Käärmeen siemen.

<< edellinen

seuraava >>

  Elävä Sana Sarja.

Ovela käärme.


William Branham.

Lue koko artikkeli in...
Käärmeen siemen.

1 Mooseksen 3:1-7,
Nyt käärme oli ovelampi kuin mikään kedon eläin, jonka Herra Jumala oli valmistanut. Ja hän sanoi naiselle: Kyllä, onko Jumala sanonut: Teidän ei tule syödä jokaisesta puutarhan puusta? Ja nainen sanoi käärmeelle: Me voimme syödä puutarhan puiden hedelmästä. Mutta puun hedelmästä, joka on puutarhan keskellä, Jumala on sanonut, teidän ei tule syödä siitä, eikä teidän tule koskea siihen, ettette kuolisi. Ja käärme sanoi naiselle: Te ette varmastikaan kuole. Sillä Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, teidän silmänne tulevat avatuiksi, (Näettekö? Uutta valoa!) … ja te olette oleva kuten jumalat, tietäen hyvän ja pahan. Ja, kun nainen näki, että puu oli hyvää ruuaksi, ja se oli miellyttävä silmille, ja puu, jota tuli haluta, tullakseen viisaaksi, hän otti sen hedelmästä, ja söi, ja antoi myös aviomiehelleen hänen kanssaan; ja hän söi. Ja heidän molempien silmät avattiin, ja he tiesivät, että he olivat alasti; ja he ompelivat viikunapuun lehtiä yhteen, ja valmistivat itselleen esiliinat.

Tässä on se, mitä minä uskon tapahtuneen, ja voin tukea sitä Raamatulla, että se oli käärme, joka teki sen! Käärme on tuo puuttuva persoona simpanssin ja miehen väliltä, kuunnelkaahan nyt tarkasti, koska käärme ei ollut matelija. Hän oli kaikkein ovelin kaikista kedon eläimistä. Katsoin kaikenlaisista sanakirjolta tänään tuon “ovela” sanan merkitystä. Se merkitsee olla älykäs. Se merkitsee olla viekas. Paras tulkinta tuolle heprealaiselle sanalle m-a-h-a-h, mahah, on se, että se on joku, jolla on “elämän periaatteiden todellinen tuntemus.”

Katsokaamme tätä nyt minuutin verran. Hän on älykäs ja viekas. Kuitenkin häntä nimitettiin “käärmeeksi”. Mutta muistakaa, hän oli niistä kaikista terävä-älyisin, ja lähinnä ihmistä kuin mikään muu mitä kedolla oli - lähinnä ihmisolentoa. Hän ei ollut matelija. Kirous teki hänet matelijaksi. Raamattu sanoo, että hän oli kaunein kaikista. Ei edes kirous ottanut kaikkea hänen kauneuttaan pois, käärmeellä yhä on nuo ihmeen kauniit värit. Hänen sulavat liikkeensä ja oveluutensa. Ei edes kirous poistanut niitä. Mutta muistakaa, Jumala sanoi hänelle, että hän menettäisi jalkansa ja hänen täytyisi kulkea vatsallaan. Ettekä te voi löytää käärmeestä yhtään inhimilliseltä näyttävää luuta, ja siksi tiede on ymmällään. Mutta siinä hän kuitenkin on.

Jumala kätki sen viisaiden ja harkitsevien silmiltä ja lupasi paljastaa sen Jumalan pojille viimeisinä päivinä, kun Jumalan pojat tulisivat ilmi. Jumalan pojille, jotka iloitsivat Hänen kanssaan ennen maailman perustamista, tuosta suuresta jumaluuden paljastamisesta ja näistä muista asioista viimeisissä päivissä. Hän toisi nämä asiat ilmi Jumalan pojille. Te tiedätte, että Kirjoitukset opettavat niin. Ja tässä me olemme. Tästä syystä Jumala avaa nämä asiat meille. Jumala on ilmituomassa Hänen poikiaan. Hän menee rajoitetun inhimillisen tiedon ohitse, pitkälle hengellisiin ilmestyksiin, ja tuo ne alas. Eikö meille ole opetettu tässä Raamatussa: “Tässä on sille, jolla viisaus on.” Ei, mitä hän oppi jossakin seminaarissa, vaan mitä hän oppi ollessaan polvillaan Jumalan edessä, ja mitä Jumalaa miellytti antaa hänelle. Jumalan pojat tuotuna ilmi.

Tässä on käärme, ja tässä on se, mitä käärme oli. Tulen nyt antamaan teille oman kuvaukseni hänestä. Me tulemme sammakosta eteenpäin, kunnes olemme tulleet lopulta apinaan, simpanssiin; ja sitten simpanssista me hyppäämme ihmiseen. Ja me ihmettelemme miksi? Tiede sanoo: “Odottakaahan nyt, me voimme risteyttää naisen apinan kanssa, ja toisinpäin, miehen simpanssin kanssa.” Se ei onnistu. Te ette onnistu siinä minkään muunkaan eläimen kanssa. Veri ei sekoitu. Ihmisveri on kerta kaikkiaan erilaista verta. Jokin veri on tässä välillä, eivätkä he voi löytää tuota eläintä. Hallelujaa! Minusta alkaa juuri nyt tuntua uskonnolliselta.

Miksi? Jumala kätki sen heiltä! Käärmeessä ei ole yhtään luuta, joka näyttäisi ihmisluulta. Jumala kätki tuon asian niin pitkälle, että älykkäät miehet eivät voisi löytää sitä. Minä tulen näyttämään teille, mistä tuo älykäs mies tulee. Minne hän on joutunut. Se ei voi tulla sitä kautta, sen täytyy tulla ilmestyksen kautta. “Sinä olet Kristus Elävän Jumalan Poika… Ja tälle kalliolle Minä tulen rakentamaan Seurakuntani, ja Helvetin portit eivät sitä voita.” Se on hengellinen ilmestys. Kuinka Aabel tiesi uhrata karitsan, kun sen sijasta Kain uhrasi kedon hedelmistä? Se oli hengellisesti paljastettu hänelle. Te ette saa sitä seminaareista. Te ette saa sitä kirkkokuntien kautta. Te saatte sen Taivaasta.

Tarkatkaa nyt käärmettä, tätä käärmettä, joka alussa oli. Piirtäkäämme hänestä nyt kuva. Hän on valtavan suurikokoinen kaveri. Hän on simpanssin ja miehen väliltä. Ja käärme, perkele, Lucifer, tiesi, että tämä oli ainoa veri, joka saattoi sekoittua ihmisveren kanssa. Ainoa henkilö, jonka kanssa hän voisi toimia. Hän ei voinut toimia simpanssin kanssa, sen veri ei sekoittuisi. Hän ei voinut käyttää mitään muutakaan kuten lammasta tai hevosta, hän ei voinut käyttää mitään muuta eläintä. Hänen täytyi toimia tämän käärmeen kanssa. Katsokaamme nyt millaiselta hän näyttää. Hän on valtavan suurikokoinen kaveri, esihistoriallinen jättiläinen. Siitä he ovat löytäneet näitä suuria luita, ja minä näytän sen teille Raamatussa. Olkaa nyt tarkkaavaisia. Tämä valtavan suuri kaveri, sanokaamme, että hän oli kolme metriä pitkä. Valtavan suuret hartiat, ja näyttäen aivan mieheltä.

Te voitte risteyttää eläimiä. Heidän verensä oli muuttunut korkeamman laatuiseksi, siirryttyään jatkuvasti alemmasta ylempään, ylempään elämän muotoon, kunnes se lopulta tuli ihmiseen. Mutta viimeinen yhteys tässä on hävinnyt pois. Kuinka moni tietää, ettei tiede voi löytää tuota puuttuvaa rengasta? Kaikki te tiedätte sen. Miksi? Koska se on tämä käärme. Tässä oli valtavan suuri kaveri. Ja kun perkele tulee alas... Kun te nyt katselette naisia ja naisten toimintoja, muistakaa, että te olette perkeleen voitelemia, jos se ei ole teidän oma vaimonne. Nyt perkele tuli alas ja meni sisälle käärmeeseen, ja löysi Eevan alastomana Eedenin puutarhassa. Ja se puhui hedelmästä, joka oli keskellä ja niin edespäin. Tehän ymmärrätte... sekalaisessa kuulijakunnassa. Hän sanoi: “Se on miellyttävää. Se on hyvä silmille.”

Mitä hän teki? Hän alkoi rakastella Eevaa. Hän eli hänen kanssaan kuin aviomies. Ja Eeva näki, että se oli miellyttävää, joten hän meni ja kertoi miehelleen, mutta hän oli jo raskaana Saatanasta. Ja hän synnytti ensimmäisen poikansa, jonka nimi oli Kain, Saatanan pojan. Nyt te sanotte: “Se on väärin.” Hyvä on, katsokaamme nyt, onko se väärin vai ei. “Ja minä panen vihollisuuden sinun siemenesi ja käärmeen siemenen välille.” Mitä? Käärmeen siemen. Eevalla oli siemen ja käärmeellä oli siemen. “Ja hän on murskaava sinun pääsi, ja sinä olet murskaava hänen kantapäänsä.” Murskaaminen merkitsee sovituksen tekemistä. No niin, siinä on teidän käärmeen siemenenne! Huomatkaa nyt, tässä tulevat esille nuo kaksi miestä.

Nyt tämä käärme, kun hän seisoi siellä... Tämä valtavan suuri jättiläismäinen mies. Hän oli syyllinen aviorikokseen Adamin vaimon kanssa. Missä synti löydetään tänään? Mikä tekee asiat sellaisiksi kuin ne ovat tänään? Nyt voitte varmasti käsittää, mistä minä puhun. Ja kun käärme oli tehnyt sen, alkoi Jumala kutsua Eevaa ja Adamia. Ja Adam vastasi: “Minä olin alasti.” Jumala sanoi: “Kuka kertoi teille, että te olitte alasti?” Sitten he alkoivat armeijan tyyliin syyttää toinen toistaan. Adam sanoi: “No niin, tuo nainen, jonka annoit minulle, teki sen. Hän oli se, joka suostutteli minut.” Ja Eeva sanoi: “Käärme antoi minulle omenan.” Hyvä on, saarnaaja, menehän itseesi. Eeva sanoi: “Käärme petti minut!” Tiedättekö mitä tuo sana “petti” tarkoittaa? Se merkitsee, “tehdä likaiseksi”, “saastuttaa”. Perkele ei milloinkaan antanut hänelle omenaa. “Käärme petti minut.” Sitten tuli kirous.

Jumala sanoi: “Koska kuuntelit käärmettä aviomiehesi asemesta, sinä otit elämän pois maailmalta; ja nyt sinä tulet moninkertaistamaan murheesi, ja sinun käsityskykysi tulee kuulumaan miehellesi”, ja niin edelleen. “Ja koska sinä kuuntelit vaimoasi, sen sijaan, että olisit kuunnellut Minua, Minä otin sinut tomusta, korkeimmaksi lajiksi, joten takaisin tomuun sinä menet. Ja sinä käärme, koska tämän teit, niin pois lähtevät jalkasi, ja vatsallasi sinun tulee kulkea kaikkina elämäsi päivinä. Ja sinä tulet olemaan vihattu, ja tomua olet sinä syövä.” Siinä se on teille. Siinä on tuo puuttuva rengas! Nyt tulee Kain. Tarkatkaamme hänen luonteenominaisuuksiaan.

Tässä tulee Kain. Mitä hän on? Hän on ovela liikemies. Hän viljelee maata. Älykäs, teräväälyinen, ja uskonnollinen, hyvin uskonnollinen. Tarkatkaa hänen ominaisuuksiaan nyt. Seuratkaa sitä nyt minun kanssani muutama minuutti pidempään. Tässä hän tulee. Hän tietää olevansa moraalinen. Hän haluaa käydä kirkossa. Niinpä hän rakentaa itselleen kirkon ja valmistaa uhrin. Rakentaa alttarin ja panee kukkiansa sille, panee sille kedon hedelmiä, tarjoaa sitä Jumalalle ja sanoo: “Ole hyvä, Herra. Tiedän, että me söimme omenia, ja se aiheutti sen.” (Joillakin hänen jälkeläisillään on yhä samankaltainen ajatus. Se näyttää mistä se tulee.) Hän toi omenansa kedolta ja asetti ne alttarille sanoen: “Tämä on suorittava sovituksen.” Jumala sanoi: “Ei ollut kyse omenista.” Mutta hengellisen ilmestyksen kautta Aabel tiesi, että se oli veri. Niinpä hän toi karitsan, hakkasi sen kurkun auki, ja se kuoli. Ja Jumala sanoi: “Se on oikein. Se teki sen. Se oli veri.” (Te tiedätte mistä verestä minä puhun.) Hyvä on, se oli veri, joka teki sen. Tarkatkaapa nyt.

Kun Kain näki, että hänen pyhä kieriskelijä veljensä tuli hyväksytyksi Jumalan edessä, ihmeiden ja merkkien tapahduttua siellä, hän tuli kateelliseksi hänelle. Hän sanoi: “Me tulemme lopettamaan tuollaisen asian juuri nyt!” Katsokaa hänen veljiänsä. Katsokaa hänen lapsiansa tänään. Hän ajatteli: “Minä olen älykkäämpi kuin hän.” Niinpä hän tuli vihaiseksi. Mistä tuo viha tuli? Voitteko sanoa sen olleen vihaa? Hän tappoi veljensä. Hän oli murhaaja. Voitteko kutsua Jumalaa murhaajaksi? Adam oli Jumalan poika. Raamattu sanoo, että Adam oli Jumalan poika, tuo puhdas alku siellä alussa. Adam oli Jumalan poika, eikä tuo kateellisuus ja mustasukkaisuus ja kaikki muu voinut tulla tästä puhtaan veren linjasta. Se täytyi tulla jostakin muualta. Se tuli Saatanan kautta, joka oli murhaaja alusta alkaen. Raamattu sanoo, että hän oli valehtelija ja murhaaja alusta alkaen. Siinä se on teille. Hän tappoi veljensä. Siellä oli esikuva Kristuksen kuolemasta. Sitten Jumala toi esiin Seetin ottamaan hänen paikkansa. Kristuksen kuoleminen, hautaaminen ja ylösnousemus.

Katsokaapa nyt, tässä tulevat teidän jättiläisenne. Sitten Kain meni Nodin maahan. Jos hänen isänsä oli valtavan suuri jättiläismäinen mies, niin minkälainen Kainin tulee olla? Kuten isänsä. Hän meni Nodin maahan, ottaen yhden sisaristaan kanssaan. Se oli ainoa asia, mitä hän saattoi tehdä. Siellä ei voinut olla muita kuin Eevan kautta tulleita naispuolisia. He väittävät, että heillä oli seitsemänkymmentä poikaa ja tytärtä. Jos siellä ei ollut yhtään naispuolista... Raamattu ei pidä lukua naispuolisten syntymisestä, ainoastaan miehistä. Jos siellä ei ollut muita naispuolisia kuin Eeva, niin silloin hänen kuoltuaan ihmissuku olisi lakannut olemasta. Heillä täytyi olla tyttäriä. Hänen on täytynyt naida oma sisarensa. Kain meni Nodin maahan vaimonsa mukanaan, ja siitä he ovat löytäneet nuo valtavan suuret jättiläiset, jotka olivat langenneita Jumalan poikia, jotka tulivat omasta isästään perkeleestä, Kainin kautta. Siinä on teidän puuttuva renkaanne!

Lue koko artikkeli in... Käärmeen siemen.


   Raamattu Sanoo...

Samoin ovat avionrikkoja-vaimon jäljet: hän syö, pyyhkii suunsa ja sanoo: "En ole pahaa tehnyt".

Sananlaskut 30:20


Jos omenat tehty
naisia tajuta
he olivat alasti,
on aika
läpäise omenat
uudelleen.



Viesti Napa....Valitse kieli ja ladata ilmaiseksi viestejä Veli Branham.


Kristuksen Salaisuutta.

Englanti Uutiskirjeen
Sivusto.

Ilmestyskirja.

 

Jumala ja Tiede.
+ Arkeologia.

Ylöstempaus on
Tulossa.

Suuret Opetukset
Viestin.

Hyviä Uutisia.
Jeesus kuoli teidän
rikoksenne.

Vesikaste.

 
 

Yliluonnollinen Pilvi.

Tulenpatsaassa.

Shekinah Jumalan
Kunnia.

 

Suurin Uutinen
Historiassa.
(Hauta on Tyhjä.)

Edelläkävijöitä.

Jumala on valkeus.

Jumaluus Selitettynä.

 

Perisynti.
Oliko se an omena?

Profeetan teot -sarja.

 

Enkeli ilmestyy.

Seitsemän
Seurakuntajaksoa.

Seitsemän Sinettiä.

Joulua Sarja.

Elävä Sana Sarja.

Lopunajalla sarja.

Mytologia.

 

Kolmas Vedä.

Jumalan nimeä.

Nooan Arkki.

Nykyinen tutkimus.

Jumalan ja Historia
sarja. Index. Daniel.

Kristillinen Kävellä
Sarja.

Jumala ja Tiede.
- Evolution.

Geologia.
Todisteita Nooan tulva.

Kuolema. Mitä sitten
tapahtuu?

Patmosnäky.

 

Jumala ja Tiede.
Mikrobiologia.

Jumala ja Tiede.
Kosmologia.

Jumala ja Tiede.
Dinosaurus myytti.

Viestiluettelomme.

 

Äänelle kyseinen merkki.

Profeetan syyttömäksi todistaminen.

Maanjäristys Tuomio.

Jumalallista
parantamista.

Raamatullinen
geologia.

 

Arkeologia.
Sodoma ja Gomorra.
Avioliitto ja avioero.

Klikkaa kuvaa lataa PDF tai täysikokoinen kuva.


Profeetan Teot -sarja.

(PDFs)

The Pillar of Fire.

(Englanti PDF)

Jumala kätkee itsensä
yksinkertaisuuteen...

(PDF)

Avioliitto ja avioero.

(PDF)

William Branham
Life Story.

(Englanti PDF)

How the Angel came
to me.
(Englanti PDF)