Positie in Christus.

<< vorige

volgende >>

  Aangenomen serie.

Aangenomen #3.


William Branham.

Lees het volledige rekening in...
Gemanifesteerde Zonen Gods - Deel 3.

Wel, het doel van deze lessen is om diegenen te verankeren die het land reeds zijn doorgetrokken. Het doel van deze studie, over deze brief aan de Efeziërs, is om de gemeente op haar plaats te installeren, daar waar ze absoluut vaststaat in Christus. Het is een beeld uit het Oude Testament, uit het boek Jozua, waar Jozua het land verdeelde. Vorige zondag bespraken we hoe Jozua aan een ieder het land toebedeelde. Hij deed het door inspiratie.

-----
U zou misschien dingen verkeerd mogen doen en telkens wanneer u iets verkeerds doet zult u ervoor moeten boeten. Jazeker, u zult oogsten wat u zaait! Maar dat heeft niets met uw redding te maken. Wanneer u uit de Geest van God geboren bent, hebt u eeuwig leven en kunt u net zomin sterven als God kan sterven. U bent een deel van God, u bent een zoon van God.

Ik werd geboren als een Branham. U zou mij een andere naam kunnen geven, maar dat zou daar niets van afdoen; ik ben nog steeds een Branham. Ik werd als een Branham geboren en zal altijd een Branham blijven. Ik mag op een dag nog zo misvormd zijn, getekend door gewrichtsverlamming, ik kan een ongeluk krijgen en helemaal verminkt zijn, zodat ik er uitzie als een dier, maar ik zal nog steeds een Branham zijn! Waarom? Er stroomt Branhambloed in mij.

Dat is wat u bent. En zolang God u gemaakt heeft... Bedenk nu dat ik niet spreek tot degenen die buiten Christus zijn. Ik spreek tot degenen die in Christus zijn. Hoe komt u in Christus? “Door één Geest!” Hoofdletter- G-e-e-s-t, wat betekent: “Door één Heilige Geest zijn we allen gedoopt in één lichaam.” Hoe zijn we het, hoe komen we daarin? Door de waterdoop? Wat verschil ik daarin van mening met u, Baptisten en u van de gemeente van Christus. Niet door de waterdoop, in geen geval! 1 Korinthe 12 zegt: “Door één Geest (de Heilige Geest) zijn wij allen tot één lichaam gedoopt.” En we zijn even veilig als dat lichaam. God beloofde het.

Hoe kon God Hem opnieuw oordelen, terwijl Hij naar Golgotha was gegaan? Naar Golgotha; daar werd Hij geslagen en verbrijzeld. Hij kon niet genezen. Hij kon zelfs nauwelijks een woord spreken. Waarom? De zonde van de wereld rustte op Hem. Niet omdat Hij een zondaar was, maar omdat Hij 'zonde werd gemaakt', voor mij en voor u. Alle zonden van de wereld, vanaf Adam tot aan Zijn komst, rustten op Zijn schouder. En God strafte Zijn Zoon niet. Hij bestrafte de zonde! Ziet u hoe verschrikkelijk het was? Hij was bezig een verzoening te maken. Hij baande een ontsnapping voor allen waarvan God door Zijn voorkennis wist, dat ze zouden komen. We zullen binnen een paar ogenblikken daarop ingaan.

Welnu, wanneer u 'door één Geest gedoopt bent in dat ene lichaam, hetwelk Christus is', dan bent u voor immer veilig. Welnu, daar is het waar het zo vreemd lijkt te passen. Speciaal voor de Arminiaanse gelovigen die zeggen dat ze ook zelf iets moeten doen om dat te verdienen, of om iets verdienstelijks te doen. Hoe kan het door twee dingen tezelfder tijd worden verkregen? Het is òf door genade, òf door werken, één van beide. Het kan niet tezelfder tijd door twee verschillende dingen gebeuren. Het moet door dat ene komen.

O, ik kan gewoon niets anders zien dan de genade van God. Dat is mijn opmaak. Ik heb altijd in genade geloofd. Ik ben gewoon één en al genade, dat is alles. Zelfs toen ik nog een jongen was, kon ik niets anders zien dan genade en nog eens genade. Ze zeggen wel eens: “Krab jij mijn rug, dan krab ik de jouwe.” Dat is een verschrikkelijk gezegde. Het kan met niet schelen of u de mijne wel of niet krabt, als die van u het nodig heeft om gekrabd te worden dan zal ik hem krabben, hoe dan ook. Genade, jazeker. Ziet u, genade werkt door liefde. Als u het nodig hebt! Ongeacht of u nooit iets voor mij hebt gedaan, of dat ik nooit iets met u te maken heb gehad. Als u het nodig hebt zal ik het hoe dan ook doen. Genade! Omdat je het nodig hebt.

Ik had redding nodig. Er was niets wat mij zou kunnen redden. Er was niets wat ik er zelf aan kon doen, het was mij volkomen onmogelijk om mezelf te redden. Maar ik had redding nodig, omdat ik in een God geloofde. En God zond Zijn Zoon, in de gedaante van zondig vlees, om in mijn plaats te lijden en ik werd gered! Door genade alleen werd ik gered. En niet één ding kon ik doen, of kon u doen, om uzelf te redden. En degenen die Hij voor de grondlegging der wereld kende...

-----
Binnen in Hem was de eigenschap om Redder te zijn. Maar hoe kon één van die schepselen verloren gaan als er geen zonde was, en er zelfs geen gedachten over zonde waren. Dat kon niet. Er moest dus iets worden geschapen dat verloren kon gaan, zodat Hij een Redder kon worden. Dan was het in Hem om Heelmeester te zijn. Gelooft u dat Hij een Redder is? Gelooft u dat hij een Heelmeester is? Wel, wat dan als er niets was om te redden of te genezen? Ziet u, er moest iets zijn wat op die wijze was gemaakt. Maar Hij maakte het niet op die wijze, in een zieke of verloren toestand. Hij stelde de mens voor een vrije, morele keuze: “Als u dit neemt, zult u leven en als u dat neemt, zult u sterven.” En voor iedereen die in de wereld komt geldt nog steeds diezelfde voorwaarde. God wist door voorkennis wie het wel en wie het niet zouden doen.

-----
Daarom zetelt God nu op Zijn troon. Hij heeft reeds gemanifesteerd dat Hij God is. Hij heeft Zich al gemanifesteerd als Redder; de mens was verloren en Hij redde hem. Hij heeft zich al gemanifesteerd als Geneesheer. Het maakt geen enkel verschil wat de mensen zeggen dat Hij is; Hij is hoe dan ook, nog steeds Dezelfde. Hij is Heelmeester, Hij is Redder, Hij is God, Hij is Eeuwig. En Hij heeft een doel. En wat was Zijn doel in den beginne? Om schepselen te maken die Hem zouden liefhebben en aanbidden.

Toen maakte Hij schepselen en zij vielen. God keek echter, in Zijn oneindigheid, verder door de stroom van de tijd en zag daar iedereen die gered zou worden. Door Zijn voorkennis wist Hij het van ieder mens. Omdat Hij door voorkennis wist wie gered zou worden en wie niet, kon Hij ook 'voorbestemmen'. Dat woord is achteraf bezien toch niet zo slecht, is het wel? Hij kon voorbestemmen, omdat Hij wist wie het wel en wie het niet zouden zijn. En daarom moest Hij, teneinde diegenen te grijpen die wilden, een verzoening maken voor hun zonde. O, als we kunnen, zullen we daar over een paar verzen nog dieper op ingaan. Hij bestemde ons voor tot eeuwig leven, wetende dat het voor degenen die alles aan de kant zouden zetten, en ongeacht hoe onbelangrijk het er zou uitzien voor de kinderen van de wereld, niets zou betekenen, omdat zij kinderen van God waren. En Hij riep hen.

En Hij zond Jezus opdat Zijn Bloed een verzoening zou mogen zijn; een verzoening door Bloed, om aanvaardbaar te maken of te reinigen. Een reinigingsproces, dat ons voortdurend reinigt, niet alleen één keer tijdens een opwekkingsdienst, maar “omdat Hij altijd leeft om voor hen te pleiten” [Hebreeën 7:25] blijft de Christen dag en nacht rein. Het is het Bloed van Jezus Christus, dat daar aan het kruis werd vergoten, dat ons in de tegenwoordigheid van God voortdurend, dag en nacht, reinigt van alle zonden. En wij zijn veilig geborgen. Hoe geborgen? Door de Heilige Geest opgenomen in het lichaam van de Here Jezus en we zijn veilig. ...wie Mijn Woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven. Geen oordeel meer! De Christen komt nimmer in het oordeel. Christus ging voor hem. Mijn Advocaat stond er in mijn plaats. Hij bepleitte in mijn zaak dat ik onschuldig was. Hij vertelde de Vader dat ik niet waardig was en dat ik onwetend was, maar dat Hij mij liefhad. En Hij nam mijn plaats in, en bepleitte mijn zaak en nu ben ik vrij! Ja meneer. Hij stortte Zijn Bloed om daar voor onze zonden het offer te brengen.

-----
Dan de aanneming, het plaatsen. Nu, Gods goedheid behoorde te werken. En als ik u dit kan doorgeven, dan zullen we nu meteen beginnen bij het vijfde vers, dat ik u wil voorlezen. In liefde heeft Hij ons tevoren ertoe bestemd als zonen van Hem te worden aangenomen door Jezus Christus, naar het welbehagen van Zijn wil, tot lof van de heerlijkheid Zijner genade. Het is Gods welbehagen om Zijn wil te doen, om aan te nemen, om te plaatsen. Nu, wat doet Hij? Hij plaatst Zijn gemeente. Eerst heeft Hij Zijn gemeente geroepen: Methodisten, Presbyterianen, Lutheranen, Baptisten... Hij roept ze. En wat deed Hij toen? Toen zond Hij de Heilige Geest en gaf hen de doop van de Heilige Geest.

Ik wil dat u Pinkstermensen van één gedachte los komt. Pinksteren is geen denominatie, Pinksteren is een ervaring. Het is de Heilige Geest. Het is geen organisatie. U zou de Heilige Geest niet kunnen organiseren. Hij zal er niet achter staan. U hebt een organisatie gekregen, die u zo noemt, maar de Heilige Geest gaat er regelrecht uit en laat u zitten waar u zit en Hij gaat gewoon door. Ziet u? Pinksteren is geen organisatie, Pinksteren is een ervaring.

-----
Maar nu het 'geplaatst worden' van een zoon: Het eerste wat er nu gebeurde nadat een zoon geboren werd, was, dat hij een zoon was geworden. Maar daarna ontdekten we dat het zijn gedrag was wat de aanleiding was dat hij werd aangenomen. Het hing ervan af of hij zich al dan niet goed gedroeg.

En het is de Pinksterervaring... Laat ik het u even tonen dat Pinksteren géén denominatie is. Hoeveel Baptisten die hier zitten waren Baptist toen ze de Heilige Geest ontvingen? (Laat mij even uw hand zien.) Ziet u dat? Hoeveel Methodisten zijn hier binnen die de Heilige Geest ontvingen? (Steek even uw hand op.) Hoeveel leden van de Nazarenerkerk zijn er hier die de Heilige Geest ontvingen? (Steekt u ook even uw hand op.) Hoeveel Presbyterianen zijn hier die het ontvingen? Ziet u? Hoeveel Lutheranen of leden van nog andere denominaties die helemaal niet tot de Pinkstergroepen behoren, maar gewoon bij de een of andere denominatie behoren, hebben de Heilige Geest ontvangen? (Laat mij even uw hand zien.) Ziet u ze? Dus dan is Pinksteren geen denominatie, het is een ervaring.

God nam u op in het lichaam van Christus. Nu, wanneer doet Hij het? Nadat u zich hebt bewezen, nadat u zich hebt geheiligd door goed gedrag, gehoorzaam bent geworden aan de Heilige Geest, ongeacht wat de wereld zei.

-----
U zult voortdurend de 'naam' van “Vader, Zoon en Heilige Geest” blijven gebruiken bij het dopen, terwijl er geen enkel Schriftgedeelte voor is in de Bijbel. Ik zou graag zien dat een aartsbisschop of iemand anders mij eens toont waar ooit in de Bijbel iemand werd gedoopt 'in de naam van Vader, Zoon en Heilige Geest'. Ik wil dat iemand mij aantoont dat ooit eenmaal werd vermeld dat iemand anders werd gedoopt dan in de Naam van Jezus. Allen Johannes' dopelingen werden anders gedoopt, in het geloof dat Hij komende was, maar nog niet wetend wie Hij was. Maar zodra zij Hem erkenden, moesten ze opnieuw komen om opnieuw gedoopt te worden in de Naam van Jezus Christus [Handelingen 19:1-6]. Ik heb het voorgangers van de 'Assemblies of God'-kerk gevraagd, andere predikers: Baptisten, Presbyterianen en vele anderen, maar ze willen er niet over spreken.

Toch wil ik alleen de Schrift zien. Dan ben ik maar een fanatiekeling, dan ben ik maar gek, buiten zinnen en een krankzinnige. En dat alleen omdat ik probeer u de Waarheid te vertellen? Maar, eerlijk broeders, als een mens zich werkelijk heeft overgegeven aan God, dan bent u het met uw hele hebben en houden. U bent apart gezet, u bent een nieuwe schepping.

Velen zijn geroepen doch weinigen uitverkoren. Vele mensen zijn geroepen. U krijgt een roep in uw hart. En uw hart antwoordt: “Ja, ik geloof dat God mij liefheeft. Ik geloof het.” Maar broeder, al zegt u dat, toch kunt u evenzeer verloren zijn als al de anderen... Want er zullen er daar op die grote dag zelfs komen die zeggen: “Here, in Uw Naam heb ik duivelen uitgedreven. Ik heb alles in Uw Naam gedaan. Ik heb genezingsdiensten gehouden. Ik heb het Evangelie gepredikt. Ik heb demonen uitgeworpen.” En Jezus zal zeggen: “Gaat weg van Mij, Ik heb u nooit gekend, huichelaar. Het is hij die de wil Mijns Vaders doet.” Waarom kunnen de mensen dat niet zien? Nu, ik weet dat dit hard aankomt. En het is niet mijn bedoeling om u te kwetsen, zo bedoel ik dat niet.

Hij lijkt mij toe alsof wij in de eindtijd zijn, dat God de Zijnen aanneemt en op hun plaats zet in de gemeente, in het lichaam van Christus. Nu, het zullen er niet al te veel zijn die Hij daarin zal plaatsen, dat zal ik u meteen wel zeggen. U zegt: “O, maar het zal toch een heel groot aantal zijn!” Jazeker, maar Hij heeft ook zesduizend jaar gehad om ze er telkens uit te halen. Bedenk, dat, als de opstanding komt, wij samen met hen opgenomen zullen worden. Het zijn er slechts weinigen, ziet u. Onderzoek toch snel hoe het met uw redding staat. Onderzoek uzelf en zie wat er verkeerd is gegaan! Kijk gewoon wat er aan de hand is. Ik weet dat het hard is, maar broeder het is de Waarheid. Het is Gods Waarheid, deze aanneming!

-----
Aanneming, op z'n plaats zetten! Wat is er met hen aan de hand? Toon mij waar zij aan toe zijn: God roept zijn kinderen apart door middel van een manifestatie. Ze hoeven er geen woord over te zeggen; u ziet dat er iets gebeurd is. Zijn zoon wordt z'n plaats gegeven, hij wordt op orde gebracht, helemaal in precies dezelfde orde als zijn Vader, met dezelfde dingen. Hij heeft evenveel autoriteit, en zijn woord is evengoed als dat van een aartsengel, ja beter nog. De zoon werd dan aangenomen; op een verhoging gezet. Hij zat daarbuiten: zijn klederen werden verwisseld, zijn kleuren werden veranderd. Als de vader deze plechtigheid hield, verklaarde hij: “Dit is mijn zoon; van nu af aan heeft hij de leiding. Hij is het die regeert. Hij gaat over heel mijn erfdeel. Alles wat ik heb behoort aan hem.” Dat is juist.

Lees het volledige rekening in...
Gemanifesteerde Zonen Gods - Deel 3.


Mysterie van Christus.

Engels Nieuwsbrief Website

Het boek Openbaring.

 

God en Wetenschap.
+ Archeologie.

Goed Nieuws.
Jezus voor je zonden gestorven.

Waterdoop.
Dit is de weg,
wandelt in denzelven;

De Opname Komt.

 

Bekende Leringen van de Boodschap.

Bovennatuurlijke Wolk

De Vuurkolom.

De Shekinah Heerlijkheid van God.

Het graf is leeg
Hij is opgestaan​​.

De voorlopers.

God is Licht.

De Godheid Verklaard.

 

Handelingen van de Profeet.

Zeven Gemeente-tijdperken

De Zeven Zegels.

God en Geschiedenis.
Serie Index - Daniel.

Christelijk lopen serie.

De naam van God.

Levende Woord Serie.

Eindtijd serie.

De Kerst-serie.

Bijbelse Geologie.

 

Ark van Noach.

 

Engel Verschijnt.

Stem van het Teken.

De Originele zonde.
Was het een appel?

Mythologie.

God en Wetenschap.
- Evolutie.
Huwelijk en Echtscheiding.

De Vrouw Izebel.

Onze tijd Laodicéa.

Christus Buitten de Gemeente.

De Leer der Nikolaïeten.

Dood. Wat dan?

Mysterie Babylon.

God en Wetenschap.
Microbiologie.

God en Wetenschap.
Kosmologie.

God en Wetenschap.
De Dinosaurus mythe.

Rechtvaardiging van de Profeet.

Aardbeving Oordeel.

Armageddon.

Goddelijke Genezing.

Ons jonge zonnestelsel.

Archeologie.
Sodom en Gomorra.

Onze berichtenlijst.

  De Schrift zegt...

Doch ik zeg, zo langen tijd als de erfgenaam een kind is, zo verschilt hij niets van een dienstknecht, hoewel hij een heer is van alles;

Maar hij is onder voogden en verzorgers, tot den tijd van den vader te voren gesteld.

Alzo wij ook, toen wij kinderen waren, zo waren wij dienstbaar gemaakt onder de eerste beginselen der wereld.

Galaten 4:1-3


Klik op een afbeelding om PDF's of een full size afbeelding te downloaden.


De Gestalte van een
Volmaakt Mens
(PDF)

De Vuurkolom
- Schouder.

Mijn Levensgeschiedenis
(W.Branham)
(PDF)
 

Hoe De Engel Tot Mij
Kwam
(PDF)

Wanneer u uit
de Geest van God
geboren bent, hebt
u eeuwig leven en
kunt u net zomin
sterven als God
kan sterven.



Bericht Hub...Kies uw taal en download gratis boodschappen van Broeder Branham.