Gods enige voorziene plaats van aanbidding.

<< vorige

volgende >>

  Levende woord serie.

Deuteronomium - Twee wetten.


William Branham.

Lees het volledige rekening in...
Gods enige voorziene plaats van aanbidding.

Deuteronomium 16:2-4,
2 Dan moet u voor de HEERE, uw God, het paaslam slachten, kleinvee en runderen, op de plaats die de HEERE zal uitkiezen om Zijn Naam daar te laten wonen.
3 U mag er niets wat gezuurd is bij eten. Zeven dagen moet u er ongezuurd brood bij eten, brood van de ellende-want met haast bent u uit het land Egypte vertrokken-om de dag te gedenken dat u uit het land Egypte trok, alle dagen van uw leven.
4 Er mag bij u zeven dagen lang geen zuurdeeg gezien worden, in heel uw gebied; en van het vlees dat u op de avond van de eerste dag slacht, mag niets tot de morgen overblijven.

Het woord Deuteronomium zelf betekent 'twee wetten'; het woord Deuteronomium. God heeft twee wetten. Twee wetten: één ervan is sterven door ongehoorzaamheid aan het Woord, en de andere is leven door gehoorzaamheid aan het Woord. Dat zijn de twee wetten, en Deuteronomium betekent deze twee wetten. Beiden worden ons absoluut voorgehouden in de Schrift. Eén ervan is de dood, de andere is leven; leven en dood. God houdt Zich alleen op met het leven, Satan alleen met de dood. En deze werden in het openbaar voor de wereld ten toon gespreid, openlijk voor ieders oog en er is geen verontschuldiging voor. De ene werd getoond op de berg Sinaï, toen de wet werd gegeven, die het gehele menselijke ras ter dood veroordeelde; de andere werd op de berg Golgotha gegeven en bracht het gehele menselijke ras leven, toen de straf werd betaald door Jezus Christus. De twee wetten van Deuteronomium werden in deze twee grote dingen vervuld.

Ik wil dat u eveneens opmerkt, dat er ook twee verbonden werden gegeven. Eén verbond werd aan Adam gegeven, welke op voorwaarden was, zoals de wet: “Als u dit niet zult aanraken, dan zult u leven; maar indien u het aanraakt, zult u sterven.” Dat was een wet. Daarna werd er aan Abraham een andere wet gegeven, welke zonder voorwaarde, door genade, was: “Ik heb u en uw zaad na u gered.” Amen! Dat is een type van Golgotha, niet het type van het verbond met Adam, maar met het verbond van Abraham. Maar nu horen we Hem zeggen dat er slechts één plaats is, waar Hij de mens, die Hem wil aanbidden, zal ontmoeten. U hebt het zojuist in mijn tekst gehoord. We zullen er zo dadelijk naar terugverwijzen.

Als er dan maar één plaats is waar God de mens ontmoet, zouden we maar beter zeer voorzichtig kunnen zijn. Laten we nu vanochtend onze tradities opzij zetten, in deze zondagsschoolles, en er zeer zeker van zijn die ene plaats te vinden. Want God heeft hier gezegd dat Hij u niet in een andere plaats zal ontvangen. Hij zal u niet ontvangen in een of andere kerk. Alleen in Zijn gemeente, dat is de enige plaats waar Hij u zal ontvangen. “Wat dacht u, broeder Branham, ook niet als ik oprecht ben?” Nee.

Onthoud dat Jezus met enkele oprechte mensen sprak, de aanbidders van Zijn dag, en Hij zei: “Tevergeefs eren jullie Mij.” Ware, onvervalste aanbidding, vanuit de grond van hun hart. “Tevergeefs aanbidt u Mij, omdat u leringen leert, die geboden van mensen zijn”, ofwel hun denominationele geloofsbelijdenissen. Oprecht, eerbiedig, zo godsdienstig als het maar zijn kan. En dat gebeurde niet voor het eerst bij de Farizeeën. Kaïn en Abel, de eerste twee vereerders die geboren werden door een natuurlijke geboorte hier op aarde, kwamen helemaal met dezelfde houding.

Kaïn was net zo godsdienstig als Abel. Ze bouwden beiden altaren. Ze hielden beiden van God. Ze brachten beiden offers. Ze aanbaden beiden. Ze betaalden beiden tienden. Ze deden beiden alles precies hetzelfde. Maar Abel, door geloof, wat 'de openbaring' is- het Woord van God geopenbaard, duidelijk gemaakt, ten toon gesteld en betuigd. Glorie! Kaïn bracht een offer, maar God betuigde het niet. God vereiste aanbidding, en Kaïn bracht het offer, maar God betuigde het niet. Maar door het ware kanaal...

U zegt: “Wel, mijn kerk is het. Mijn...” Wacht slechts een ogenblik. God legt Zijn Woord uit door Zijn termen waarin Hij sprak. Zie, Kaïn zei: “Ik ben godsdienstig. Ik heb mijn Maker lief. Ik offer U dit prachtige altaar. Ik bied U dit offer aan. Ik bouwde al deze dingen, Heer, omdat ik van U houd.” Abel zei hetzelfde. Nu, het gaat om diegene die werd betuigd, diegene die werd bewezen. En God kwam neer en ontving Abels offer, omdat hij door openbaring op het ware kanaal van God was gestuit, en dat werd aangenomen.

Let nu op die geest van Kaïn, die regelrecht door de Schrift heen komt, tot op deze laatste dag. Fundamenteel? Net zo fundamenteel als die andere. Kijk naar de profeet Bileam en de profeet Mozes. Beiden hadden zeven altaren; altaren van Jehova; en op elk ervan bloed. Niet alleen dat, ook een ram op ieder altaar. En wat het aantal betreft, precies het juiste getal, zeven, 'volmaakt', zeven rammen. Beide altaren precies helemaal hetzelfde. De één was net zo fundamenteel als de ander. Maar wie betuigde God? Ziet u? Degene die in Zijn Woord was. Fundamenteel zijn betekent niet zoveel. Het gaat om de openbaring van God.

Bedenk nu! Waarom werden deze mannen, deze Farizeeën, geroepen en door Jezus in deze staat geplaatst? Hij zei: “Tevergeefs vereert gij Mij.”. Hem vereren: onvervalste aanbidding, ware aanbidding vanuit hun harten. “Tevergeefs vereert u Mij.” Waarom? “Omdat u leringen leert, die geboden van mensen zijn, daarom maakt u dat de geboden van God geen uitwerking meer op de mensen hebben.”

Als ik u een Methodistenboodschap zou brengen, zou het geen uitwerking op u hebben, omdat dit de tijd van de bruid is. Als Mozes de boodschap van Noach had onderwezen, zou het geen uitwerking gehad hebben. Als Jezus Mozes' boodschap had onderwezen, zou het geen uitwerking hebben gehad. Want de voorbestemde zaden die daar liggen, zullen alleen bewaterd worden door dat soort water, dat is gegeven voor dat zaad. Ziet u? Het zal onder geen andere voorwaarde opgroeien. Het moet aan de voorwaarde voldoen om te kunnen groeien.

----
Dat is wat de denominaties doen. Ziet u? God is geen schepper van denominatie, want denominatie is Babylon, en Hij is niet de Schepper van verwarring. We zien het allemaal... U hoeft zelfs geen intellectueel te zijn om dat te zien. Het is Babylon! Ziet u? Traditie (denk daaraan), oprechte mensen, nu, nog steeds. Hoewel ze dat geloven, moet er toch één zuivere plaats zijn waar God Zich bevindt.

Let nu op het tweede vers: “Aanbid op de plaats die Ik verkozen heb.” De offerplaats natuurlijk, waar ze aanbidden, waar ze het offer gaan brengen. “De plaats die Ik heb verkozen; niet wat u verkiest, niet wat de mens verkiest. Maar wat Ik verkozen heb, in die plaats zult u aanbidden.” Het toont dat er dan maar één plaats is, de andere zijn vergeefs. Het moet niet uw keus zijn, maar het moet Zijn keus zijn.

“Wel, ik hoef niet naar de kerk te gaan.” Of: “U bent zo bekrompen! U maakt zich zelfs druk over vrouwen die preken, of over vrouwen die hun haar knippen en over mannen met deze andere zaken. Ach, u bent zo bekrompen!” Goed, u hoeft Gods Weg erover niet aan te nemen, gaat u maar door zoals men gewoon is. Ziet u? Maar u zult ontdekken dat het in de Schrift geschreven staat, daarom: “Tevergeefs aanbidt u Mij.” Ziet u? Jezus sprak over dezelfde zaak. Ziet u?

----
Laten we hier ook letten op de plaats die Hij koos waar het offer neergelegd moest worden, de plaats die Hij koos om het offer neer te leggen. U kunt het niet zomaar in een van deze poorten leggen; maar in de plaats die Hij heeft verkozen om het te brengen. Hij liet ook Zijn Naam in die plaats wonen. Zie, dat is wat Hij hier zei. Hij verkoos Zijn Naam erin te doen wonen. Laat ons nu de Schriften doorzoeken voor deze plaats, want dat is de plaats waar Hij Zijn Naam in deed wonen.

Deuteronomium 16:2,
Dan moet u voor de HEERE, uw God, het paaslam slachten, kleinvee en runderen, op de plaats die de HEERE zal uitkiezen om Zijn Naam daar te laten wonen.

U kunt uw oprechtheid en alles wat u wilt belijden, niet naar het Methodistenaltaar, het Baptistenaltaar, of naar het Pinksteraltaar brengen, maar er is ergens een altaar waar Hij verkoos Zijn Naam in te doen wonen, en op die plaats zou Hij u willen ontmoeten. Nu, als u alles juist laat verlopen, zal het goed gaan; alles is in orde. Als er kortsluiting in die draad is, dan zal dat licht niet aangaan; omdat hij geaard is. En als u één van Gods Woorden zult nemen of één van Zijn plaatsen en in uw hart zelfzuchtige motieven zijn, zal daardoor de kracht van God onmiddellijk onderbroken zijn. Als u het doet omdat u slim wilt zijn, omdat u anders wilt zijn dan iemand anders, of zoiets, dan wordt het daar direct verbroken, het zal de zekering doen doorslaan. U bent verkeerd. U moet met uw gehele hart in oprechtheid komen. Richt uw motieven en uw doelstelling op God. Zoek dàn naar Zijn plaats, vind uit waarheen Hij zei het te brengen. Ziet u?

Gij zult daarbij geen gezuurd brood eten;...
Wat typeert dat in het offer? Vermeng het niet met enige geloofsbelijdenis, het moet het Woord zijn. “Geen gezuurd brood.” Zuurdeeg is... U weet wat zuurdeeg in iets doet. “Een weinig zuurdesem maakt het gehele deeg zuur”, het gehele deeg is het lichaam. U kunt niet één stukje denominatie of geloofsbelijdenis in Christus stoppen. Nee, dat zal niet werken. Herinnert u zich de boodschap van afgelopen donderdag? Uw vroegere echtgenoot moet gestorven zijn. Goed. Uw nieuwe Echtgenoot is het Woord.

...Zeven dagen moet u er ongezuurd brood bij eten,...
“Zeven dagen”, wat typeert dat? De voltallige zeven gemeentetijdperken, zeven dagen. Waarom moesten ze het zeven dagen eten? Alvorens wat? Alvorens uit te gaan. En het gehele gemeentetijdperk moet van het begin tot het einde alleen op het Woord van God voor dat tijdperk leven. Dus uw Roomse geloofsbelijdenis, uw Methodisten-, Baptisten-, en Pinkstergeloofsbelijdenissen zijn allemaal dood.

----
Let nu op:
...brood van de ellende...
(ervoor vervolgd; Luther, Wesley, de Pinkstermensen; ze zijn allemaal vervolgd, en dat zult u ook worden) -want met haast bent u uit het land Egypte vertrokken-om de dag te gedenken dat u uit het land Egypte trok, alle dagen van uw leven. Er mag bij u zeven dagen lang geen zuurdeeg gezien worden, in heel uw gebied;

In de heerlijke bruid van Christus, nadat het Romeinse rijk haar had gedood tijdens de Donkere Middeleeuwen. Ze moest daar sterven. “Tenzij een tarwekorrel in de aarde valt.” De Bruidegom moest komen, het volmaakte meesterwerk van God. U hebt allemaal de boodschap daarover gehoord.

Bemerk dat Hij hier zei:
...zeven dagen zult u daarbij ongezuurde broden eten...
Nu, brood is een type. Jezus zei: “De mens zal niet leven van brood alleen, maar van elk Woord.” Niet zomaar een woord hier en daar, zoals denominaties het u laten geloven. Het Woord van God is echter volmaakt! Het is God Zelf in lettervorm, een “zaad” genoemd. En het juiste soort onvervalste geloof in dat Woord zal dat zaad tot leven brengen.

Dat is precies wat u 's avonds ziet in de onderscheiding, en al deze andere zaken, omdat het een belofte is die God heeft gedaan. Hij stond bij me en vertelde me dat en zei me dat deze “bedriegers op zouden staan, maar blijf standvastig.” Ik geloof het. En omdat ik geen zelfzuchtig motief heb om iemand te kwetsen, maar om eerbiedig te zijn tegenover God en om het werk te doen waar Hij me voor riep, zeg ik deze dingen. En God bevestigt het daarna en ontvangt de gave en het offer, door te betuigen dat het de Waarheid is. Daar is geen twijfel aan! Let nu op dat Woord!

We bemerken hier: “Zeven dagen”, dat is voor ieder gemeentetijdperk. Nu, dat Meesterwerk moest sterven, om opgewekt te worden om ons allen te verlossen. Toen liet Hij op Pinksteren een gemeente in orde brengen, maar die gemeente moest geofferd worden; en de Roomse wereld doodde haar en stopte hen in de grond.

----
“Zeven dagen ongezuurde broden eten.”
Geen zuurdesem zal onder de bruid gevonden worden, geen woord toegevoegd, helemaal niets. Onthoud dat één Woord iedere dood die op de aarde is, veroorzaakte; ieder onwettig kind werd geboren omdat Eva, de eerste gemeente, de bruid van de eerste Adam, Gods Woord betwijfelde en een denominationele, of een intellectuele opvatting, of een opvatting van een bepaalde geloofsrichting aanvaardde; omdat Het beredeneerd werd, en men zei: “Zeker, God is een goede God.” God is een goede God, maar Hij is óók een rechtvaardig God. We moeten Zijn Woord bewaren! Eva aanvaardde de school.

Dat is waar sommige van jullie jongens van het seminarie, die ongetwijfeld een roep in uw leven heeft, sterft. Doordat u rent naar de een of andere Bijbelschool om u deze leer in te laten spuiten. Blijf bij God en Zijn Woord. Ze zullen u dat niet toestaan; want anders kunt u niet eens tot hun samenkomst behoren, ze zullen u niet aanvaarden op de kansel. Dus laat ze maar gaan, laat de doden de doden begraven, maar laten wij Christus, het Woord, volgen.

Nu, zeven dagen zal er geen zuurdesem worden vermengd in de bruid, de gemeente, zeven dagen. Bemerk nu: Er mag bij u zeven dagen lang geen zuurdeeg gezien worden, in heel uw gebied... (Het offer hier is een type: de bruid die voortkomt uit het Offer, wat Christus is)... en van het vlees dat u op de avond van de eerste dag slacht...

----
...en van het vlees dat u op de avond van de eerste dag slacht, mag niets tot de morgen overblijven.
Nu, zelfs Luther had de waarheid en leerde de gemeente dat “de rechtvaardige door geloof zal leven”. U wilt zich daaraan niet vasthouden, als zijnde de volle leer, in het Methodistentijdperk. Wat zult u doen? Het verbranden met vuur. Waarvan is dat het type? De denominatie die uit dat Woord komt, is een kaf, de stengel. Het kaf moet verbrand worden met vuur. Dat denominationele gedeelte waardóór het komt, moet niet blijven bestaan, het moet sterven. Laat het niet overblijven tot het aanbreken van een ander tijdperk, verbrandt het! Hij spreekt hier nu tot de bruid, alleen tot de bruid, opkomend door ieder tijdperk.

Bemerk hoe mooi: “Het bloed van het lam.” Dat is het lichaam van Christus, het offer: het bloed van het lam op de deur. Onthoud nu, dat het lam werd geslacht, wat een type van Christus was.

Lees het volledige rekening in...
Gods enige voorziene plaats van aanbidding.


Mysterie van Christus.

Engels Nieuwsbrief Website

Het boek Openbaring.

 

God en Wetenschap.
+ Archeologie.

Goed Nieuws.
Jezus voor je zonden gestorven.

Waterdoop.
Dit is de weg,
wandelt in denzelven;

De Opname Komt.

 

Bekende Leringen van de Boodschap.

Bovennatuurlijke Wolk

De Vuurkolom.

De Shekinah Heerlijkheid van God.

Het graf is leeg
Hij is opgestaan​​.

De voorlopers.

God is Licht.

De Godheid Verklaard.

 

Handelingen van de Profeet.

Zeven Gemeente-tijdperken

De Zeven Zegels.

God en Geschiedenis.
Serie Index - Daniel.

Christelijk lopen serie.

De naam van God.

Levende Woord Serie.

Eindtijd serie.

De Kerst-serie.

Bijbelse Geologie.

 

Ark van Noach.

 

Engel Verschijnt.

Stem van het Teken.

De Originele zonde.
Was het een appel?

Mythologie.

God en Wetenschap.
- Evolutie.
Huwelijk en Echtscheiding.

De Vrouw Izebel.

Onze tijd Laodicéa.

Christus Buitten de Gemeente.

De Leer der Nikolaïeten.

Dood. Wat dan?

Mysterie Babylon.

God en Wetenschap.
Microbiologie.

God en Wetenschap.
Kosmologie.

God en Wetenschap.
De Dinosaurus mythe.

Rechtvaardiging van de Profeet.

Aardbeving Oordeel.

Armageddon.

Goddelijke Genezing.

Ons jonge zonnestelsel.

Archeologie.
Sodom en Gomorra.

Onze berichtenlijst.

  De Schrift zegt...

Dan moet u voor de HEERE, uw God, het paaslam slachten, kleinvee en runderen, op de plaats die de HEERE zal uitkiezen om Zijn Naam daar te laten wonen.

Deuteronomium 16:2


Klik op een afbeelding om PDF's of een full size afbeelding te downloaden.


Handelingen van
de Profeet.
(PDFs)

Hoofdstuk 11
De Wolk.
(PDF)

Mijn Levensgeschiedenis
(W.Branham)
(PDF)
 

Hoe De Engel Tot Mij
Kwam
(PDF)

God legt
Zijn Woord
uit door
Zijn termen
waarin Hij
sprak.



Bericht Hub...Kies uw taal en download gratis boodschappen van Broeder Branham.