Tämän pahan ajanjakson jumala.

<< edellinen

seuraava >>

  Lopunajalla sarja.

Morsiamen kutsuminen Kristukseen.


William Branham.

Lue koko artikkeli in...
Tämän pahan ajanjakson jumala.

No niin, tekstini tänä aamuna on: Tämän Pahan ajanjakson Jumala. Niin kuin luimme Kirjoituksista, on tämän maailman jumala, tämän pahan ajanjakson... No niin, tämä sanoma tuo esiin tämän pahan ajanjakson pahuudet, ja se sopii profetiaan tätä pahaa ajanjaksoa varten. Ja uskon, että Raamatussa on jo kirjoitettuna vastaus jokaista ajanjaksoa varten sen ajan uskoville. Minä uskon, että kaikki, mitä me tarvitsemme, on kirjoitettuna tänne, ja Pyhän Hengen tarvitsee vain tulkita se. Minä en usko, että kenelläkään ihmisellä maan päällä on minkäänlaista oikeutta itse tulkita Sanaa. Jumala ei tarvitse ketään tulkitsemaan Sanaansa. Hän on oma tulkkinsa. Hän sanoi tekevänsä sen, ja Hän tekee sen.

Niin kuin monasti olen sanonut Hänen sanoneen: “Neitsyt tulee raskaaksi.” Hän puhui sen profeetan huulten kautta. Ja neitsyt tuli raskaaksi. Kenenkään ei tarvitse tulkita sitä. Alussa Hän sanoi: “Olkoon siellä valo”, ja se oli siellä. Kenenkään ei tarvitse tulkita sitä. Hän sanoi, että viimeisinä päivinä Hän vuodattaisi Henkensä kaiken lihan päälle, ja Hän teki sen. Se ei tarvitse mitään tulkitsemista. Hän sanoi, että viimeisinä päivinä nämä asiat, joiden me näemme tapahtuvan nyt, olisivat täällä. Se ei tarvitse mitään tulkintaa. Se on jo tulkittu. Näettekö?

No niin, huomatkaa nyt tarkoin, kun tutkiimme Sanaa. Tämän pahan ajanjakson jumala, jossa me nyt elämme. Se voi näyttää oudolta, hyvin oudolta asialta tässä armon ajassa, ajassa, jota kutsutaan pahaksi ajanjaksoksi, kun Jumala erottaa Nimellensä ihmisiä, jotka ovat Hänen Morsiamensa. Jumala on kutsumassa ihmisiä Nimellensä, armosta, tässä ajassa, jota kutsutaan pahaksi ajanjaksoksi. No niin, me tulemme todistamaan Raamatulla, että tämä on se ajanjakso, josta Hän puhui. On hyvin outoa ajatella, että Jumala tämän kaltaisessa pahassa ajanjaksossa kutsuisi Morsiamensa.

Panitteko merkille, että Hän sanoi “ihmisiä”, ei “seurakuntaa”. Miksi? Kuitenkin sitä kutsutaan Seurakunnaksi, mutta Hän kutsuisi ihmisiä. No niin, seurakunta koostuu monista erilaisista ihmisistä. Mutta Jumala kutsuu yhden sieltä ja toisen täältä. Hän ei sanonut: “Minä tulen kutsumaan metodistit, baptistit, helluntailaiset.” Hän sanoi kutsuvansa ihmisiä mille? Nimellensä. Näettekö? Ihmisiä. Yksi metodisteistä, yksi baptisteista, yksi luterilaisista, yksi katolilaisista. Näettekö?

Hän ei kutsu jotakin seurakuntaa ryhmänä, vaan ihmisiä Nimellensä, niitä, jotka vastaanottavat Hänen Nimensä, kihlautuvat Hänen Nimellensä, menevät häihin tullakseen vihityiksi Hänelle, tullakseen osaksi Hänestä, näettekö, ennalta määräämisen mukaan. Aivan niin kuin mies, joka eläessään valitsee oikean vaimon, vaimon, joka oli määrätty olemaan osa hänen ruumiistansa. No niin, sellainen Kristuksen Morsian tulee olemaan, ja nyt on, ollen jo vanhastaan Jumalan määräämä olemaan osa tuosta Ruumiista. Ymmärrättekö? Oi, Kirjoitukset ovat niin rikkaita, täynnä hunajaa.

Huomatkaa, ei mitä, joku on sanonut, mitä joku on kutsunut, vaan minkä Jumala valitsi ennen maailman perustamista. Ja Hän on kutsumassa näitä ihmisiä viimeisinä päivinä. Ei mitään organisaatiota, vaan ihmisiä Nimellensä. Ja tässä pahassa ajanjaksossa Hän tekee sen, juuri tässä petoksen ajanjaksossa.

Viime viikolla, Matteuksen 24. luvussa, se oli kaikkein petollisin kaikista ajanjaksoista. Kaikista petoksen ajanjaksoista Eedenin Puutarhasta alkaen koko matkan alaspäin ei ole koskaan ollut niin petollista ajanjaksoa kuin tämä on. Vääriä profeettoja nousee, ja he näyttävät merkkejä ja ihmeitä, niin että, jos mahdollista, pettäisivät jopa Valitutkin. Näettekö? Ne eivät ole vain jotakin kylmiä, muodollisia, jäykkiä seurakuntia, ei tosiaankaan. Valitut eivät kiinnittäisi mitään huomiota siihen. Mutta se on täällä ylhäällä melkein todellisen kaltaisena. Vain jättää pois yksi sana. Siinä kaikki mitä teidän täytyy tehdä. Se on luvattu tästä ajanjaksosta, että se on hyvin suuri... Kristityt kaikkialla, ottakaa vaarin hetkestä, jossa elämme. Merkitkää muistiin, lukekaa ja kuunnelkaa tarkasti.

Miksi Jumala kutsuisi ihmiset ulos tästä pahasta ajanjaksosta Nimellensä? Syynä on se, että Hänet, Hänen Morsiamensa tulee koetella. Se on... Kun Morsian on julkituotu, koeteltu, todistettu Saatanalle... Niin kuin oli alussa, niin on oleva lopussa.

Kun siemen alkaa kasvun maasta, sen elämä nousee ylös kuljetusvaiheiden kautta. Mutta se päätyy samaksi siemeneksi, joka se oli mennessään maahan. Ja samalla tavalla petoksen siemen putosi maahan Eedenissä ja se on päätyvä samalla tavalla viimeisinä päivinä. Aivan niin kuin Evankeliumi, joka lankesi kirkkokunnaksi Nikeassa, Roomassa, se päätyy super-organisaatioon. Aivan niin kuin Seurakunta Siemenellä, joka lankesi siellä, sillä oli keskuudessaan merkit ja ihmeet ja elävä Kristus. Se on päätyvä samalla tavlaa viimeisinä päivinä Malakia 4. palvelustehtävän alla, joka ennalleen asettaa jälleen takaisin sen alkuperäisen uskon, joka kerran annettiin.

Me näemme nyt, että tämä paha ajanjakso todistaa Saatanalle, ettei Seurakunta ole Eevan kaltainen, ettei Hän ole sen tyyppinen nainen. Ja Morsian tulee Hänen Sanansa koettelemaksi, aivan niin kuin Adamin kylkiluu koeteltiin Sanalla. Ja Adamin morsian uskoi jokaisen hitusen Sanasta, mutta joutui hämminkiin vain yhden lupauksen kohdalla: “Hän on sama eilen, tänään ja iäti tänä päivänä.” Näettekö? Mutta hän epäonnistui yhden lupauksen kohdalla ollessaan vihollisen kiusaamana kasvoista kasvoihin. Ja nyt ne ihmiset, jotka ovat kutsutut Hänen Nimellensä, ovat tietenkin Hänen Morsiamensa. Hän on tuleva kosketukseen uudestaan tuon saman asian kanssa, ei vain kirkkokunnallisen totuuden, vaan jokaisen Sanan kanssa.

Sillä Raamatun alussa ihmiselle annettiin Jumalan Sana, jonka mukaan elää. Ja Saatana erään eläimen persoonassa, jota kutsuttiin käärmeeksi, tulkitsi väärin vain yhden sanan. Saatana tässä persoonassa kykeni puhumaan Eevalle ja tulkitsi hänelle Sanan väärin, ja hän tuli kadotetuksi. Näettekö? Sen täytyy olla jokainen Sana.

Raamatun keskellä Jeesus tuli ja sanoi: “Ihminen ei elä yksin leivästä, vaan jokaisesta Sanasta”, kun Saatana kiusasi Häntä. Nyt Jumala kertoo meille täällä viimeisinä päivinä, että tämän maailman jumala tulee nousemaan esiin viimeisinä päivinä. “Ja kuka tahansa lisää yhden sanan Siihen, tai ottaa yhden sanan pois Siitä, hänen osansa tullaan ottamaan pois Elämän Kirjasta.” Jumala olkoon armollinen meille. Ja älkäämme vaeltako rinta ja pää pystyssä esittäen kaikkitietäviä, sillä myös me olimme kerran tottelemattomia. Tulkaamme armossa ja laupeudessa, sydämen tunteella Jumalaa kohtaan ja nöyrinä, armon valtaistuimen luo.

On outoa, että nyt, kun Evankeliumia on saarnattu 1900 vuotta, maailmanjärjestelmä on pahempi kuin mitä se oli, silloin kun Hän oli täällä. Maailmanjärjestelmä on pahempi. Maailma on tulossa suureen huippukohtaan. Te tiedätte sen. Herra on täyttämässä Sanaansa kaikkialla.

Ilmestys 18:4-5,
4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: Tulkaa ulos hänestä, minun kansani, ettette ole osallisia hänen synneistänsä ja ettette tule osalliseksi hänen vitsauksistansa.
5 Sillä hänen syntinsä ovat ulottuneet taivaaseen, ja Jumala on muistanut hänen vääryytensä.

----
Minkälainen varoitus. Se heittää seurakunnan tarkalleen takaisin Ilmestyskirjaan 3:14, Laodikean ajanjaksoon, laittomuuteen, aikaan, joka on todella uskonnollinen, mutta laittomuuden vallassa. “Koska sinä sanot, että me olemme rikkaita emmekä mitään tarvitse, ja et tiedä, että sinä olet alaston, viheliäinen, sokea”, eikä tiedä sitä! Se täyttää tarkalleen Kirjoituksen tästä ajanjaksosta, ei Kirjoitusta Danielin ajanjaksosta eikä Nooan ajanjaksosta, vaan tästä viimeisestä pahasta ajanjaksosta.

Pankaa merkille tässä: “Sinä olet alaston.” Antakaa sen imeytyä todella syvälle. Tiedän, että monet voivat olla eri mieltä kanssani tästä ajatuksesta, mutta on tultu tilanteeseen, että kristitty voi tuskin lähteä ulos talostaan joutumatta kosketukseen tämän pahan ajanjakson kanssa sen liian vähäpukeisten naisten tähden.

Naiset, tulen sanomaan tämän ja haluan teidän kuuntelevan. Ja miehet ja naiset, te voitte olla eri mieltä tästä, mutta tunnen johdatusta sanoa se. Tiesittekö, että kuka tahansa nainen, joka riisuu itsensä sillä tavalla, hän ei ole oikeassa mielentilassa. Tiedättekö, että hän on, uskoo hän sitä sitten tai ei, tai ajatteleeko hän niin tai ei, hän on prostituoitu? Vaikka nainen voisi seistä käsi kohotettuna Jumalan edessä ja vannoa, että hänen oman aviomiehensä lisäksi kukaan toinen mies ei ole koskenut häneen, ja se voi olla rehellinen totuus, mutta silti hän on prostituoitu. Jeesus sanoi: “Kuka tahansa katsoo naista himoiten häntä, on jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan.” Ja tuo nainen voi olla...

Näettekö, hän on “alaston”, Raamatun mukaan, “eikä hän tiedä sitä”. Se henki, joka on voidellut hänet tekemään sen kaltaisen asian, on paha, prostituution henki. Ulkonaisessa olemuksessansa, fyysisessä ruumiissansa, lihassansa, hän saattaa olla puhdas. Hän ei ehkä ole tehnyt minkäänlaista aviorikosta ja voi vannoa sen Jumalalle, ja voi olla totta, ettei hän ole koskaan tehnyt sitä, mutta hänen henkensä on prostituution henki. Hän on ollut niin tämän maailman muodin jumalan sokaisema, että hän on pukenut itsensä seksikkäästi ja mennyt ulos.

----
Ulkonainen ihminen on fyysinen olento, jota hallitsee viisi aistia. Sisäinen ihminen on henki-ihminen, jota hallitsee viisi aistia: omatunto ja rakkaus ja niin edelleen. Ulkonaisella ihmisellä on: näkö, maku, tunto, haju, kuulo. Mutta tuon hengen sisäpuolella on sielu, ja sitä hallitsee vain yksi asia: teidän vapaa tahtonne. Te voitte vastaanottaa sen, mitä perkele sanoo, tai vastaanottaa sen, mitä Jumala sanoo. Ja se ratkaisee, minkälainen henki siellä on. Jos se on Jumalan Henki, se ruokkii itseään Jumalan asioilla eikä millään, mikä on maailmasta. Jeesus sanoi: “Jos te rakastatte maailmaa ja maailman asioita, johtuu se siitä, ettei Jumalan rakkaus ole edes tullut sisälle tähän sisimpään osaan.” Saatana on pettänyt teidät. “Ja ihminen ei elä yksin leivästä, vaan jokaisen sanasta, joka lähtee Jumalan suusta.”

Huomatkaa. Me näemme nyt, että nainen on alaston, rivo ja alaston. Ja näyttää siltä kuin maailma olisi kaikkein pahimmassa ajanjaksossa, mitä se koskaan... Koskaan missään ajanjaksossa eivät naiset ole toimineet sillä tavalla, ei koskaan, paitsi juuri ennen kuin maailma hävitettiin vedenpaisumuksella. Ja Jeesus viittasi siihen. Me tulemme siihen jonkin ajan kuluttua.

Onko Jumala menettänyt hallinnan tai salliiko Hän vain toisen vaikuttavan voiman hallita? Ihmettelenpä. Todellinen vastaus tähän kysymykseen on... Minun mielipiteeni mukaan maailmassa toimii tänä päivänä kaksi vastakkaista henkeä. No niin, ei voi olla kahta enempää, kaksi päätä. Ja yksi niistä on Pyhä Henki, joka toimii. Toinen on perkeleen henki, joka toimii näissä viimeisissä päivissä petoksen kautta. No niin, tulen perustamaan ajatukseni juuri tälle loppuosassa sanomaamme.

Nuo kaksi henkeä, toinen niistä on Jumalan Pyhä Henki, toinen on perkeleen henki toimien petoksen kautta. Maailman ihmiset tekevät juuri nyt valintansa. Pyhä Henki on täällä kutsuen ulos Kristuksen Morsiamen. Hän tekee sen vahvistamalla Morsiamelle lupauksensa Sanan tätä ajanjaksoa varten ja osoittaen, että Se on Kristus. Jos sormen oletetaan liikkuvan tässä ajanjaksossa, sormi tulee liikkumaan. Jos jalan oletetaan liikkuvan tässä ajanjaksossa, jalka tulee liikkumaan. Jos silmän tulee nähdä tässä ajanjaksossa, silmä tulee näkemään. Ymmärrättekö?

Jumalan Henki, kun Se on kasvanut täyteen Jumalan mittaan... Siinä ajanjaksossa, missä me nyt elämme, Pyhä Henki on täällä vahvistaen tämän hetken Sanoman. Ja Pyhä Henki tekee tämän, niin että ihmiset, jotka uskovat Jumalaa, tulevat kutsutuiksi ulos tästä sekasorrosta. Perkeleen epäpyhä henki on täällä kutsumassa hänen seurakuntaansa erheen kautta, kuten tavallisestikin, Jumalan Sanan vääristelyn kautta, aivan samalla tavalla niin kuin hän teki alussa. Näettekö, kuinka se on uudestaan tulossa Eedenistä suoraan takaisin tuohon siemenaikaan? Täällä se on uudestaan.

Lue koko artikkeli in...
Tämän pahan ajanjakson jumala.


Klikkaa kuvaa lataa PDF tai täysikokoinen kuva.


Profeetan Teot -sarja.

(PDFs)

Jumala kätkee itsensä
yksinkertaisuuteen...

(PDF)

William Branham
Life Story.

(Englanti PDF)

How the Angel came
to me.
(Englanti PDF)

Kristuksen Salaisuutta.

Englanti Uutiskirjeen
Sivusto.

Ilmestyskirja.

 

Jumala ja Tiede.
+ Arkeologia.

Ylöstempaus on
Tulossa.

Suuret Opetukset
Viestin.

Hyviä Uutisia.
Jeesus kuoli teidän
rikoksenne.

Vesikaste.

 
 

Yliluonnollinen Pilvi.

Tulenpatsaassa.

Shekinah Jumalan
Kunnia.

 

Suurin Uutinen
Historiassa.
(Hauta on Tyhjä.)

Edelläkävijöitä.

Jumala on valkeus.

Jumaluus Selitettynä.

 

Perisynti.
Oliko se an omena?

Profeetan teot -sarja.

 

Enkeli ilmestyy.

Seitsemän
Seurakuntajaksoa.

Seitsemän Sinettiä.

Joulua Sarja.

Elävä Sana Sarja.

Lopunajalla sarja.

Mytologia.

 

Kolmas Vedä.

Jumalan nimeä.

Nooan Arkki.

Nykyinen tutkimus.

Jumalan ja Historia
sarja. Index. Daniel.

Kristillinen Kävellä
Sarja.

Jumala ja Tiede.
- Evolution.

Geologia.
Todisteita Nooan tulva.

Kuolema. Mitä sitten
tapahtuu?

Patmosnäky.

 

Jumala ja Tiede.
Mikrobiologia.

Jumala ja Tiede.
Kosmologia.

Jumala ja Tiede.
Dinosaurus myytti.

Viestiluettelomme.

 

Äänelle kyseinen merkki.

Profeetan syyttömäksi todistaminen.

Maanjäristys Tuomio.

Jumalallista
parantamista.

Raamatullinen
geologia.

 

Arkeologia.
Sodoma ja Gomorra.
Avioliitto ja avioero.

   Raamattu Sanoo...

Ja näiden asioiden jälkeen minä näin taivaasta tulevan alas toisen enkelin, jolla oli suuri voima, ja maa vaikeni hänen kirkkaudestaan.

Ja hän huusi voimallisesti suurella äänellä sanoen: Suuri Babylon on kukistunut, se on kukistunut ja on tullut perkeleiden asuinpaikaksi, ja kaikkien iljettävien henkien pitopaikaksi, ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen häkiksi.

Ilmestys 18:1-2



 


Viesti Napa... Valitse kieli ja ladata ilmaiseksi viestejä Veli Branham.