Tuo päivä Golgatalla.

<< edellinen

seuraava >>

  Ylösnousemus-sarja.

Tuo päivä Golgatalla.


William Branham.
 

Lue koko artikkeli in...
Tuo päivä Golgatalla.

Luukkaan 23:33,
Ja kun saavuttiin paikalle, jota sanotaan Pääkallonpaikaksi, niin siellä he ristiinnaulitsivat hänet sekä pahantekijät, toisen oikealle ja toisen vasemmalle puolelle.

Se on yksi kaikkein tärkeimmistä päivistä, minkä Jumala koskaan on antanut koittaa maan päällä. Ja Golgata on niin tärkeä ihmiskunnalle, että mielestäni on hyväksi meille mennä taaksepäin ja tutkia ja nähdä tarkalleen, mitä se merkitsee meille. Sillä olen varma, että tässä myöhäisessä hetkessä, jossa me elämme, me etsimme jokaista tärkeätä Jumalan asiaa, minkä vain voimme tietää; ja kaikkea, minkä vain voimme saada selville, me olemme täällä oppiaksemme siitä. Nähdäksemme mitä on meitä varten, ja mitä Jumala on tehnyt meitä varten, ja nähdäksemme, mitä Jumala on luvannut tehdä meille. Ja siksi me tulemme kirkkoon.

Siksi saarnaaja saarnaa. Siksi hän tutkii ja mietiskelee Kirjoituksia ja etsii innoitusta, koska hän on yleisön palvelija Jumalan kansalle ja yrittää löytää jotakin, joka... mitä Jumala haluaisi sanoa kansallensa, jotakin, mikä auttaisi heitä. Se voi ehkä tuomita heidät synneissänsä, mutta se on auttaa heitä nousemaan ylös; niin että he voivat hylätä syntinsä ja sitten nousta palvelemaan Herraa. Ja saarnaajien pitäisi etsiä näitä asioita.

Jos tuo päivä on niin tärkeä, yksi suurimmista päivistä, niin katsokaamme vaikka kolmea eri asiaa, mitä tuo päivä merkitsi meille. Voisimme ottaa niitä satoja, mutta täksi aamuksi olen valinnut kolme elintärkeätä asiaa, joita haluamme tarkastella muutamien seuraavien minuuttien ajan, siitä mitä Golgata merkitsi meille. Rukoilen, että se tulisi tuomitsemaan jokaisen läsnä olevan syntisen, että se saisi jokaisen pyhän painumaan polvilleen, että se saisi jokaisen sairaan henkilön kohottamaan kasvonsa Jumalaan ja lähtemään pois parantuneena, jokaisen syntisen pelastumaan, jokaisen luopion tulemaan takaisin ja häpeämään itseään, ja jokaisen pyhän iloitsemaan ja saamaan uutta toivon ja jälleen uutta toivoa. Yksi niistä suurista ja tärkeistä asioista, joita Golgata meille ja maailmalle merkitsi, on että se selvitti syntikysymyksen kerralla kaikkien puolesta.

Ihminen oli todettu syntiseksi, ja synnin rangaistusta ei kukaan ihminen voinut maksaa. Tuo rangaistus oli niin suuri, ettei ollut ketään, joka olisi voinut maksaa sitä. Minä totisesti uskon Jumalan säätäneen sen sillä tavalla, että rangaistus olisi niin suuri, ettei kukaan voisi maksaa sitä, jotta Hän voisi tehdä sen itse. No niin, rangaistus synnistä oli kuolema. Me olemme kaikki, syntyneet synnissä, muodostuneet vääryydessä ja tulleet maailmaan puhuen valheita. Sen vuoksi kukaan meistä ei ollut arvollinen, tai he eivät voineet löytää maan päältä ketään, joka olisi ollut arvollinen.

Synti ei alkanut maan päällä. Synti alkoi Taivaassa. Lucifer, perkele, oli jo tuomittu luontokappale tottelemattomuutensa vuoksi, ennen kuin hän edes tuli maan päälle. Synti alkoi Taivaassa, kun Jumala pani enkelit, ja niin edelleen, samalle perustalle, jolle Hän pani inhimilliset olennotkin. Tieto... Tiedon puu. Oli elämän puu ja tiedon puu, joista ihminen saattoi tehdä valintansa. Kun Lusiferille annettiin ensimmäinen sija tehdä valintansa, hän halusi jotakin parempaa, kuin mitä Jumalalla oli. Se aloitti vaikeudet.

Oli eräs vaatimus synnin tähden. Tuo vaatimus oli kuolema. Kuolema oli rangaistus, ja se on... Me voisimme mennä siinä suuriin yksityiskohtiin, koska en usko, että on olemassa muuta kuin yksi kuolema. On vain yksi elämä. Uskon, että ihminen, jolla on iankaikkinen Elämä, ei voi koskaan kuolla, ja uskon, että on olemassa täydellinen hävitys sille sielulle, joka syntiä tekee, sillä Raamattu sanoo: “Se sielu, joka syntiä tekee, on varmasti kuoleva.” Ei ihminen, vaan sielu, joka syntiä tekee. Niinpä on varmasti kuoltava ollakseen täydellisesti hävitetty. Kuinka olenkaan eri mieltä siitä universalistien kanssa, jotka sanovat että Saatana tulee pelastumaan! Hän teki syntiä ja hän on synnin alkuunpanija. Hänen sielunsa teki syntiä ja hän oli henki. Tuo henki on oleva täydellisesti hävitetty pois, niin ettei siitä tule olemaan jäljellä mitään.

Kun synti siellä alussa iski maata, langeten kuin pimeyden verho alas Taivaista, se kirjaimellisesti halvaannutti maan. Se heitti jokaisen luodun maan päällä ja koko Jumalan luomakunnan orjuuteen. Ihminen oli kuoleman, sairauden, vaikeuksien ja murheiden orjana. Koko luonto lankesi sen mukana. Synti oli nukutusaine, joka itse asiassa halvaannutti maan. Me olimme täällä ilman toivoa, koska jokainen luotu maan päällä oli alistettu sille, ja jokainen maan päällä syntynyt oli sen alainen. Niinpä sen täytyi tulla jostakin, missä ei ollut mitään syntiä. Se ei voinut tulla maasta. Yksikään meistä ei voinut lunastaa toista. Sen täytyi tulla muualta. Sen vuoksi, kun ihminen käsitti, että hänet oli erotettu Jumalasta, hänestä tuli vaeltaja. He itkivät, he huusivat, he uurastivat, he harhailivat vuoristoissa ja erämaissa, etsien kaupunkia, jonka Rakentaja ja Tekijä oli Jumala. Sillä hän tiesi, että jos hän koskaan voisi päästä takaisin Jumalan Läsnäoloon, hän voisi keskustella siitä Hänen kanssaan. Mutta ei ollut mitään tietä takaisin. Hän oli kadoksissa. Hän ei tiennyt minne päin kääntyä, joten hän vain lähti kulkemaan, yrittäen jostakin löytää tietä takaisin tuohon paikkaan. Jokin hänen sisimmässään sanoi hänelle, että hän tuli paikasta, joka oli täydellinen.

Tässä näkyvässä kuulijakunnassa ei ole tänä aamuna yhtään henkilöä, tai ääninauha kuulijakunnassa, siellä, minne se menee ympäri maailman, täällä ei ole ketään, niin kuin ei missään muuallakaan, joka ei etsisi tuota täydellisyyttä. Kun te maksatte laskunne, te ajattelette sen selvinneen sillä. Kun te saatte laskunne maksetuiksi, silloin joku on sairas perheessänne. Kun tuo sairaus on korjaantunut, teillä on lisää laskuja maksettavaksi. Ja ennen kuin huomaattekaan hiuksenne muuttuvat harmaiksi, ja sitten te haluatte olla jälleen nuori. On jotakin koko ajan, jatkuvasti, synnin aallon tähden. Mutta sydämessänne, koska te etsitte sitä, se osoittaa, että tuo täydellisyys on jossakin. Siellä jossakin on jotakin.
-----

Lopulta eräänä päivänä, se oli tuona päivänä Golgatalla, siellä oli eräs, joka tuli alas Kirkkaudesta, eräs nimeltä Jeesus Kristus, Jumalan Poika, joka tuli alas Kirkkaudesta ja Golgata muodostettiin. Se oli tuo päivä, jona hinta maksettiin ja syntikysymys selvitettiin ainiaaksi, ja se avasi tien tähän asiaan, jota me isoamme ja janoamme. Se toi tyytyväisyyden paikan. Ei ole ketään ihmistä, joka koskaan vierailee Golgatalla ja näkee sen miten se oli, voisi koskaan olla sama. Kaikki, mitä hän koskaan on halunnut tai kaivannut, on tavoitettu, kun hän saavuttaa tuon paikan. Se oli niin tärkeä päivä ja niin tärkeä asia, että se ravisti maailmaa. Se ravisti maailmaa, niin kuin sitä ei koskaan oltu ravistettu aikaisemmin, kun Jeesus kuoli Golgatalla ja selvitti syntikysymyksen.

Tämä syntinen maailma pimeni. Aurinko sammui keskellä päivää ja sillä oli hermoromahdus. Kalliot vapisivat. Vuoret repeilivät. Kuolleet ruumiit tulivat haudasta. Mitä se teki? Jumala Golgatalla haavoitti ainiaaksi tuon eläimen, jota kutsutaan Saatanaksi. Nyt hän on ollut pahempi sen jälkeen, koska se toi valon ihmiskunnalle; ja jokainen tietää, että haavoitettu eläin, joka ryömii ympäri selkä murtuneena, on kaikkein pahin No niin. Saatana oli tyrmätty Golgatalla. Maa todisti, että niin oli. Suurin hinta, mitä koskaan oli maksettu ja ainoa, joka voi tehdä sen, tuli ja maksoi sen Golgatalla. Siellä tuo hinta maksettiin. Se on yksi näistä asioista. Jumala oli vaatinut sitä. Kukaan ihminen ei ollut arvollinen. Kukaan ihminen ei ollut kykenevä. Kukaan ihminen ei voinut tehdä sitä. Ja Jumala tuli itse ja tehtiin ihmiseksi, eli inhimillisen elämän inhimillisten halujen alaisena ja oli ristiinnaulittu Golgatalla. Siellä, kun Saatana ajatteli, ettei Hän menisi sen lävitse, Hän meni Getsemaneen ja jokaisen kiusauksen, mitä kukaan ihminen koskaan on kestänyt. Hän meni sen lävitse niin kuin kaikki ihmiset; mutta Hän maksoi hinnan, ja se pimensi maan, niin kuin nukutusaine leikkausta varten.

Kun lääkäri antaa ihmiselle nukutuksen, hän ensin nukuttaa hänet, ennen kuin hän voi suorittaa leikkauksen. Ja kun Jumala suoritti leikkauksen seurakuntaa varten, sai maailma nukutuksen. Luonnolla oli kouristus. Ei ihme, koska Jumala inhimillisessä lihassa oli kuolemassa. Se oli se hetki, jota maailma oli odottanut, vaikka monet heistä eivät tienneetkään sitä. Aivan niin kuin on tänään, monet odottavat näitä asioita ja kuitenkaan he eivät tunnista niitä. He eivät käsitä pakotietä. He yhä yrittävät etsiä nautintoja ja maailman asioita, yrittäen löytää tietään ulos. Oli ollut monia tienviittoja osoittamassa tuohon päivään. Se oli osoitettu monissa suurissa esikuvissa, karitsan, härän, kyyhkysen ja kaikkien näiden asioiden kautta, mutta kuitenkaan se ei voinut murtaa sitä. Se ei voinut murtaa kuoleman otetta. Sillä Saatanalla oli maa, jokainen tulikiveä palava kallio, joita hän kerran käveli ylös ja alas maan päällä. (Lucifer oli aamun poika ja hän käveli maan päällä sen ollessa palavaa laavaa.) Nuo samat kalliot, jotka hän viilensi, kun Jeesus kuoli Golgatalla, sylkäisivät esiin maasta. Tuo hinta oli maksettu ja Saatanan orjuus oli murrettu.

Jumala pani takaisin ihmisen käsiin sen tien, jota hän oli etsinyt. Hänen ei enää tarvinnut itkeä. Kun Hän mursi Saatanan selkärangan siellä Golgatalla, synnin, sairauden selkärangan, tuo se jokaisen kuolevaisen olennon maan päällä takaisin Jumalan läsnäoloon anteeksiannetuin synnein. Halleluja! Meidän syntimme ovat anteeksiannetut! Enää ei Saatana voi pimentää meitä pois Jumalasta. On valmistettu valtatie. Siellä on puhelin. On linja Kirkkauteen. Se tuo jokaisen henkilön tuon linjan ulottuville. Jos ihminen on täynnä syntiä, se yhdisti hänet tuohon “keskukseen.” Hänelle voidaan antaa anteeksi tuo synti. Eikä vain sitä, vaan tuosta synnistä on maksettu. Kunnia! Teidän ei tarvitse sanoa: “Minä en ole arvollinen.” Varmasti ette ole. Te ette koskaan voisi olla. Mutta eräs Arvollinen otti teidän paikkanne. Te olette vapaa. Teidän ei enää tarvitse harhailla. Teidän ei tarvitse olla nautintoja etsivänä ihmisenä täällä ulkona maan päällä. Sillä:

On Lähde täytetty Verellä,
Vedetty Immanuelin suonista;
Minne syntiset tulvan alle upotettuina,
Kadottavat kaikki syyllisyytensä tahrat.

Teidän ei tarvitse olla eksyksissä: on valtatie, ja on tie. Ja sitä kutsutaan “pyhyyden tieksi”. Saastainen ei sitä kulje, sillä hän tulee ensin lähteelle: sitten hän astuu valtatielle.

Hän mursi Saatanan voimat. Hän avasi Helvetin vankilan ovet. Jokaiselle ihmiselle, joka oli suljettuna vankilaan tässä maassa, peläten kuolevansa, peläten, mitä kuolema voisi hänelle tehdä; Golgatalla Hän avasi nuo vankikoppien ovet ja päästi jokaisen vangin vapaaksi. Teidän ei enää pidempään tarvitse olla synnin alas repiminä. Teidän ei, enää pidempään tarvitse luovuttaa jäseniänne synnille, ryypäten, tupakoiden, pelaten, valehdellen, Te voitte olla rehellinen, oikeudenmukainen, rehti; eikä Saatana voi sille mitään, koska teillä on ote pelastusköydestä. Se on ankkuroituna Ikiaikojen Kalliossa, Mikään ei voi ravistella teitä irti siitä. Mitkään tuulet eivät voi ravistella teitä irti siitä. Mikään ei voi ravistella teitä siitä. Ei mikään, ei edes itse kuolemakaan voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Sitä Golgata merkitsi. Ihminen, joka oli orjuudessa, vapautettiin. Joka kerran oli kuoleman pelon alaisena, ei enää voi pelätä kuolemaa. Se, joka kaipaa kaupunkia, jonka Rakentaja ja Tekijä on Jumala, voi astua valtatielle ja suunnata kasvonsa Taivasta kohti, koska hän on vapaa. Halleluja! Hän on lunastettu. Hänen ei enää tarvitse harhailla, sillä on tapa tietää oletteko oikeassa tai ette. Jumala antaa meille elämän. Syntimme ovat poissa. Tuo päivä Golgatalla maksoi hinnan.
-----

Ensimmäiseksi, meidän pitäisi etsiä nähdäksemme, mitä tuo päivä merkitsi Toiseksi, meidän tulisi nähdä, mitä tuo päivä on tehnyt puolestamme, mitä se teki meille. Nyt kolmanneksi, katsokaamme, mitä meidän pitäisi tehdä tuon päivän tähden, mitä meidän tulisi tehdä. Ensimmäiseksi, meidän pitäisi tutustua siihen, sillä se on suuri päivä, suurin kaikista päivistä. Synnin hinta oli maksettu. Saatanan valta oli murrettu. Ja nyt me haluamme nähdä, mitä meidän tulee tehdä palkaksi siitä. Nyt sen palkaksi kun Jeesus kuoli Golgatalla, Golgatalla tuona päivänä, Hän ei ainoastaan maksanut meidän syntienne hintaa, vaan Hän maksoi tuon hinnan ja valmisti tien niin, että me voisimme seurata Häntä. Sillä me... Niin kuin langennut Adam, joka on lunastettu, niin kuin Henki johti Adamia, ensimmäistä Adamia, Hengellä, joka hallitsi koko luontoa. Sitten toista Adamia, tai maan ihminen on Kristuksen lunastama tuona päivänä Golgatalla ja voi seurata Häntä.

Lue koko artikkeli in... Tuo päivä Golgatalla.


“Minä en ole
arvollinen.”
Varmasti ette ole.
Te ette koskaan voisi
olla. Mutta eräs
Arvollinen otti
teidän paikkanne.



Viesti Napa....Valitse kieli ja ladata ilmaiseksi viestejä Veli Branham.


Kristuksen Salaisuutta.

Englanti Uutiskirjeen
Sivusto.

Ilmestyskirja.

 

Jumala ja Tiede.
+ Arkeologia.

Ylöstempaus on
Tulossa.

Suuret Opetukset
Viestin.

Hyviä Uutisia.
Jeesus kuoli teidän
rikoksenne.

Vesikaste.

 
 

Yliluonnollinen Pilvi.

Tulenpatsaassa.

Shekinah Jumalan
Kunnia.

 

Suurin Uutinen
Historiassa.
(Hauta on Tyhjä.)

Edelläkävijöitä.

Jumala on valkeus.

Jumaluus Selitettynä.

 

Perisynti.
Oliko se an omena?

Profeetan teot -sarja.

 

Enkeli ilmestyy.

Seitsemän
Seurakuntajaksoa.

Seitsemän Sinettiä.

Joulua Sarja.

Elävä Sana Sarja.

Lopunajalla sarja.

Mytologia.

 

Kolmas Vedä.

Jumalan nimeä.

Nooan Arkki.

Nykyinen tutkimus.

Jumalan ja Historia
sarja. Index. Daniel.

Kristillinen Kävellä
Sarja.

Jumala ja Tiede.
- Evolution.

Geologia.
Todisteita Nooan tulva.

Kuolema. Mitä sitten
tapahtuu?

Patmosnäky.

 

Jumala ja Tiede.
Mikrobiologia.

Jumala ja Tiede.
Kosmologia.

Jumala ja Tiede.
Dinosaurus myytti.

Viestiluettelomme.

 

Äänelle kyseinen merkki.

Profeetan syyttömäksi todistaminen.

Maanjäristys Tuomio.

Jumalallista
parantamista.

Raamatullinen
geologia.

 

Arkeologia.
Sodoma ja Gomorra.
Avioliitto ja avioero.

   Raamattu Sanoo...

Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

2 Korinttilaisille 5:17


Klikkaa kuvaa lataa PDF tai täysikokoinen kuva.


Profeetan Teot -sarja.

(PDFs)

Chapter 9
- The Third Pull

(Englanti PDF)

Ennen...

Jälkeen...

William Branham
Life Story.

(Englanti PDF)

How the Angel came
to me.
(Englanti PDF)