichten van de samenkomst had kunnen zien, zou u er ook om gelachen hebben- Een Filter Van Een Denkend Mens.

Wel, het gebeurde allemaal daar, waar de Engelen van de Here mij op een morgen verschenen en die eekhoorns in bestaan werden gesproken. U allen herinnert het zich toen het plaatsvond. En ook precies op de top van de heuvel waar ik stond, vlak voordat ik predikte over de Zeven Gemeente Tijdperken. Terwijl ik op een morgen voor daglicht ging jagen, stond daar... Ik dacht dat de zon opkwam, ongeveer vier uur 's morgens. Het was ongewoon. Ik zag dat Licht en ik draaide mij om en daar stonden de Zeven Gouden Kandelaren op de top van de heuvel, en iets als een regenboog, kwam door de pijp die ze voedde.

Onmiddellijk daarna verscheen de Here Jezus aan ons en toen hoorde ik een Stem zeggen: “De Jehova van het Oude Testament is Jezus van het Nieuwe!” En daar werd Hij na een poosje geopenbaard na die Zeven Gouden Kandelaren. Let daar op. Hoevelen herinneren zich die tekst? Ik schreef hem op de achterzijde van een doos patronen, die ik in mijn zak had: “Jehova van het Oude Testament is Jezus van het Nieuwe”. God in de Hemel weet dat dat waar is.

----
Ik had het gelezen in het boek Daniël, waar Hij tot de Oude van Dagen kwam, Wiens haar wit was als wol. Toen zag ik die Oude van Dagen; Hij was die Oude van Dagen, Dezelfde gisteren, vandaag en voor immer. Ik zag dat het een symbool was. Maar waarom de witte wol? Toen scheen de Heilige Geest tot mij te spreken over een afbeelding van een oude rechter die ik eens had gezien. Ik ging de geschiedenis na; ik ging de Bijbelse geschiedenis en van alles na om het te ontdekken. En de oude rechters, evenals de hogepriester in Israël, moesten witte, grijze wolachtige haren en baarden hebben, omdat het wit boven hem betekende, dat hij het hoogste gezag had van de rechters in Israël. Zelfs tot op vandaag en een paar honderd jaar geleden - het kan zijn 200 jaar geleden of misschien minder - droegen al de Engelse rechters, of zij nu jong of oud waren, als zij recht moesten spreken een witte pruik, om te laten zien dat er in dat koninkrijk geen ander gezag was boven hun woord. Hun woord is het uiteindelijke woord van het koninkrijk. Wat zij zeggen, dat geldt.

En nu zag ik Hem daar staan, nog een jonge Man, maar met de witte pruik op. Hij was het volle, hoogste Gezag; Hij was het Woord. En Hij droeg de witte pruik. Toen wij later, na deze predikingen naar het Westen gingen en de Engelen van de Here daar verschenen voor de Zeven Zegels en zij weer omhoog de lucht in gingen (waarvan wij hier en overal in het land de foto hebben) stond Hij daar nog steeds met die pruik van die opperste autoriteit. Hij is het Hoofd van de Gemeente. Hij is het Hoofd van het Lichaam. Er is nergens iets aan Hem gelijk. Hij maakte alle dingen door Zichzelf. Hij maakte alle dingen voor Zichzelf en zonder Hem werd er niets gemaakt. Hij heeft alle gezag in de hemelen en op aarde, en alles behoort aan Hem. En in Hem woont de Volheid der Godheid lichamelijk. Het Woord was God, Werd onder ons vlees gemaakt, en Hij was Degene, die het gehele geheim van het hele verlossingsplan openbaarde, Hetgeen aan al de profeten en wijzen verkondigd was. Hij alleen was Degene met de pruik op, Die met het opperste gezag bekleed was.

Nu, ik bleef op die morgen onlangs stilstaan op de heuvel en het leek of er daar een paar eekhoorns bezig geweest waren te knagen. Ik ging ergens zitten. Ik zat daar nog maar een ogenblik of de bosjes in mijn nabijheid bewogen zich en de een of andere grote kerel met een dubbelloopsgeweer kwam daar de bosjes uitwandelen. Ik viel bijna flauw van de schrik. Ik bukte mij en dook weg. Ik was bang om te bewegen, uit angst dat hij op mij zou schieten. Maar de bosjes bewogen zich, dus ik hield me doodstil.

Plotseling kwam een eekhoorn tevoorschijn op de heuvel en hij ontlaadde beide lopen op hem en... hij miste hem. De eekhoorn verdween de heuvel over en ik dacht: “Nu maak ik dat ik wegkom, terwijl al dat geluid echoot. Hij heeft zijn geweer leeggeschoten”. Ik rende de heuvel af en de knaap schoot vlak voor mij. Ik week uit naar deze kant en ik begon langs een andere weg naar beneden te lopen en een .22 geweer werd afgeschoten. De kogels vlogen over mij heen en ik zei: “Nee maar, ik zit in een verschrikkelijke situatie”.

Dus keerde ik mij om en liep naar de rivier en ik dacht: “Ik zal hier naar beneden gaan en mij verbergen totdat zij klaar zijn, zodat ik rustig weg kan komen”. En op weg naar beneden werd mijn aandacht toevallig naar rechts getrokken. Toen ik keek, lag daar een leeg sigarettenpakje, dat één van hen daar weggegooid had, toen hij door de bosjes achter de eekhoorntjes had aangezeten.

Ik keek er naar. Ik raapte het niet op, omdat ik om te beginnen al niet van de lucht houd. Ik keek er naar en het was van een zekere tabaksmaatschappij. Ik geloof dat ik hun naam maar liever niet noem, u zult het wel weten. Er stond op: “Een filter van een denkend mens en de smaak van een rokend mens”. Ik keek er naar en dacht: “Een filter van een denkend mens!” Ik dacht: “Als de mens er goed over na zou denken, zou hij helemaal niet willen roken. Hoe zou dat een filter van een denkend mens kunnen zijn? Een denkend mens zou helemaal niet willen roken”. Zo is het precies.

----
Ik keek er naar en ik dacht: “Het is zoiets als de denominaties van vandaag, de kerken die wij hebben”. Elk van hen heeft zijn eigen filter; zij hebben hun eigen type filter. Zij laten gewoon binnenkomen wat zij willen en wat ze niet binnen willen laten komen filtreren ze uit met hun eigen type filter. Zij laten precies zoveel van de wereld binnenkomen om hun ongelovigen die daar zijn tevreden te stellen. Zij laten hen binnen, ongeacht wat ze zijn, als zij maar geld hebben. Zij zullen hen binnen laten ongeacht hoe ze zijn, als ze maar populair zijn. Maar er is één ding: u kunt niet op dié wijze de Gemeente van God binnenkomen, ik bedoel nu niet in de denominatie, maar in de echte, ware Gemeente van God.

----
De mensen weten wat zij willen. Dus als zij moeten krijgen wat zij willen, zullen zij door een bepaald soort filter moeten spreken dat genoeg van de wereld doorlaat om hun wereldse smaak te bevredigen. “Een filter van een denkend mens, de smaak van een rokend mens- de godsdienstige filter van de wereld en de smaak van een werelds mens”.

Zij willen godsdienstig zijn. Zij denken dat zij godsdienstig moeten zijn, omdat zij een ziel hebben. Toen wij in het begin naar dit land kwamen, ontdekten wij dat de indianen de zon enzovoort aanbaden. Waarom? Omdat hij een menselijk wezen is. Als wij teruggaan in de verre oerwouden van Afrika, ontdekken wij dat de inboorlingen iets aanbidden. Waarom? Zij zijn menselijke wezens en zij moeten aanbidden. De mens, hoe diep hij ook gevallen is, weet nog altijd dat er ergens iets is, maar hij heeft zo'n smaak naar de wereld, dat hij de juiste filter niet kan nemen. Hij wil zijn eigengemaakte filter hebben. Iedereen maakt zijn eigen soort filter.

----
Merk op, in Numeri 19 (ik wil dat u het leest als u thuis bent, als u meer tijd hebt) toen had Israël zonde begaan. Zij namen dan eerst een rode vaars, die nog nooit een juk op haar hals had gehad. Dat betekent dat zij nooit met iets onder één juk was gekomen. En zij moest rood zijn. De kleur rood is de kleur van de verzoening. Wist u, dat de wetenschap zegt, dat als u rood neemt en door rood naar rood kijkt, het wit is? Kijk door rood naar rood, het is wit. Hij kijkt door het rode Bloed van de Here Jezus en onze rode zonden worden zo wit als sneeuw- rood door rood. De vaars werd gedood in de avondtijd door de hele vergadering van Israël en er werden zeven strepen van haar bloed gestreken op de deur, waar de hele vergadering door moest binnenkomen- een type van de Zeven Gemeente Tijdperken door het Bloed.

En dan werd haar lichaam genomen en verbrand. Het werd verbrand met de hoef, met de huid, met de ingewanden, met de drek. Alles werd samen verbrand en het moest opgepakt worden door een reine man en gelegd worden op een reine plaats buiten de vergadering. Daarom, als Israël slechts het type kon zien: Dit Woord van God moet niet aangeraakt worden door vuile handen van ongeloof. Het moet een reine man zijn en als hij rein is, moest hij door Gods Filter komen. Een reine man met reine handen! En het moest bewaard worden in een reine plaats. Niet een plaats waar de Izebels en de Ricky's en alles en iedereen meedoen- die meedoen aan het Avondmaal en zo, terwijl zij omgaan met getrouwde vrouwen en mannen, en allerlei soort vuiligheid, die naar danspartijen en partijtjes gaan, en kortgeknipt haar dragen en korte broekjes en al dat andere en zichzelf Christenen noemen. Het moet bewaard worden in een reine plaats en aangeraakt worden door reine handen. En als Israël zondigde en erkende dat zij verkeerd gedaan hadden, werden zij besprenkeld met de as van deze vaars en dat was een water der afzondering, een reiniging van de zonde.

Let op, hier is het! Voordat Israël gemeenschap kon hebben in de aanbidding, moesten zij eerst door de wateren der afzondering gaan- door rechtvaardiging. Geloof komt door het horen; het horen van het Woord. Dan kwamen zij de vergadering binnen onder die zeven strepen van het bloed, wat toonde dat iets was gestorven, was heengegaan voor hun zonde. Zij werden afgescheiden door het horen van het Woord, de Wateren der afzondering en dan kwamen zij met Hem in gemeenschap.

De enige plaats waar God een mens ontmoet, is onder die orde. Hij zou hem nergens anders willen ontmoeten. Hij moest onder die orde komen. God ontmoette Israël slechts in één plaats. En God ontmoet u vandaag slechts in één plaats; en dat is in Christus Jezus. Hij is het Woord, de Wateren der Afzondering. Zijn bloed werd vergoten voor alle Zeven Gemeentetijdperken, en dan treden wij door de Heilige Geest in die gemeenschap, die alleen maar aan de Gemeente gegeven wordt. O, hoe groot is Hij!

Wij willen nu ook kijken naar Efeze 5:26. Daar wordt gesproken van het waterbad van het Woord, een water der afzondering. Wat doet het? Dan is het Filter van God het Woord. Water der afzondering- het waterbad der afzondering door het Woord, Gods Filter.

Dan kunt u niet in Christus komen door het kerkfilter. U kunt niet komen door een denominatie- of geloofsbelijdenis-filter. Er is maar één Filter waardoor u in die heilige plaats kunt komen; dat is door het waterbad van het Woord. Het Woord van God is het Filter van een denkend mens.

De kerk zal u hier oordelen of u een goed lid bent of niet. Zij zullen u een goede begrafenis geven en bij uw dood de vlag halfstok hangen, grote bloemkransen brengen en alles voor u doen, maar als het aankomt op uw ziel die voor God staat, dan moet deze Eeuwig Leven hebben. En als deze Eeuwig Leven heeft, is het een deel van het Woord. En zoals ik mijn eigen woord niet kan ontkennen- mijn eigen hand mijn hand niet kan ontkennen.... Mijn eigen ogen kunnen mijn hand of mijn voet of mijn teen of welk deel van mij ook niet ontkennen. Zij kunnen ze niet ontkennen, evenmin kan een man of een vrouw die een deel van het Woord van God is, één deel van het Woord van God ontkennen.

Vrouwen, als u dan denkt dat u met geknipt haar in de tegenwoordigheid van God kunt komen, hebt u ongelijk. Ziet u het? U hebt ongelijk. U kunt niet door Gods Filter komen, waar u gewassen wordt door het water van het Woord. Dan treedt u in gemeenschap. U denkt dat u er bent, maar u kunt daar niet komen, tenzij u komt door het Woord. En ieder plekje; elk Woordje van God... “De mens zal niet leven bij brood alleen, maar bij elk Woord”. Het moet door die filtering komen. En dat geeft de smaak van een rechtvaardig mens, omdat hij daarnaar zoekt naar iets wat hem reinigt.

Het Woord, Gods Woord is het Filter van een denkend mens, en het geeft een rechtvaardig mens de smaak. Wij weten dat dat waar is. Het filtreert al de zonde van ongeloof uit. Er is geen ongeloof meer wanneer u door het Filter gaat, omdat het de smaak is van een ware gelovige.

De ware gelovige wil hoe dan ook, recht zijn. Hij wil gewoon niet zeggen: “Wel, ik ben van goede stand. Ik behoor tot de kerk, de grootste kerk in de stad”. Het deert mij niet of het een zendingsgroep op de hoek is, of het ergens in een kelder is, een denkend mens weet dat hij God moet ontmoeten. En ongeacht wat de kerk zegt of iemand anders zegt, hij moet aan Gods voorwaarden voldoen. En Gods voorwaarden zijn Gods Woord.

“Wel”, zeggen zij, “Gods Woord!” Zeker, zij geloven allen dat het Gods Woord is, maar kunt u daarmee gefiltreerd worden? Hoe kunt u een vrouw met geknipt haar erdoor laten komen? Hoe zult u dat kunnen? Hoe kunt u een man er doorheen laten komen, die vast wil houden aan deze leerstelling? Ziet u? Het is niet de smaak van een denkend mens. Nee, een denkend mens zal zich twee keer bedenken, voordat hij in zoiets trapt.

Merk op, dat Woord kan Zichzelf niet verloochenen. Dan is het tevreden- of het is het verlangen. Het is een verlangen naar wat? Wat liet u er eigenlijk naar verlangen? Omdat er diep in uw ziel een voorbestemd zaad lag, dat het Eeuwige Leven was, dat daar altijd al binnen lag. Het was daar altijd al. “Al wat de Vader Mij gegeven heeft, zal tot Mij komen. Er zal niet één van hen verloren gaan”.

“De smaak van een denkend mens”. Als een denkend mens het Woord van God hoort: “Mijn schapen horen Mijn Stem, een vreemde zullen zij niet volgen...” Want daar diep binnenin is Leven; en Leven verbindt zich met Leven. De zonde verbindt zich met zonde, en zonde is zo huichelachtig, dat men denkt gered te zijn, terwijl het niet zo is. Zonde bevindt zich in grote diepten van huichelarij.

Lees het volledige rekening in...
Een filter van een denkend mens.


Mysterie van Christus.

Engels Nieuwsbrief Website

Het boek Openbaring.

 

God en Wetenschap.
+ Archeologie.

Goed Nieuws.
Jezus voor je zonden gestorven.

Waterdoop.
Dit is de weg,
wandelt in denzelven;

De Opname Komt.

 

Bekende Leringen van de Boodschap.

Bovennatuurlijke Wolk

De Vuurkolom.

De Shekinah Heerlijkheid van God.

Het graf is leeg
Hij is opgestaan​​.

De voorlopers.

God is Licht.

De Godheid Verklaard.

 

Handelingen van de Profeet.

Zeven Gemeente-tijdperken

De Zeven Zegels.

God en Geschiedenis.
Serie Index - Daniel.

Christelijk lopen serie.

De naam van God.

Levende Woord Serie.

Eindtijd serie.

De Kerst-serie.

Bijbelse Geologie.

 

Ark van Noach.

 

Engel Verschijnt.

Stem van het Teken.

De Originele zonde.
Was het een appel?

Mythologie.

God en Wetenschap.
- Evolutie.
Huwelijk en Echtscheiding.

De Vrouw Izebel.

Onze tijd Laodicéa.

Christus Buitten de Gemeente.

De Leer der Nikolaïeten.

Dood. Wat dan?

Mysterie Babylon.

God en Wetenschap.
Microbiologie.

God en Wetenschap.
Kosmologie.

God en Wetenschap.
De Dinosaurus mythe.

Rechtvaardiging van de Profeet.

Aardbeving Oordeel.

Armageddon.

Goddelijke Genezing.

Ons jonge zonnestelsel.

Archeologie.
Sodom en Gomorra.

Onze berichtenlijst.

  De Schrift zegt...

Gij mannen, hebt uw eigen vrouwen lief, gelijk ook Christus de Gemeente liefgehad heeft, en Zichzelven voor haar heeft overgegeven;

Opdat Hij haar heiligen zou, haar gereinigd hebbende met het bad des waters door het Woord;

Opdat Hij haar Zichzelven heerlijk zou voorstellen, een Gemeente, die geen vlek of rimpel heeft, of iets dergelijks, maar dat zij zou heilig zijn en onberispelijk.

Efeziërs 5:25-27


Klik op een afbeelding om PDF's of een full size afbeelding te downloaden.


Handelingen van
de Profeet.
(PDFs)

Hoofdstuk 11
De Wolk.
(PDF)

Mijn Levensgeschiedenis
(W.Branham)
(PDF)
 

Hoe De Engel Tot Mij
Kwam
(PDF)



Bericht Hub...Kies uw taal en download gratis boodschappen van Broeder Branham.